کد خبر: ۳۷۶۹۸
|
۰۸ مهر ۱۴۰۲ | ۱۱:۵۲

رتبه برتر در نتایج جستجو با خدمات سئوی سایت فروشگاهی

هر چه بالاتر رفتن رتبه وب‌سایت فروشگاهی در موتورهای جستجو اهمیت بسیار زیادی دارد. این روند منجر به افزایش ترافیک و نرخ تبدیل و درنهایت خرید هر چه بیشتر محصولات و افزایش درآمد یک فروشگاه اینترنتی می‌شود. این موضوع را در این مقاله، بیشتر بررسی می‌کنیم.

در حال حاضر حدود 20 میلیون سایت فروشگاهی در اینترنت وجود دارند و انتظار می‌رود که طی 20-15 سال آینده، بیش از %90 کلیه خریدها در پلتفرم‌های آنلاین انجام شوند. کاربران هنگام خرید از فروشگاه‌های آنلاین، به‌جای جستجو برای هر نوع پلتفرم فروشگاهی خاص، به دنبال محصول موردنیاز در موتور جستجو هستند. بنابراین، هر چه بالاتر رفتن رتبه وب‌سایت فروشگاهی در موتورهای جستجو اهمیت بسیار زیادی دارد. این روند منجر به افزایش ترافیک و نرخ تبدیل و درنهایت خرید هر چه بیشتر محصولات و افزایش درآمد یک فروشگاه اینترنتی می‌شود. این موضوع را در این مقاله، بیشتر بررسی می‌کنیم.

خدمات سئوی سایت فروشگاهی

در مورد انجام خدمات سئو سایت‌های فروشگاهی ، حوزه‌های کلیدی متعددی وجود دارند که اولویت‌بندی آن‌ها برای ارتقای پدیداری آنلاین و بهبود رتبه موتورهای جستجو ضروری است. مهم‌ترین خدمات SEO وب‌سایت فروشگاهی عبارت‌اند از:

جستجوی کلمات کلیدی

هنگام جستجو پیرامون کلمات کلیدی، نباید صرفاً به معروف‌ترین کلمات کلیدی در یک حوزه بسنده کرد. باید به اهداف و مقاصد خریدار نیز توجه کرد. هدف خریدار، مقصود او در یک عبارت جستجوشده است. بدین منظور، توجه به عبارات و اصطلاحات خاصی که کاربران در موتورهای جستجو در زمان جستجوی آنلاین وارد می‌کنند، ضروری است. می‌توان از ابزارهای کلمات کلیدی مانند Google’s keyword planner یا Ubersuggest برای تعیین کلمه کلیدی هدف استفاده کرد.

استفاده از کلمات کلیدی طولانی

کلمات کلیدی طولانی در موتورهای جستجو معمولاً در سمت راست صفحه ظاهر می‌شوند. یک کلمه کلیدی طولانی، عبارتی است که حجم جستجوی کمی دارد ولی با کسب‌وکار شما ارتباط دارد. کلمات کلیدی طولانی می‌توانند هدف مشتری از جستجو را نشان دهند. به‌طور مثال، عبارت "کفش‌ها" یک کلمه کلیدی کوتاه است، اما عبارت "بهترین کفش‌های پیاده‌روی در تابستان" یک کلمه کلیدی طولانی است که اطلاعات بیشتری را در مورد اهداف و مراحل بعدی موردنظر مشتری، ارائه می‌کند.

بهینه‌سازی صفحات محصولات برای بهبود رتبه‌بندی

شما می‌توانید از تکنیک‌های بهینه‌سازی داخلی (on-page) برای جذب مشتریان جدید و دستیابی به نرخ تبدیل بالاتر استفاده کنید. در این خصوص، مهم‌ترین معیارهای یک وب‌سایت فروشگاهی، شرح محصولات، تصاویر و نقد و بررسی هستند.

شرح محصولات

پیش از بهینه‌سازی بخش شرح محصولات، باید سه پرسش زیر را پاسخ دهید:

  1. مهم‌ترین عناصر صفحه کدامند؟
  2. چگونه می‌توان پدیداری و تأثیر این عناصر را به حداکثر رساند؟
  3. چگونه می‌توان از این اطلاعات در بهبود اثرپذیری شرح محصولات استفاده کرد؟

جهت بهینه‌سازی شرح محصولات، می‌توان از اجزاء زیر استفاده کرد:

  • افزودن تصاویر منحصربه‌فرد و باکیفیت
  • استفاده از کلمات کلیدی
  • ارائه توضیحات حاوی کلمه کلیدی
  • افزودن CAT ها
  • گنجاندن بخش نظرخواهی و نظرات مشتریان

تصاویر

تصاویر می‌توانند سبب جذابیت هر چه بیشتر یک صفحه شوند. اما باید از تصاویر به تعداد کافی استفاده کرد. با بهینه‌سازی تصاویر با اصول SEO، می‌توانید به ترافیک بیشتر و رتبه‌های بالاتر در موتورهای جستجو دست پیدا کنید. همچنین می‌توانید به ترافیک کانال‌های رسانه‌های اجتماعی فکر کنید. بدین ترتیب، می‌توانید از روش‌های زیر برای بهینه‌سازی تصاویر خود، استفاده کنید.

