کد خبر: ۳۷۵۸۵
|
۰۱ مهر ۱۴۰۲ | ۱۰:۳۰

جریمه 400 میلیون دلاری «اینتل» توسط اتحادیه اروپا

شرکت اینتل به دلیل اقدامات ضدرقابتی در پرونده چند دهه پیش خود با جریمه 400 میلیون دلاری اتحادیه اروپا روبه رو شد.

به گزارش «نبض فناوری»، رویترز اعلام کرد، اینتل روز جمعه در یک پرونده ضد انحصار اتحادیه اروپا به پرداخت 376 میلیون یورو (400 میلیون دلار) جریمه شد. این اتحادیه اعلام کرده که اینتل، شرکت سازنده تراشه، تقریباً دو دهه پیش برای جلوزدن از رقبا رویه ضدرقابتی پیش گرفته است.
پرونده اولیه جریمه 1.06 میلیارد یورویی در سال 2009 (1388)برای این تخلف و سایر اعمال در سال گذشته توسط دادگاه عمومی لوکزامبورگ، دومین دادگاه عالی اروپا، حذف شد.

با این حال، دادگاه با کمیسیون اروپا موافقت کرد که اینتل به طور غیرقانونی رقبای خود را از بازار کنار گذاشته است که باعث شد ناظر ضد انحصار اتحادیه اروپا دوباره پرونده را باز کند.

حکم سال 2009 اینتل را متهم به مانع تراشی برای رقیبش شرکت ای‌ام‌دی کرد. ناظر اتحادیه اروپا روز جمعه، اعلام کرد که جریمه‌ای را مجدداً بین نوامبر 2002 (آبان-آذر1381) و دسامبر 2006 (آذر-دی 1385) اعمال کرده، زیرا اینتل به اچ‌پی، ایسر و لنوو باج داده تا تولید محصولات قابل رقابت را متوقف یا به تعویق بیندازد.

کمیسیون اروپا در بیانیه ای اعلام کرد: «دادگاه عمومی تأیید کرد که محدودیت های اینتل به منزله سوء استفاده از موقعیت غالب بازار تحت قوانین رقابت اتحادیه اروپا است.»

این شرکت در بیانیه ای گفت: «ما در حال تجزیه و تحلیل تصمیم و میزان جریمه برای تعیین دلایل احتمالی و چشم انداز موفقیت آمیز درخواست تجدید نظر در دادگاه های اروپایی هستیم.»

اینتل در حال حاضر منتظر تایید کمیسیون برای نزدیک به 10 میلیارد یورو یارانه دولتی آلمان برای ساخت یک مرکز تولید تراشه در آلمان است.

منبع/ فارس

ارسال نظرات
در جلسه بررسی آخرین وضعیت فیبرنوری قم مطرح شد؛ پوشش کامل فیبرنوری استان قم ظرف یک هفته آینده انجام می شود
پژوهش جدید «دانشگاه ایالتی واشنگتن» نشان داد استفاده از ChatGPT برای ارزیابی مشکل قلبی عاقلانه نیست!
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 16 اردیبهشت 1403 زمان اوج بیت‌کوین مشخص شد
همزمان با نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی سکوی توسعه‌ نوآوری و فناوری صنعت پتروشیمی کشور رونمایی می‌شود
وبگردی