کد خبر: ۳۷۶۸۲
|
۰۷ مهر ۱۴۰۲ | ۱۳:۰۰

اسپاتیفای به‌زودی به قابلیت نمایش خودکار متن پادکست‌ها مجهز می‌شود

با وجود این قابلیت، متن هر قسمت از یک پادکست همزمان با پخش آن‌ها به شنوندگان نمایش داده می‌شود.

به گزارش «نبض فناوری» اسپاتیفای قصد دارد در هفته‌های آینده قابلیت جدیدی را برای سازندگان پادکست‌ها ارائه کند که می‌تواند برای محتواهای تولید شده توسط آن‌ها، به‌طور خودکار متن مربوط به پادکست را تولید و نمایش دهد.

همانطور که اسپاتیفای در بیانیه خود توضیح می‌دهد، این زیرنویس یا نمایش متن محتوای صوتی، همزمان با پخش پادکست‌ها خواهد بود تا شنوندگان بتوانند به‌طور همزمان متن هر محتوای صوتی را نیز مطالعه کنند. زیرنویس‌ها از طریق بخشی با نام «read along» در دسترس خواهند بود و می‌توان با اسکرول کردن آن‌ها را خواند. این ویژگی، پادکست‌ها را برای کاربران قابل دسترس‌تر می‌کند و درست مانند قابلیت نمایش متن آهنگ‌ها، به شنوندگان اجازه می‌دهد تا براساس متن به قسمت‌های مختلف یک برنامه منتقل شوند.

نمایش متن میلیون‌ها پادکست اسپاتیفای به شنوندگان

اسپاتیفای می‌گوید که میلیون‌ها قسمت پادکست به این ویژگی مجهز خواهند شد و در آینده، سازندگان می‌توانند فایل‌های رسانه‌ای را به زیرنویس‌ها اضافه کنند تا با این وجود بهتر بتوانند محتوای خود را برای کاربران توصیف کنند.

علاوه بر این قابلیت، شنوندگان پادکست‌ها در موبایل اکنون می‌توانند براساس بخش‌های مختلفی که برای هر پادکست تنظیم شده است، قسمت‌های مختلفی از هر برنامه را گوش دهند. درست مانند یوتوب، سازندگان پادکست‌ها نیز می‌توانند بخش‌های زمانی مختلفی را برای برنامه‌های خود ایجاد کنند که این امر به شنوندگان اجازه می‌دهد تا نقاط خاصی از یک پادکست را گوش بدهند.

اسپاتیفای در چند وقت گذشته تلاش کرده تا قابلیت‌های جدیدی را به پلتفرم پادکست خود اضافه کند. از جمله آن‌ها می‌توان به ویژگی هوش مصنوعی اشاره کرد که می‌تواند پادکست‌ها را به زبان‌های مختلفی ترجمه کند. این ابزار که در اوایل هفته گذشته معرفی شده بود، از فناوری Whisper شرکت OpenAI استفاده می‌کند تا بتواند برای هر قسمت نسخه‌هایی به زبان‌های دیگر تولید کند. در حال حاضر این ویژگی برای تعداد محدودی از سازندگان ارائه شده تا بتوانند پادکست‌های خود را از زبان انگلیسی به اسپانیایی ترجمه کنند و در چند هفته آینده پشتیبانی از زبان‌های فرانسوی و آلمانی نیز به آن اضافه خواهد شد.

منبع: دیجیاتو

ارسال نظرات
استخدام در آزمایشگاه مخفی؛ اپل کارمندان هوش مصنوعی گوگل را دزدید
توسط جیمز وب صورت گرفت؛ عکاسی از اسب فضایی با جزییات دقیق
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 11 اردیبهشت 1403 سقوط بیت‌کوین و اتریوم پیش از رویداد هنگ‌کنگ
وبگردی