کد خبر: ۳۷۵۵۹
|
۳۰ شهريور ۱۴۰۲ | ۱۳:۳۰

کاربران سری آیفون ۱۵ می‌توانند تعداد سیکل شارژ باتری را مشاهده کنند

براساس اطلاعات منتشر شده ازطریق یک منبع ‌آگاه بازار،‌ کاربران آیفون ۱۵ برای اولین بار می‌توانند تعداد سیکل‌های شارژ باتری را مشاهده کنند.

به گزارش «نبض فناوری»، براساس اطلاعات منتشر شده ازطریق یکی از منابع ‌آگاه بازار در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق)،‌ کاربران آیفون ۱۵ برای اولین بار می‌توانند تعداد سیکل‌های شارژ باتری گوشی خود را مشاهده کنند.

تا پیش از این اگر کاربران آیفون می‌خواستند تعداد چرخه یا همان سیکل شارژ باتری دستگاه خود را مشاهده کنند، مجبور بودند از برنامه‌های شخص ثالث برای این کار استفاده کنند. چنین روش‌هایی در عمل سختی‌های خاص خودش را دارد. اما اکنون برخلاف روش‌های قبلی برای بررسی تعداد سیکل یا همان چرخه شارژ باتری آیفون، اپل برای اولین بار چنین امکانی را دراختیار کاربران قرار داده است.

کاربران سری آیفون ۱۵ می‌توانند تعداد سیکل شارژ باتری را مشاهده کنند

امکانی جدید برای کاربران آیفون ۱۵: مشاهده تعداد سیکل‌های شارژ باتری

براساس اسکرین شات به اشتراک گذاشته شده از طریق یکی از منابع آگاه بازار با نام کاربری Tech_Reve در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق)، اطلاعات مربوط به چرخه باتری در مدل‌های آیفون ۱۵ از طریق قسمت تنظیمات قابل مشاهده است.

در قسمت باتری یک بخش جدیدی اضافه شده که نشان می‌دهد تعداد سیکل‌های شارژ باتری چند چرخه است. همچنین براساس اطلاعات اسکرین شات مربوطه از طریق همان گزینه کاربران می‌توانند متوجه تاریخ تولید و تاریخ اولین استفاده دستگاه شوند.

کاربران با مشاهده تعداد چرخه‌های مربوط به شارژ باتری می‌توانند اطلاعاتی در مورد سلامت باتری دستگاه خود در اختیار داشته باشند. هر بار که تمام ظرفیت باتری دستگاه خالی می‌شود، یک چرخه شارژ ثبت می‌شود. درنتیجه دانستن تعداد سیکل‌های شارژ باتری اهمیت ویژ‌ه‌ای دارد.

اما شاید این سوال پیش بیاید که سیکل یا چرخه شارژ باتری به چه معنی است. باتری‌ گوشی‌های آیفون از نوع لیتیوم-یونی است. زمانی که از ۱۰۰ درصد ظرفیت باتری مورد استفاده قرار می‌گیرد و باتری اصطلاحاً دشاٰرژ می‌شود، به چنین وضعیتی یک چرخه شارژ کامل گفته می‌شود. اما باید نکته‌ای را در این مورد در نظر بگیرید. فرض کنید، روز اول ۷۵ درصد ظرفیت باتری دستگاه خود را استفاده می‌کنید، سپس موبایل خود را به‌صورت کامل شارژ می‌کنید. اگر روز بعد از ۲۵ درصد شارژ دستگاه استفاده کنید، در مجموع طی دو روز یک چرخه کامل شارژ باتری طی شده است که ۷۵ درصد آن مربوط به روز اول و ۲۵ درصد مربوط به روز دوم بوده است. ممکن است چندین روز طول بکشد تا یک چرخه کامل شود. ظرفیت هر نوع باتری پس از مقدار مشخصی از چرخه شارژ کاهش پیدا می‌کند. برای باتری های لیتیوم یونی، ظرفیت باتری با هر چرخه شارژ کامل، کمی کاهش پیدا می‌کند. در نتیجه با دانستن تعداد چرخه‌های شارژ باتری می‌توان به اطلاعاتی در مورد وضعیت باتری دستگاه، دست پیدا کرد.

منبع/ دیجیاتو

ارسال نظرات
استخدام در آزمایشگاه مخفی؛ اپل کارمندان هوش مصنوعی گوگل را دزدید
توسط جیمز وب صورت گرفت؛ عکاسی از اسب فضایی با جزییات دقیق
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 11 اردیبهشت 1403 سقوط بیت‌کوین و اتریوم پیش از رویداد هنگ‌کنگ
وبگردی