  • انتخاب تصاویر باکیفیت با ابعاد مناسب
  • گنجاندن کپشن با تگ‌های ALT
  • استفاده از کلمات کلیدی مناسب در فایل نام‌ها

نقد و بررسی

نقد و بررسی برای موفقیت سایت فروشگاهی شما، حیاتی است. این بخش به مصرف‌کنندگان جهت خرید یک محصول کمک می‌کند. نقد و بررسی موجب کمک به ایجاد اعتماد مصرف‌کنندگان و بهبود نرخ تبدیل می‌شود.

کاربرپسند بودن وب‌سایت

در هنگام بهینه‌سازی وب‌سایت فروشگاهی، توجه به تجربه کاربر نسبت به سایت شما ضروری است. طراحی مناسب سبب جذابیت بصری بیشتر سایت و ارتقای تجربه کاربری آن می‌شود. علاوه بر ظاهر مناسب، عملکرد و کارایی وب‌سایت شما نیز اهمیت دارد. اطمینان از عدم تداخل تبلیغات با نمایش محتوا برای کاربران ضروری است. علاوه براین، ناوبری (Navigation) ساده سایت و امکان جستجوی کلیه اجزاء توسط مشتریان، اهمیت دارد.

استفاده از ساختار URL ساده

ساده بودن ساختار URL وب‌سایت فروشگاهی شما، سبب ارتقای تجربه کاربران از سایت می‌شود. همچنین این ویژگی با ارائه داده‌های متناسب برای موتورهای جستجو، موجب بهینه شدن وب‌سایت شما می‌شود. علاوه‌براین، این قابلیت موجب ساده شدن به اشتراک‌گذاری محصولات در رسانه‌های اجتماعی و وب‌سایت‌های دیگر می‌شود. ساده بودن و کوتاه بودن URL ها، بسیار مهم است.

استفاده از کلمات کلیدی در URL های وب‌سایت فروشگاهی که متاتگ نامیده می‌شوند، ضروری است. متاتگ ها، موضوع محتوای صفحه شما را به موتورهای جستجو بیان می‌کنند. موتورهای جستجو URL را بررسی کرده و از کلمات کلیدی در URL جهت رتبه‌بندی صفحه در نتایج موتور جستجو، استفاده می‌کنند.

پرهیز از صفحات و محتوای تکراری

بسیاری از فروشگاه‌های آنلاین در تله استفاده از محتوا و تصاویر تکراری برای محصولات خود گرفتار می‌شوند. شما می‌توانید با روش‌های زیر، میزان محتوای تکراری در وب‌سایت را کاهش دهید.

  • استفاده از CMS با ریدایرکت های 301 در سطح سایت یا افزودن تگ‌های کنونیکال در هر صفحه.
  • اضافه کردن یک پسوند به URL
  • استفاده از تصاویر مختلف برای محصولات
  • افزودن کلمات کلیدی منحصربه‌فرد در صفحات دیگر

توجه به سرعت سایت

سرعت سایت، یکی از عوامل مهم در رتبه‌بندی آن در موتورهای جستجو محسوب می‌شود. مشتریان علاقه چندانی به انتظار برای باز شدن یک صفحه ندارند. سرعت ایده آل باز شدن یک صفحه، حدود دو ثانیه است. می‌توانید سرعت صفحه خود را با استفاده از ابزارهایی همچون Cloudflare و Google’s own PageSpeed Insights ارزیابی کنید. برخی از مهم‌ترین علل پایین بودن سرعت وب‌سایت عبارت‌اند از:

  • سایت شما محتوای بسیار زیادی دارد که مدیریت آن توسط سرور، دشوار است.
  • اسکریپت‌های بسیار زیاد سبب کاهش زمان بارگذاری می‌شوند.
  • حجم تصاویر بسیار بالا است.
  • هاست وب دچار اختلال شده است.

