کد خبر: ۳۷۵۵۱
|
۲۹ شهريور ۱۴۰۲ | ۱۷:۳۲

بازتاب گسترده حضور معاون علمی رئیس جمهور در اجلاس گروه 77 در رسانه های کوبا

حضور معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور در اجلاس سران کشورهای گروه 77 در هاوانا و مذاکرات وی با رئیس جمهور کوبا بازتاب گسترده ای در رسانه های آن کشور داشت.

به گزارش «نبض فناوری»، مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش ریاست جمهوری، شمار زیادی از روزنامه ها و رسانه های کوبا و کشورهای آمریکای لاتین، سخنرانی روح الله دهقانی در جمع سران کشورهای گروه 77 را بازتاب داده و از برنامه های ایران برای توسعه فناوری های پیشرفته به رغم تحریم های گسترده غرب تمجید کرده اند.
«پرنسا لاتین»، آژانس خبری آمریکای لاتین در گزارشی از ملاقات دهقانی و هیات همراه با دیاز کانل، رئیس جمهور کوبا نوشت: «رئیس جمهوری کوبا با تاکید بر اراده و پتانسیل دو کشور در ادامه ارتقای روابط فیمابین، حضور معاون علمی رئیس جمهور ایران در اجلاس سران گروه 77 در کوبا را نشانگر روابط سیاسی، اقتصادی، تجاری مطلوب دو کشور توصیف کرده است.»
روزنامه کوبایی Juventud Rebelde هم در گزارشی به نقل از خبرگزاری رسمی کوبا از مذاکرات دهقانی و دیاز کانل که در کاخ انقلاب در هاوانا برگزار شده نوشت:«دیاز کانل، رئیس جمهوری کوبا در دیدار با دکتر روح‌الله دهقانی فیروز آبادی اظهار داشت که اقامت وی در هاوانا پیوندهای تاریخی، دوستی و همکاری بین دو ملت را تقویت می‌کند و در عین حال به تداوم دیدارهایی که با رئیس‌جمهور رئیسی در ژوئن گذشته و چند روز پیش در جریان اجلاس بریکس در آفریقای جنوبی برگزار شد کمک می کند.
در این مذاکرات، دیاز کانل بر وضعیت عالی روابط دوجانبه تاکید کرد و هر دو طرف توافق کردند که همکاری های مشترک خود را در زمینه هایی که برای دو طرف سودمند تشخیص داده شده به ویژه در حوزه بیوتکنولوژی تقویت کنند.
رئیس جمهور کوبا از حمایت همیشگی ایران از تقاضای جهانی برای پایان دادن به محاصره اقتصادی، تجاری و مالی کوبا توسط آمریکا که بیش از شش دهه ادامه داشته تشکر کرد و مخالفت کوبا را با اعمال تحریم های یکجانبه و تلاش برای به هم زدن ثبات داخلی در ایران اعلام کرد.در این دیدار همچنین توافقات صورت گرفته در سفر رسمی رئیس جمهور ایران در ژوئن سال جاری به هاوانا پیگیری شد.»
روزنامه Diario VEA ونزوئلا هم در گزارشی به سخنرانی دهقانی در اجلاس گروه ۷۷ پرداخته و نوشت:«فیروزآبادی، نماینده ایران گفت که جهان جنوب چاره‌ای جز بهبود موقعیت خود در زنجیره های ارزش جهانی ندارد.
روح الله دهقانی فیروزآبادی، معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری و نماینده جمهوری اسلامی ایران طی سخنرانی خود در اجلاس سران G77+چین گفت: چالش‌هایی مشترکی در جهان جنوب وجود دارد که علم، فناوری و نوآوری، راه‌حل‌های دگرگون کننده ای را برای آنها ارایه می دهند.
نماینده ایران گفت: تغییرات اقلیمی، آلودگی هوا، کم آبی و ناامنی انرژی، رشد صنایع پیشرفته و ایجاد اکوسیستم مبتنی بر دانش و نوآوری را ایجاب می کند. ایران در دو دهه اخیر از رشد صنایع با فناوری پیشرفته و همچنین ایجاد اکوسیستم های نوآوری از طریق سیاست‌هایی مثل توسعه شرکتهای دانش بنیان و قوانین تولید مبتنی بر نوآوری حمایت کرده است.»
المیادین اسپانیولی هم در خبری به استقبال و مذاکرات رییس جمهور کوبا با دهقانی پرداخته است.
پایگاه خبری CUBADEBATE نیز در گزارشی به مذاکرات دوجانبه رییس جمهور کوبا و معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رییس جمهوری اسلامی ایران پرداخته و به حضور وزرای خارجه، تجارت و سرمایه‌گذاری خارجی و علوم و فناوری کوبا در این نشست اشاره کرده است.
رادیو bayamo، رادیو sanctispiritus و رادیوی ملی Reloj، روزنامه سراسری Granma Diario و روزنامه رسمی حزب کمونیست کوبا (granma) هم گزارش خبرگزاری کوبا (ACN) از مذاکرات دیاز کانل و دهقانی را بازتاب داده اند.

ارسال نظرات
در بزرگترین نمایشگاه خودروی چین خودروهای الکتریکی آینده به صحنه آمدند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 8 اردیبهشت 1403 سقوط سودآوری بیت‌کوین
گزارش مالی سه‌ماهه مایکروسافت اعلام شد؛ رشد سرویس‌های ابری به‌لطف هوش مصنوعی
تحول مورد انتظار ربات‌های انسان نما در زندگی مردم ربات انسان‌نمای تسلا در آستانه عرضه به بازار
وبگردی