کد خبر: ۳۷۵۷۶
|
۳۱ شهريور ۱۴۰۲ | ۱۷:۰۰

توشیبا با اعلام قرارداد 14 میلیارد دلاری با JIP، به یک شرکت خصوصی تبدیل می‌شود

JIP به اندازه 78.65 درصد از سهام توشیبا را خریداری کرده است و با یک قرارداد 14 میلیارد دلاری قصد خصوصی‌سازی آن را دارد.

به گزارش«نبض فناوری»توشیبا پیشنهاد مناقصه 14 میلیارد دلاری شرکت سهامی خاص Japan Industrial Partners را پذیرفته است، معامله‌ای که راه را برای خصوصی شدن این مجموعه صنعتی هموار می‌کند.

به گزارش رویترز، کنسرسیومی به رهبری Japan Industrial Partners یا به اختصار JIP به اندازه 78.65 درصد از سهام توشیبا را خریداری کرده است. با این وجود JIP اکنون مالک بیش از دو سوم از سهم این شرکت است که به آن اجازه می‌دهد قراردادی 14 میلیارد دلاری را برای خصوصی کردن توشیبا تکمیل کند.

قدمت توشیبا که در زمینه طراحی و تولید تجهیزات ارتباطاتی، قطعات الکترونیکی، سامانه‌های برق و تجهیزات نیروگاهی و لوازم خانگی فعالیت می‌کند به سال 1875 برمی‌گردد و با وجود این معامله، سهام آن می‌تواند تا پایان سال جاری از بازار سهام خارج شود.

«تارو شیمادا»، رئیس و مدیرعامل توشیبا در بیانیه‌ای گفت که «این شرکت اکنون با سهامدار جدید خود گامی بزرگ به سوی آینده‌ای جدید خواهد داشت». با وجود این معامله، شیمادا همچنان مدیرعامل توشیبا باقی خواهد ماند.

معاملات سهام توشیبا در سال 1949 و پس از خارج شدن ژاپن از ویرانی‌های جنگ جهانی دوم بازگشایی شد. فعالیت‌های این غول ژاپنی از لوازم الکترونیکی خانگی گرفته تا نیروگاه‌های هسته‌ای را شامل می‌شود و دهه‌ها پس از جنگ جهانی دوم نماد بهبود اقتصادی و صنعت فناوری این کشور بود.

مشکلات توشیبا در سال‌های گذشته

با این حال، غول مستقر در توکیو طی سال‌های گذشته با چندین شکست بزرگ مواجه شده است. سال 2015 این شرکت اعتراف کرد که سود خود را طی شش سال به‌اندازه بیش از یک میلیارد دلار بیشتر اعلام کرده است و همین امر باعث شد تا جریمه‌ای 7.37 میلیارد ینی (47 میلیون دلار) پرداخت کند که در آن زمان، بزرگ‌ترین جریمه در تاریخ ژاپن محسوب می‌شد. دو سال بعد نیز این شرکت زیان‌های عمده‌ای را برای کسب‌و‌کار انرژی هسته‌ای خود در ایالات متحده که Westinghouse نام دارد گزارش کرد.

تمام این موارد توشیبا را در معرض خطر ورشکستگی قرار داد و برای جلوگیری از آن، شرکت ژاپنی مجبور شد تا کسب‌و‌کار تراشه‌های حافظه خود را در سال 2018 به فروش برساند.

منبع: دیجیاتو

ارسال نظرات
گزارش مالی سه‌ماهه مایکروسافت اعلام شد؛ رشد سرویس‌های ابری به‌لطف هوش مصنوعی
تحول مورد انتظار ربات‌های انسان نما در زندگی مردم ربات انسان‌نمای تسلا در آستانه عرضه به بازار
قبل از کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان اپل این ماه یک رویداد مجازی برگزار می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 5 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین آماده شد
وبگردی