کد خبر: ۳۷۵۰۰
|
۲۸ شهريور ۱۴۰۲ | ۱۶:۱۷

تولید ونتیلاتور توربوفن در یک شرکت دانش‌بنیان

فناوران ایرانی در یک شرکت دانش‌بنیان، برای اولین بار، موفق به تولید ونتیلاتور توربوفن با کاربری آسان و چندگانه شدند.

به گزارش «نبض فناوری»، مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری اعلام کرد، حقیقت‌بین، مدیرعامل شرکت بهین طب یار کاسپین از تولید ونتیلاتور توربوفن و پرتابل برای اولین بار در ایران خبر داد. وی با اشاره به فناوری نوین این شرکت برای ساخت این مدل از ونتیلاتور، گفت:« پیش از این نیز مدل‌های مختلف ونتیلاتور در کشور تولید می‌شد، اما از فناوری قدیمی‌تری بهره می‌بردند. شرکت ما با استفاده از فناوری‌های نوین‌تر، وزن ونتیلاتورها از 80 کیلوگرم به 5 کیلوگرم کاهش داد. در گذشته برای ICU از یک مدل ونتیلاتور استفاده می‌شد، برای آمبولانس از یک مدل دیگر و ... اما ونتیلاتور تولیدی شرکت ما قابلیت استفاده چندگانه را به مراکز پزشکی، بیمارستان‌ها و ... می‌دهد.»

او در ادامه افزود:« دستگاه ونتیلاتور بهسا ۱۰۰، اولین ونتیلاتور مراقبت ویژه با طراحی و تولید بومی که از فناوری توربوفن بهره‌مند است و نیازی به کمپرسور یا کپسول اکسیژن ندارد. از ویژگی‌های توربین قدرتمند این ونتیلاتور می‌توان به عمر حدود ۱۰ هزار ساعت کارکرد، مصرف انرژی پایین و صدای کم در هنگام فعالیت، اشاره کرد.»

حقیقت‌بین در ادامه با بیان این موضوع که نمونه این دستگاه در دنیا نیز انگشت‌شمار است، گفت:« تا پیش از این نمونه مشابه این دستگاه به کشور وارد نشده بود، چند مدل خاص وجود داشت که باز هم از همه این قابلیت‌ها برخوردار نبودند.» او در ادامه درباره وضعیت این محصول در بازار داخلی گفت:« خوشبختانه ما تا کنون توانسته‌ایم حدود 140 عدد از این دستگاه را در بازار داخلی به فروش برسانیم و امیدواریم که با توجه به قیمت مناسب نسبت به نمونه‌های دیگر داخلی و خارجی و مزیت‌های بیشتر نسبت به آن‌ها بتوانیم بخش بیشتری از بازار تجهیزات پزشکی کشور را در دست بگیریم.»

مدیرعامل شرکت بهین طب یار کاسپین در ادامه درباره وضعیت صادرات ونتیلاتور بهسا 100 گفت:« در حال حاضر ما در حال رایزنی برای آماده کردن مقدمات صادرات این محصول به سوریه هستیم. با توجه به این نکته که قیمت ما یک سوم نمونه خارجی است، بسیار امیدواریم تا بتوانیم در بازار جهانی نیز نقش پررنگی ایفا کنیم.»

شرکت بهین طب یار کاسپین (بهین مد) با بهره‌گیری از متخصصین مختلف در طراحی و ساخت تجهیزات پزشکی - به صورت ویژه مجموعه دستگاه‌های کمک تنفسی - با ایده طراحی دستگاه‌های به‌روز، کارا و انعطاف‌پذیر در سال ۹۸ به صورت رسمی شروع به فعالیت نمود. بهین مد طی این مدت موفق به اخذ گواهینامه‌های بین‌المللی و نیز طراحی، تولید و دریافت مجوز تولید مستقل در تولید دستگاه ونتیلاتور مراقبت‌های ویژه از اداره کل تجهیزات پزشکی گردیده و در راستای اهداف و مسئولیت‌های خود به فعالیت در تولید انواع تجهیزات دانش‌محور مورد نیاز کشور، ادامه خواهد داد.

ارسال نظرات
توسط پلتفرم نظرسنجی چندین در رویداد هاوینگ بیت‌کوین بررسی شد؛ سرنوشت صرافی‌های رمزارز ایرانی در پنج سال آینده
در بزرگترین نمایشگاه خودروی چین خودروهای الکتریکی آینده به صحنه آمدند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 8 اردیبهشت 1403 سقوط سودآوری بیت‌کوین
گزارش مالی سه‌ماهه مایکروسافت اعلام شد؛ رشد سرویس‌های ابری به‌لطف هوش مصنوعی
تحول مورد انتظار ربات‌های انسان نما در زندگی مردم ربات انسان‌نمای تسلا در آستانه عرضه به بازار
وبگردی