کد خبر: ۳۷۵۳۲
|
۲۸ شهريور ۱۴۰۲ | ۲۲:۰۰

برگزاری تور فناورانه همزمان با نمایشگاه ایران پلاست

همزمان با برگزاری نمایشگاه ایران پلاست، تور فناورانه بازدید از نمایشگاه به همراه بازدید از خانه نوآوری و فناوری ایران و نشست معرفی و بررسی چالش های صنعت پلاستیک به همت مرکز توسعه فناوری‌های راهبردی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری در محل دائمی نمایشگاه های بین‌المللی تهران برگزار شد.

به گزارش «نبض فناوری»، مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری اعلام کرد، حسین کارگر، مدیرعامل شرکت تلاش صنعت از جمله سخنرانان این تور گفت: ماشین سازی تلاش صنعت با رویکرد توسعه و بهبود در ساخت ماشین آلات صنعت پلاستیک از سال 1370 فعالیت خود را آغاز کرد. در بدو امر، عمده تمرکز شرکت بر روی قالبسازی و ساخت ماشین آلات تزریق پلاستیک قرار گرفت و در این حوزه دستاوردهای بزرگی حاصل شد.

مدیر عامل این شرکت دانش بنیان افزود: فرهنگ عمومی ما در هر سه زمینه دانش، سرمایه و مهارت بر مبنای برتری طلبی شکل گرفته که منجر به کار جمعی مورد نیاز نمی‌شود. همچنین حاصل خروجی دانشگاه و دانشجوی ما غالبا تولید محور نبوده و نگاه خلق ثروت از تولید ندارد

وی همچنین کمبود نیروی انسانی ماهر که از طریق دانشگاه وارد صنعت ماشین سازی شده باشند را از جمله چالش های این حوزه دانست ‌و مطرح کرد: دانشجویان پس از فارغ التحصیلی در جستجوی مشاغل پشت میز نشینی هستند. عدم وجود مرکز علمی دانشگاهی برای پاسخگویی به سوالات محاسباتی و طراحی در ماشین سازی از چالش های دیگر این حوزه است.

برگزاری تور فناورانه همزمان با نمایشگاه ایران پلاست

فرزانه علیرضایی، دبیر انجمن ملی صنایع پلیمر ایران و یکی از اعضای شرکت دانش بنیان رخشان پلیمر نیز در ادامه اظهار کرد:رخشان پلیمر با تکیه بر دانش فنی، استفاده از به روز ترین یافته های علمی و کادری متخصص و مجرب اقدام به تولید انواع کامپاندهای مهندسی و مستربچ های افزودنی نموده است.

وی ادامه داد: صنایع هدف شرکت رخشان پلیمر صنعت شامل صنعت بسته بندی، صنعت تولید لوازم خودرو، صنایع برق و الکترونیک، صنعت نساجی و ... می باشد.

علیرضایی افزود: با شیوع ویروس کرونا در جهان و نیاز مبرم و تقاضای شدید بازار به ماسک و سایر محصولات بهداشتی، تیم تحقیق و توسعه شرکت با بررسی مواد اولیه موجود در کشور در تلاش برای کمک به سلامت جامعه با تحقیق و پژوهش و انجام تست های آزمایشگاهی متعدد و تولید نیمه صنعتی نهایتا توانست کامپاند ملت بلون (Melt blown) یا همان پلی پروپیلن با شاخص جریان مذاب بسیار بالا را تولید و روانه بازار کند و در نهایت موفق شدیم این محصول را بومی سازی کنیم.

دبیر انجمن ملی صنایع پلیمر ایران مطرح کرد: از جمله نیاز ها و چالش های ما در این راه، تامین مالی در شرکت های دانش بنیان کوچک و عدم سرمایه در بحران ها و نوسانات اقتصادی کشور و ضرورت تولید کامپاندهایی از پلیمر های بازیافتی و ایده های پلیمری کمک کننده به مهار بحران آب است. شرکت پارسا پلیمر در جهت حفظ محیط زیست نیز اقدام به سرمایه گذاری وسیعی در عرصه‌ توسعه محصولات پلیمری دوستدار محیط زیست کرده است. محصولات زیست تخریب پذیر پارسا پلیمر شریف یکی از نمونه‌های بارز تلاش این شرکت در راستای حفظ محیط زیست در عین توسعه صنعتی کشور است.
جمالی، یکی از اعضای شرکت پارسا پلیمر شریف هم افزود: از سال ۱۳۸۶ با تکیه بر پیشینه ی غنی تحقیقات دانشگاهی و تعاملات صنعتی پا به کارزار تولید آمیزه ‌های (کامپاندهای) پلیمری کشور گذاشت و با بهره جستن از تیم ‌های توانمند مهندسی، بازرگانی و عملیاتی هر ساله به تناژ تولید بالاتر، تنوع بیشتر در محصولات و همچنین تکنولوژی ‌های جدیدتر در تولید و آمیزه سازی (کامپاندینگ) دست یافت.وی مطرح کرد: شرکت ما با بکارگیری آخرین یافته‌های علمی و استفاده از تجهیزات به روز آمیزه‌های (کامپاندهای) خود را با کیفیت عالی در شش خانواده به مشتریان عرضه می‌کند. محصولات پارسا پلیمر شریف در صنایع مختلفی همانند خودرور، لوازم خانگی، تجهیزات برق و الکترونیک، روشنایی، لوله و اتصالات، بسته‌بندی، صنعت ریلی و فیلم ‌های کشاورزی پاسخگوی نیاز تولیدکنندگان است.
جمالی در پایان اشاره کرد: جریان پایدار دانش در سازمان و بهره گیری از روش ‌های نو و پربازده تولید در این مجموعه، سبب شده تا نه تنها محصولات پارسا پلیمر شریف به یک رقیب جدی برای مواد مشابه وارداتی تبدیل شوند، بلکه صادرات محصولات این شرکت به کشور‌های همسایه نیز آغاز شود که خود گام ارزشمندی در اعتلای صنعت آمیزه سازی کشور در منطقه خواهد بود.

ارسال نظرات
توسط پلتفرم نظرسنجی چندین در رویداد هاوینگ بیت‌کوین بررسی شد؛ سرنوشت صرافی‌های رمزارز ایرانی در پنج سال آینده
در بزرگترین نمایشگاه خودروی چین خودروهای الکتریکی آینده به صحنه آمدند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 8 اردیبهشت 1403 سقوط سودآوری بیت‌کوین
گزارش مالی سه‌ماهه مایکروسافت اعلام شد؛ رشد سرویس‌های ابری به‌لطف هوش مصنوعی
تحول مورد انتظار ربات‌های انسان نما در زندگی مردم ربات انسان‌نمای تسلا در آستانه عرضه به بازار
وبگردی