کد خبر: ۳۷۵۳۰
|
۲۸ شهريور ۱۴۰۲ | ۱۸:۰۰

تولید تجهیزات خاص صنعتی مشمول تحریم ها توسط متخصصان داخلی

متخصصان یک شرکت دانش‌بنیان با تولید تجهیزات صنعتی پیشرفته کشور، ضمن تامین نیاز تحریمی برخی از تجهیزات آزمایشگاهی و صنعتی را در کشور تولید و تجاری‌سازی کرده‌اند.

به گزارش «نبض فناوری»، مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری اعلام کرد، محمدرضا فاضلی مدیرعامل شرکت اشکان تجهیز اسپادانا با اشاره به تولید برخی از تجهیزات پیشرفته مورد نیاز صنایع عنوان کرد: کشور ما در شرایط تحریم نیاز به تجهیزات پیشرفته دارد. لذا تصمیم گرفتیم در جهت رفع نیازهای مهم صنعت کشور در برخی زمینه ها تجهیزات خاص بسازیم.

این فعال فناور با اشاره به تولید و تجاری‌سازی راکتورهای همزن‌دار تحت فشار عنوان کرد: مهم‌ترین کاربرد و وظیفه این نوع راکتورها، ایجاد بستر مناسب برای انجام واکنش‌های شیمیایی و متناسب با برنامه‌ریزی از پیش تعیین شده است تا محصول مورد نظر ایجاد شود.

وی همچنین از طراحی و تولید کوپلینگ های مغناطیسی گفت و ادامه داد: تجهیزات کوپلینگ برای انتقال گشتاور از یک شفت یا الکتروموتور به کار می‌روند و در انتقال مایعات کاربردهای گسترده‌ای دارند.

فاضلی همچنین به سایر تجهیزات و دستگاه‌های تولید شده در این شرکت دانش‌بنیان اشاره کرد و گفت: از مهم‌ترین این تجهیزات می‌توان به اتوکلاوهای صنعتی، بیوراکتورها و میکسرهای دو پروانه‌ای سیاره‌ای اشاره کرد که به طور عمده در صنایع مختلفی از جمله آزمایشگاهی، دارویی و شیمیایی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

وی با تاکید بر این‌که بدون برخی از این تجهیزات، فعالیت های خاص که نیاز به دما و فشار و سرعت بالا داشته باشند امکان پذیر نیست، افزود: مهم‌ترین حوزه‌های کارکردی این تجهیزات را می‌توان صنایع نفت و پتروشیمی، شیمیایی، رنگ و رزین و چسب، سیمان و فولاد، پزشکی، شیشه، کامپوزیت، لاستیک، پلیمر و صنایع آزمایشگاهی دانست.

مدیرعامل شرکت اشکان تجهیز اسپادانا با اشاره به مزایای رقابتی تجهیزات ساخت این شرکت عنوان کرد: نمونه‌های مشابه خارجی این دستگاه‌ها با قیمت‌های خیلی بالا و بدون خدمات پس از فروش و گارانتی وارد می شوند اما دستگاه‌های ساخت این شرکت دانش‌بنیان علاوه بر داشتن خدمات پس از فروش و گارانتی یک‌ساله، به طور سفارشی و در تعامل با خریداران ساخته می‌شوند.

فضلی ادامه داد: ماهیت این دستگاه‌ها به گونه‌ای است که باید با مشتریان جلسات فنی برگزار کرد و به‌طور سفارشی طراحی و ساخته شوند تا ضمن این‌که نیاز آن‌ها برطرف می‌شود، از هزینه بیش از حد جلوگیری شود.

وی همچنین به امکان سفارشی سازی مطابق نیاز مشتری و قیمت کمتر نسبت به نمونه های خارجی به عنوان سایر مزایای رقابتی این محصولات اشاره کرد و افزود: این شرکت دانش‌بنیان برای شش نفر به طور مستقیم اشتغال ایجاد کرده و کمکی درخور توجه را به‌طور غیر مستقیم به چرخه خدمات صنعتی کشور داشته است.

ارسال نظرات
در بزرگترین نمایشگاه خودروی چین خودروهای الکتریکی آینده به صحنه آمدند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 8 اردیبهشت 1403 سقوط سودآوری بیت‌کوین
گزارش مالی سه‌ماهه مایکروسافت اعلام شد؛ رشد سرویس‌های ابری به‌لطف هوش مصنوعی
تحول مورد انتظار ربات‌های انسان نما در زندگی مردم ربات انسان‌نمای تسلا در آستانه عرضه به بازار
قبل از کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان اپل این ماه یک رویداد مجازی برگزار می‌کند
وبگردی