کد خبر: ۳۷۴۶۰
|
۲۴ شهريور ۱۴۰۲ | ۰۹:۳۰

مشکل گیمرهای ایرانی چگونه حل شد؟

بازی‌های رایانه‌ای و گیم‌ها از جمله صورت‌های جدید بازی هستند که در چند دهه اخیر گسترش بسیار چشمگیری یافته‌اند و برای سنین متفاوت و در ژانرهای مختلف بازی تولید شده است و می‌توان گفت با پیشرفت روزافزون، بازی‌های رایانه‌ای، برای برخی بازیکنان تبدیل به یک حرفه شده‌ است.

به گزارش «نبض فناوری»، معمولا واژه «بازی» به عنوان یک فعالیت سرگرم‌کننده برای کودکان شناخته می‌شود اما واقعیت این است که بازی رده سنی نمی‌شناسد. از طرفی پیشرفت تکنولوژی که بر همه ابعاد زندگی بشر اثر گذاشته، بر بازی‌ها هم بی‌تاثیر نبوده و وجه جدیدی از بازی را در جهان عرضه کرده است.

این روزها کمتر جوان یا نوجوانی پیدا می‌شود که یکی از جذاب‌ترین برنامه‌های سرگرمی‌اش گیم نباشد. بازی‌ها با کنسول، رایانه و یا حتی گوشی تلفن همراه به راحتی در دسترس قرار گرفته‌اند و گزینه مناسبی برای پر کردن اوقات فراغت افراد به شمار می‌روند. این بازی‌ها بین متولدین اواخر دهه هفتاد به بعد که نسل تکنولوژی هم هستند، محبوبیت بیشتری دارند؛ اما همه برای سرگرمی سراغ گیم نمی‌روند بلکه برخی دوست دارند این صنعت را حرفه‌ای‌تر دنبال کنند بنابراین آن‌ها به دنبال بازی‌سازی و طراحی بازی می‌روند و یا به گیمر و استریمر شدن فکر می‌کنند.

در حال حاضر گیم در دنیا جز پرسودترین صنعت‌هاست و سرمایه‌گذاری در این بخش می‌تواند بازگشت خیلی زیادی داشته باشد و در همه جا توجه خاصی به این موضوع وجود دارد، در حالی که حالا علی‌رغم حمایت‌های اولیه و ابتدایی، مقام‌های بالای جهانی در این صنعت در دست ایرانیان است.

بر این اساس حمایت دولت از این صنعت و فعالان آن از جمله درخواست‌هایی که از سوی گیمرها مطرح می‌شود؛ آنها معتقدند با مطرح شدن بازی‌سازان ایرانی در جهان، ایران شناخته می‌شود و کشورهای مختلف متوجه می‌شوند که سطح گیمرها در ایران بالاست بنابراین اگر دولت از مسابقات حمایت کند، انگیزه‌ها برای استقبال از سطح حرفه‌ای بیشتر و بازیکنان سطح بالای ایرانی به جهان معرفی می‌شوند.

ایجاد بستر بازی آنلاین و تسهیلات اخذ ویزا برای شرکت در مسابقات از دیگر مسائلی است که توسط گیمرها مطرح می‌شود؛ آنها می گویند اگر از بحث توجه و امکانات مالی عبور کنیم، مشکل دیگری وجود دارد؛ در قدم اول با وجود استعدادهای فراوان به دلیل مشکلات اینترنتی در برخی بازی های آنلاین بازیکنان ایرانی از دور مسابقات حذف می شوند؛ در قدم دوم درصورتی که در مسابقات آنلاین گیمرها موفق به کسب سهمیه جهانی شوند، هیچ سازمان خاصی به آنها برای اخذ ویزا تسهیلاتی ارائه نمی‌دهد و بازیکنان به دلیل جوانی و نوبت دهی طولانی سفارت‌ها موفق به اخذ ویزا نمی‌شوند و فرصت درخشش در عرصه جهانی را از دست می‌دهند، بنابراین شاید یک حمایت و توصیه نامه از سمت ارگان مربوط بتواند کمک شایانی به شرکت استعدادهای ایرانی در عرصه جهانی کند.

اگرچه در تمام دنیا گیمرهای حرفه‌ای زندگی خوبی دارند و از لحاظ هزینه‌ها تامین هستند ولی با همه این احوال ایجاد بستر بازی‌های آنلاین و اینترنت و آی‌پی‌های مناسب و تسهیلات اخذ ویزا از تسهیلات مالی مهم‌تر است. در همین رابطه وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات سال گذشته خبر خوبی را در این زمینه برای گیمرها اعلام کرد. وی در این زمینه گفت: با تلاش همکاران ۱۵۰ بازی پرمخاطب در کشورمان به داخل کشور منتقل شدند که زمان پینگ بازی را تا یک چهارم کاهش خواهد داد.

با گذشت مدت اندکی از این خبر در نهایت سایت و اپلیکیشن کاهش پینگ بازی های رایانه ای در دی ماه سال گذشته رونمایی شد. در واقع یکی از مشکلاتی که گیمرهای کشور همواره با آن رو به رو بودند، مشکل سرعت پایین دانلود بازی‌ها و آپدیت آنها به همراه پینگ بازی یا زمان تأخیر بالای بازی آنلاین بوده سبب اختلال و تجربه کاربری نامناسب گیمرها در ایران می شد.

در همین رابطه چندی پیش رئیس شرکت ارتباطات زیرساخت اعلام کرد در راستای کاهش پینگ بازی‌ها و بهبود تجربه کاربری گیمرها، با تلاش های انجام شده یک لینک پر ظرفیت جدید در یکی از CDN های منطقه ایجاد کردند.

وی ادامه داد: در جلسه‌ای که درباره کیفیت اینترنت مطرح شد، تاکید کردم که حال شبکه را باید از گیمرها پرسید. سرویس گیم حساس‌ترین سرویس نسبت به پارامترهای شبکه است و پکت لاس مناسب برای گیم ۰.۵ درصد است.

استفاده از این سایت و اپلیکیشن آن علاوه بر افزایش قابل توجه سرعت دانلود بازی‌ها و آپدیت آنها باعث کاهش چشمگیر پینگ بازی‌ها نیز خواهد شد که در نتیجه تجربه‌ای دلچسب در بازی آنلاین برای کاربران رقم خواهد خورد. این اتفاق از طریق انتقال CDNهای این بازی‌ها به داخل کشور و کوتاه کردن مسیر دسترسی کاربران داخلی کشور به سرورهای بازی و طراحی ابزارهای خاص توسط متخصصان جوان کشورمان صورت گرفت و گیمرها می توانند از طریق مراجعه به آدرس radar.game این حس خوب را تجربه کنند.

منبع/ ایسنا

ارسال نظرات
توسط پلتفرم نظرسنجی چندین در رویداد هاوینگ بیت‌کوین بررسی شد؛ سرنوشت صرافی‌های رمزارز ایرانی در پنج سال آینده
در بزرگترین نمایشگاه خودروی چین خودروهای الکتریکی آینده به صحنه آمدند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 8 اردیبهشت 1403 سقوط سودآوری بیت‌کوین
گزارش مالی سه‌ماهه مایکروسافت اعلام شد؛ رشد سرویس‌های ابری به‌لطف هوش مصنوعی
تحول مورد انتظار ربات‌های انسان نما در زندگی مردم ربات انسان‌نمای تسلا در آستانه عرضه به بازار
وبگردی