می‌توانید زمان بارگذاری صفحات خود را با ترفندهای زیر کاهش دهید:

  • استفاده از تصاویر کمتر
  • فشرده کردن فایل‌ها
  • استفاده از ویجت‌های کمتر متعلق به شبکه‌های اجتماعی
  • بهینه‌سازی تصاویر
  • استفاده از فضای خالی زیاد
  • محدود کردن ریدایرکت ها
  • محدود کردن درخواست‌های HTTP

لینک سازی سایت فروشگاهی

لینک سازی، یک عامل مهم رتبه‌بندی در SEO است. لینک‌های باکیفیت، به سئو نشان می‌دهند که سایت شما معتبر است. همچنین بک‌لینک‌ها به رتبه سایت شما برحسب کلمات کلیدی کمک می‌کنند. می‌توانید از نکات زیر برای بک‌لینک‌های باکیفیت استفاده کنید:

  • نوشتن پست‌های مهمان
  • استفاده از تبلیغات رسانه‌های اجتماعی
  • اشتراک‌گذاری محتوا در رسانه‌های اجتماعی
  • ایجاد اینفوگرافی و اشتراک‌گذاری آنلاین آن‌ها
  • انتشار گزارش‌های دقیق و مطالعات موردی

افزودن نقشه سایت

نقشه سایت، نمایش تصویری وب‌سایت شما است. نقشه حاوی جزئیات کلیه صفحات بر روی وب‌سایت و همچنین تمامی دسته‌ها، محصولات و محتوای دیگر در صفحات سایت است. می‌توانید نقشه سایت را به‌صورت دستی ایجاد کرده یا از یک ابزار خودکار استفاده کنید. نقشه‌های سایت از XML و HTML استفاده می‌کنند. نقشه‌های سایت HTML، برای بازدیدکنندگان مفیدتر هستند. می‌توانید از ابزارهایی مانند گوگل وبمستر برای ایجاد نقشه سایت استفاده کنید.

اشتراک‌گذاری در رسانه‌های اجتماعی

در بیشتر موارد، اشتراک‌گذاری در رسانه‌های اجتماعی تأثیر مستقیمی بر SEO ندارد. بااین‌حال، هنگامی‌که محتوای خود را در رسانه‌های اجتماعی به اشتراک می‌گذارید، این عامل سبب افزایش نمایش برند شده و کاربران بیشتر می‌توانند با کسب‌وکار شما آشنا شوند. همچنین افزایش تعداد منشن‌ها در رسانه‌های اجتماعی مفید است. منشن‌ها با هدایت ترافیک ارگانیک، افزایش پدیداری، بهبود SEO محلی و گسترش شناخت برند، می‌توانند تأثیر مثبتی بر SEO داشته باشند.

استفاده از طراحی ریسپانسیو

امروزه استفاده از دستگاه‌های موبایل، بسیار بیشتر از گذشته شده است. استفاده از طراحی ریسپانسیو (واکنش گرا) برای وب‌سایت فروشگاهی نه‌تنها موجب تجربه بهتر کاربران می‌شود، بلکه نتایج جستجو را ارتقا می‌بخشد. امکان طراحی ریسپانسیو برای دستگاه‌هایی همچون تلفن‌های هوشمند، تبلت و سایر دستگاه‌های موبایل وجود دارد. این روش، شامل تلفیقی از شبکه‌ها و طرح‌های انعطاف‌پذیر، تصاویر و استفاده هوشمندانه از کوئری‌های CSS است.

جمع بندی موارد ذکر شده

بی‌تردید نمی‌توان از تأثیر SEO بر یک وب‌سایت فروشگاهی غافل شد. پیاده‌سازی راهبردهای مؤثر SEO، اهمیت زیادی برای بهبود پدیداری در فضای آنلاین، هدایت ترافیک هدف و درنهایت افزایش فروش و درآمد می‌شود. می‌توان با استفاده از تکنیک‌ها و ترفندهایی همچون طراحی ریسپانسیو، لینک سازی، کاربرپسند بودن سایت، محتوای باکیفیت و غیرتکراری و استفاده از تکنیک‌های سئو داخلی و خارجی، شاهد موفقیت بهینه‌سازی یک وب‌سایت فروشگاهی در موتورهای جستجو بود.

منبع : منتوریکس

ارسال نظرات
توسط پلتفرم نظرسنجی چندین در رویداد هاوینگ بیت‌کوین بررسی شد؛ سرنوشت صرافی‌های رمزارز ایرانی در پنج سال آینده
در بزرگترین نمایشگاه خودروی چین خودروهای الکتریکی آینده به صحنه آمدند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 8 اردیبهشت 1403 سقوط سودآوری بیت‌کوین
گزارش مالی سه‌ماهه مایکروسافت اعلام شد؛ رشد سرویس‌های ابری به‌لطف هوش مصنوعی
تحول مورد انتظار ربات‌های انسان نما در زندگی مردم ربات انسان‌نمای تسلا در آستانه عرضه به بازار
وبگردی