کد خبر: ۳۷۵۵۲
|
۲۹ شهريور ۱۴۰۲ | ۲۰:۰۰

رقابتی ملی برای بازی‌سازان ایرانی با جوایز سرمایه‌گذاری

نهمین جشنواره بازی‌های رایانه‌ای فجر با مشارکت ستاد توسعه فناوری‌های فرهنگی و نرم معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری و بنیاد ملی بازی های رایانه ای با سرمایه‌گذاری مشترک 100 میلیارد ریالی برگزار خواهد شد.

به گزارش «نبض فناوری»، به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، این جشنواره نمایش توانمندی بازی‌سازان و عرصه‌ای برای معرفی توانمندی و دستاوردهای فرهنگی هنری بازی‌سازان و بازیگران صنایع خلاق کشور در عرصه بازی‌سازی است و به دلیل اهمیت اقتصاد فرهنگ و خلاق، این جشنواره علاوه بر دستاوردهای فرهنگی و هنری، جوایز سرمایه‌گذاری هم خواهد داشت.

این رویداد با سرمایه‌گذاری 100 میلیارد ریالی ستاد توسعه فناوری‌های فرهنگی و نرم معاونت علمی، بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای و صندوق پژوهش و فناوری صنایع خلاق برگزار خواهد شد.

نهمین جشنواره بازی‌های رایانه‌ای فجر با هدف ایجاد شبکه‌سازی علمی و فناوری برای نمایش توانمندی‌های بازی‌سازان ایرانی برگزار می شود. در بخش رقابتی این رویداد بهترین بهترین دستاورد در بخش‌های بهترین بازی سال، بهترین دستاورد فنی، طراحی بازی، هنری، صداگذاری و موسیقی، داستان و روایت در بازی و فرهنگی معرفی می‌شوند.

در بخش بهترین بازی در سبک‌های (ژانر) اکشن، ماجرایی، نقش‌آفرینی، استراتژی و شبیه‌سازی، ماجرایی اکشن، سکوبازی، ورزشی، تفننی، مسابقه ای، پازل، دفاع از قلعه، تیراندازی، کلمه‌ای و اطلاعات عمومی نیز معرفی می‌شوند. بخش ویژه جشنواره نیز شامل بازی‌های قابل تقدیر در موضوعات خانواده، مقاومت، روایت پیشرفت، بهترین بازی از نگاه مردم، بهترین به روزرسانی و بازی مورد انتظار خواهد بود.

جشنواره بازی‌های رایانه‌ای فجر نمایش توانمندی بازی‌سازان و عرصه‌ای برای معرفی دستاوردهای فرهنگی هنری بازی‌سازان کشور است و دی ماه امسال برگزار می‌شود. این رویداد در این دوره با رویکرد جدیدی برگزار می‌شود و به دلیل اهمیت اقتصاد فرهنگ، این جشنواره علاوه بر دستاوردهای فرهنگی و هنری، جوایز سرمایه‌گذاری هم خواهد داشت و به بستر معرفی و رشد زیست بوم بازی‌های رایانه‌ای در کشور تبدیل خواهد شد.

بازی ساز‌های کشور از ۱۷ مهر تا ۲۲ آبان‌ ماه فرصت دارند که آثار خود را برای جشنواره بازی‌های رایانه‌ای ارسال کنند تا در رقابت‌ها شرکت کنند.

ظرفیت تولید ثروت بازی‌های رایانه‌ای ای از منظر درآمدزایی و همچنین اشتغال زایی، یکی از عرصه‌های بسیار اثرگذار و ثروت آفرین صنایع خلاق در دنیا محسوب می‌شود.

گفتنی است توسعه صنایع خلاق و فناوری‌های فرهنگی و نرم حوزه بازی‌های رایانه‌ای ذیل سند ملی توسعه فناوری‌های فرهنگی و نرم مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی به عنوان یکی از عرصه های ماموریتی ستاد توسعه فناوری های فرهنگی و نرم در معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری درحال اجرایی سازی است.

علاقمندان می‌توانند، برای مطالعه شیوه‌نامه و نحوه انتخاب آثار و ثبت‌نام در این جشنواره به سایت دبیرخانه رویداد به نشانی fajrgamefestival.ir مراجعه و یا برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن ٠٢١٥٨١٢٩ تماس بگیرید.

ارسال نظرات
توسط پلتفرم نظرسنجی چندین در رویداد هاوینگ بیت‌کوین بررسی شد؛ سرنوشت صرافی‌های رمزارز ایرانی در پنج سال آینده
در بزرگترین نمایشگاه خودروی چین خودروهای الکتریکی آینده به صحنه آمدند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 8 اردیبهشت 1403 سقوط سودآوری بیت‌کوین
گزارش مالی سه‌ماهه مایکروسافت اعلام شد؛ رشد سرویس‌های ابری به‌لطف هوش مصنوعی
تحول مورد انتظار ربات‌های انسان نما در زندگی مردم ربات انسان‌نمای تسلا در آستانه عرضه به بازار
وبگردی