کد خبر: ۳۷۶۶۰
|
۰۵ مهر ۱۴۰۲ | ۲۰:۳۰

این روش می‌تواند برای بیماران ام‌اس مفید باشد

مطالعه جدید نشان می‌دهد یک روش پزشکی پیشرفته برای درمان بیماران ام‌اس مفید است.

به گزارش «نبض فناوری»، نیوزمدیکال اعلام کرد، پیوند سلول های بنیادی خونساز اتولوگ یا به اختصار aHSCT معمولاً برای درمان سرطان های خون استفاده می شود و شامل برداشت سلول های بنیادی از مغز استخوان یا خون فرد و سپس شیمی درمانی و درمان آنتی بادی است.

شواهد در حال ظهور نشان می دهد که این روش برای درمان ام اس عود کننده- فروکش کننده مناسب است. بنابراین محققان ایمنی و اثربخشی آن را هنگام استفاده در مراقبت‌های بهداشتی معمول و نه در شرایط کارآزمایی بالینی ارزیابی کردند.

آنها 231 بیمار مبتلا به ام اس عودکننده-روکش کننده را شناسایی کردند که 174 نفر از آنها قبل از سال 2020 با پیوند سلول های بنیادی درمان شده بودند. میانگین سنی آنها هنگام درمان 31 سال بود و نزدیک به دو سوم (64درصد) زن بودند.

این مطالعه هیچ شواهدی از فعالیت بیماری را تقریباً در هر 3از 4 نفر (73درصد) از افرادی که بعد از 5 سال درمان شده بودند و تقریباً در دو سوم (65درصد) بعد از 10 سال نشان نداد.

در میان 149 بیمار ام اس با ناتوانی، بیش از نیمی (54درصد) بهبود یافتند، کمی بیش از یک سوم (37درصد) ثابت ماندند و حدود 1 از هر 10 نفر (9درصد) بدتر شدند.

محققان اذعان می کنند که این یک مطالعه مشاهده ای است، بدون گروه مقایسه ای، که مانع از نتیجه گیری قطعی می شود. با این حال، آنها اظهار کردند یافته‌ها نشان می‌دهد که انجام پیوند سلول های بنیادی اتولوگ برای ام اس عودکننده- فروکش‌کننده در مراقبت‌های بهداشتی معمولی امکان‌پذیر است و می‌تواند بدون به خطر انداختن ایمنی انجام شود.

منبع/ فارس

ارسال نظرات
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 25 اردیبهشت 1403 نرخ تسلط بازار بیت‌کوین چه میزان است؟
«آبادیران»، بستر نقش آفرینی دانش بنیان‌ها در تحقق گفتمان مردمی‌‌کردن اقتصاد دهقانی خبر داد: برنامه‌های حمایتی ویژه معاونت علمی برای توسعه نوآوری‌های فراگیر اجتماعی
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 24 اردیبهشت 1403 وام مسکن با پشتوانه بیت‌کوین
در اعتراض به دستمزدها؛ کارمندان اپل اعتصاب می‌کنند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 23 اردیبهشت 1403 پیش‌بینی روند قیمت بیت‌کوین
درمان دقیق تر بیماری‌ها؛ هوش مصنوعی گوگل داروساز می‌شود
وبگردی