کد خبر: ۳۷۴۷۵
|
۲۵ شهريور ۱۴۰۲ | ۱۱:۳۰

تیک تاک در اروپا ۳۴۵ میلیون یورو جریمه شد

اپلیکیشن اشتراک‌گذاری ویدئوی تیک‌تاک به دلیل کوتاهی در حفاظت از اطلاعات شخصی کاربران خردسال، ۳۴۵ میلیون یورو (۳۶۸ میلیون دلار) در اتحادیه اروپا جریمه شد.

به گزارش «نبض فناوری»، کمیسیون حفاظت از داده‌های ایرلند اعلام کرد تیک‌تاک در محافظت از کاربران خردسال در برابر پردازش غیرضروری داده‌ها، کوتاهی کرده و به صورت شفاف عمل نکرده است.

این رگولاتور ایرلندی که به دلیل قرار گرفتن پایگاه اتحادیه اروپا تیک‌تاک در دوبلین، بر این شرکت نظارت می‌کند، به تیک‌تاک، فرصت سه ماهه داد تا پردازش داده‌های خود را با مقررات سختگیرانه حفاظت از داده‌های عمومی اتحادیه اروپا، منطبق کند.

این جریمه به دنبال تفحص گسترده از شیوه‌های محافظت از کودکان در تیک‌تاک صادر شده است. این اپلیکیشن ویدئویی که بیشتر به دلیل چالش‌های رقص وایرال شده، معروف است، متعلق به شرکت چینی بایت دنس است و بیش از یک میلیارد کاربر در سراسر جهان دارد. تیک‌تاک که با ممنوعیتهای احتمالی روبروست، اوایل ماه میلادی جاری به فهرست شرکتهای فناوری اضافه شد که شش ماه فرصت دارند تا به مقررات سختگیرانه بازارهای دیجیتال جدید در اتحادیه اروپا، عمل کنند.

تیک‌تاک در بیانیه‌ای گفت: ما، با احترام، با این تصمیم، به‌ خصوص میزان جریمه صادر ‌شده، مخالف هستیم. انتقادات رگولاتور ایرلندی به ویژگی‌ها و تنظیماتی متمرکز بوده که سه سال پیش اعمال شدند و این شرکت، پیش از شروع این تحقیقات، تغییراتی را ایجاد کرد که شامل خصوصی کردن همه حساب‌های متعلق به کاربران پایین ۱۶ سال به صورت پیش‌فرض بود.

علاوه بر تفحص در اتحادیه اروپا، قانونگذاران آمریکا لایحه های متعددی را پیشنهاد کرده اند که ممکن است به مسدود شدن این اپلیکیشن، منتهی شود. این شرکت در اتحادیه اروپا و آمریکا، برنامه‌هایی را برای ذخیره کردن داده‌ها روی سرورهای داخلی و استخدام شرکای بومی برای نظارت بر کنترل‌های دسترسی به داده‌ها، طراحی کرده است.

کمیسیون حفاظت از داده‌های ایرلند، رگولاتور نظارت کننده بر دهها شرکت فناوری بزرگ است.

این رگولانرو در سال ۲۰۲۱ دو تحقیقات از تیک‌تاک را کلید زد و اعلام کرد نگران است که داده‌های کاربران خردسال، به حد کافی محافظت نشده باشند و می‌خواهد ریسک‌های دسترسی مهندسین تعمیر و نگهداری و هوش مصنوعی در چین به برخی از داده‌های کاربران تیک‌تاک را بررسی کند.

بر اساس گزارش بلومبرگ، این رگولاتور در سال میلادی گذشته، شرکت «متا پلتفرم» را به دلیل استفاده نادرست از اطلاعات شخصی کودکان، ۴۰۵ میلیون یورو جریمه کرد.

منبع/ ایسنا 

ارسال نظرات
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 10 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین آماده سقوط است؟
در آخرین گزارش درآمد «تجارت الکترونیک پارسیان» در کدال، درآمد و فروش 438 میلیارد تومانی «رتاپ» در فروردین ماه
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۹۵ درصدی در دوره یکماهه فروردین ۱۴۰۳ نسبت به دوره مشابه سال قبل
توسط پلتفرم نظرسنجی چندین در رویداد هاوینگ بیت‌کوین بررسی شد؛ سرنوشت صرافی‌های رمزارز ایرانی در پنج سال آینده
در بزرگترین نمایشگاه خودروی چین خودروهای الکتریکی آینده به صحنه آمدند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 8 اردیبهشت 1403 سقوط سودآوری بیت‌کوین
گزارش مالی سه‌ماهه مایکروسافت اعلام شد؛ رشد سرویس‌های ابری به‌لطف هوش مصنوعی
وبگردی