کد خبر: ۳۷۷۴۳
|
۱۱ مهر ۱۴۰۲ | ۱۰:۴۵

پای استارلینک به آفریقا باز شد

شرکت اسپیس ایکس با همکاری شرکت جومیا تکنولوژی، خدمات اینترنت ماهواره‌ای استارلینک را در آفریقا، توسعه می‌دهد.

به گزارش «نبض فناوری»، شرکت جومیا، پایانه‌های ماهواره‌ای و سایر قطعات استارلینک را در بعضی از کشورهای آفریقایی خواهد فروخت. هشام الگبری، مدیر بازرگانی ارشد جومیا گفت: فروش تا چند هفته دیگر در نیجریه آغاز خواهد شد. جومیا با کسب توافق فروش و توزیع این کیت‌ها در آفریقا، از این توافق سود می‌برد.

وی اظهار کرد: ما شاهد آن بودیم که استارلینک چنین قراردادهایی را در آسیای جنوب شرقی و آمریکای جنوبی، امضا کرده و اکنون آفریقا هم فرصت آن را دارد تا به خدمات اینترنت ماهواره‌ای پرسرعت دسترسی داشته باشد. برنامه ما، آغاز فروش از طریق مراکز و عاملان فروش این شرکت در نیجریه در ماه جاری و سپس توسعه فروش به کنیا است.

مشارکت با جومیا به استارلینک کمک می‌کند تا پایانه‌های خود را در مناطقی که فاقد آدرس‌های رسمی و نقشه برداری شهری هستند بفروشد. پایانه‌های قابل حملی که به ماهواره‌های مدار پایین زمین متصل می‌شوند، می‌توانند به ارائه خدمات پهن باند در قاره‌ای که پایین‌ترین نرخ نفوذ اینترنت را در جهان دارد، کمک کنند. در حالی که اپراتورهایی مانند گروه MTN و گروه وداکام فراهم کنندگان اصلی اینترنت پرسرعت در آفریقا بوده اند، خدمات دهندگان مخابراتی، ایجاد زیرساخت در مناطق دورافتاده را دشوار می دانند.

شرکت‌های بزرگ فناوری سعی کرده‌اند از طریق ایده‌های نوآورانه، اینترنت پرسرعت را در آفریقا عرضه کنند، اما شکست خوردند و دوباره به کابل‌های فیبرنوری و دریایی بازگشتند. فیس‌بوک تلاش کرد از طریق ساخت یک پهپاد غول‌پیکر، اتصال به اینترنت را در ارتفاع بالا در آفریقا فراهم کند اما شکست خورد. گوگل با استفاده از پروژه‌ای به نام لون، تلاش کرد اقدام مشابه را با استفاده از بالون‌های هلیومی انجام دهد اما دو سال پیش، پروژه مذکور را لغو کرد.

به نظر می‌رسد شبکه متشکل از هزاران ماهواره کوچک استارلینک که از طریق پایانه‌های کاربر ارتباط برقرار می‌کنند، شانس بیشتری برای اتصال مردم به اینترنت در این قاره پهناور دارند. با این حال، هزینه ۵۵۷ دلاری پایانه استاندارداستارلینک در نیجریه، ممکن است بازدارنده باشد.

بر اساس گزارش بلومبرگ، الگبری گفت: جومیا قصد دارد در نهایت محصولات استارلینک را در ۱۱ کشور آفریقایی که در آنها فعالیت می‌کند بفروشد. استارلینک این قرارداد را بدون اعلام جزئیات آن، تائید کرد.

منبع/ ایسنا

ارسال نظرات
در بزرگترین نمایشگاه خودروی چین خودروهای الکتریکی آینده به صحنه آمدند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 8 اردیبهشت 1403 سقوط سودآوری بیت‌کوین
گزارش مالی سه‌ماهه مایکروسافت اعلام شد؛ رشد سرویس‌های ابری به‌لطف هوش مصنوعی
تحول مورد انتظار ربات‌های انسان نما در زندگی مردم ربات انسان‌نمای تسلا در آستانه عرضه به بازار
وبگردی