کد خبر: ۳۷۶۵۰
|
۰۵ مهر ۱۴۰۲ | ۱۲:۳۰

کدام پیام‌رسان‌ها در چه کشوری بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرد؟

از جمله نرم‌افزارهای پیام‌رسان که فقط در یک کشور به محبوبیت رسیده‌اند می‌توان به Kakao Talk در کشور کره جنوبی، imo در کوبا، Zalo در ویتنام، ChatOn در اریتره و BBM در اندونزی اشاره کرد.

به گزارش «نبض فناوری»، نرم‌افزارهای پیام‌رسان با بهره‌گیری از قابلیت‌های مختلف، تنوع گسترده‌ای از خدمات را در اختیار کاربران قرار داده است؛ براساس آمار ارائه شده، واتس‌اپ بیشترین محبوبیت را بین کاربران در سراسر جهان دارد به طوری که کشورهایی مانند برزیل، مکزیک، هند، روسیه و بعضی کشورهای دیگر در آمریکای جنوبی، اروپا، آفریقا، آسیا و اقیانوسیه بیشتری استفاده از واتس‌اپ را رقم زده‌اند، از جمله نرم‌افزارهای پیام‌رسانی که فقط در یک کشور به محبوبیت رسیده‌اند می‌توان به Kakao Talk در کشور کره جنوبی imo در کوبا، Zalo در ویتنام، ChatOn در اریتره و BBM در اندونزی اشاره کرد.

پیام‌رسان‌های محبوب دنیا در سال ۲۰۲۳ میلادی شامل Google Meet، Signal، WhatsApp، Telegram و Messenger می‌شود؛ برنامه Google Meet که قابل نصب بر انواع گوشی‌های هوشمند و رایانه‌های شخصی است به کاربران اجازه می‌دهد تماس صوتی، تماس تصویری و تماس‌های گروهی گسترده با حداکثر ۱۰۰ نفر برقرار کنند؛ برنامه Signal نیز امکان ارسال و دریافت متن، برقراری تماس صوتی و تصویری و به اشتراک‌گذاری مکان و فایل را ارائه می‌کند، این برنامه از ویژگی‌هایی مانند انتشار استوری، حذف پیام‌ها از صفحه چت و مشخص کردن زمان برای پاک شدن پیام‌ها پشتیبانی می‌کند.

برنامه WhatApp نیز که در سال ۲۰۰۹ تاسیس شد، بیش از یک میلیارد کاربر در سراسر جهان دارد و بزرگ‌ترین پیام‌رسان آنلاین در نظر گرفته شده است؛ به منظور استفاده از این برنامه به یک گوشی هوشمند، تبلت و اینترنت نیاز دارید، البته می‌توان از نسخه دسکتاپ این پلتفرم نیز استفاده کرد، Telegram نیز یک سرویس پیام‌رسان فوری است که بر سیستم‌های مجهز به اندروید یا iOS اجرا می‌شود. با استفاده از برنامه Messenger نیز می‌توان پیام‌های متنی برای مخاطبان خود ارسال کنید و تماس ویدئویی اینترنتی رایگان نیز برقرار کنید.

منبع/ ایمنا

ارسال نظرات
در آستانه برگزاری رویداد سالانه I/O انجام شد رونمایی گوگل از پیشرفت‌ جدید هوش‌ مصنوعی خود
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 25 اردیبهشت 1403 نرخ تسلط بازار بیت‌کوین چه میزان است؟
«آبادیران»، بستر نقش آفرینی دانش بنیان‌ها در تحقق گفتمان مردمی‌‌کردن اقتصاد دهقانی خبر داد: برنامه‌های حمایتی ویژه معاونت علمی برای توسعه نوآوری‌های فراگیر اجتماعی
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 24 اردیبهشت 1403 وام مسکن با پشتوانه بیت‌کوین
در اعتراض به دستمزدها؛ کارمندان اپل اعتصاب می‌کنند
وبگردی