کد خبر: ۳۷۷۴۴
|
۱۱ مهر ۱۴۰۲ | ۱۱:۳۰

تحقیقات جدید: استفاده از چت‌جی‌پی‌تی به کار افراد ضربه می‌زند

تحقیقات جدید محققان نشان می دهد استفاده از چت جی‌پی‌تی برای امور کار می تواند به کار افراد ضربه بزند.

به گزارش «نبض فناوری»، بیزنس اینسایدر اعلام کرد، گروهی از محققان هاروارد، وارتون و MIT آزمایشی را برای مشخص کردن تاثیر چت بات چت جی پی تی بر کار کارمندان انجام دادند. در این آزمایش ۷۵۸ نفر در سه گروه بدون دسترسی به هوش مصنوعی، با دسترسی به نسخه پولی ChatGPT و با دسترسی به نسخه عادی این چت بات را مورد بررسی قرار دادند.

برای هر دسته دو وظیفه تعریف شد، اولی وظایفی که هوش مصنوعی آن ها را درک می کرد و دیگری وظایفی که هوش مصنوعی اطلاعات کاملی از آن نداشت اما کارمندان به خوبی از پس آن بر می آمدند.

نتایج تفاوت های بسیار فاحشی را در نتایج هر سه گروه نشان می داد. درباره وظایفی که هوش مصنوعی از آن ها درکی داشت و به نوعی قبلا با آن آشنا شده بود، هوش مصنوعی توانست نسبت به افرادی که به چت بات دسترسی نداشتند بسیار بهتر عمل کند. این در حالی است که استفاده همین افراد از هوش مصنوعی در وظایفی که چت بات از آن شناختی نداشت، باعث بروز اشتباه شد و عملا مسیر کار مشخص شده را به سمت دیگری برد.

نتیجه این آزمایش نشان داد از آنجایی که افراد درباره اطلاعات موجود در ChatGPT دانش کافی ندارند و به نوعی خبر ندارند که این چت بات در چه زمینه هایی می تواند فعالیت داشته باشد، استفاده از آن باعث بروز اختلال در کارها خواهد شد.

استفاده از هوش مصنوعی برای کارهای روزمره توسط هیچ شرکتی توصیه نشده است و افراد با اینکار خود را در دردسر خواهند انداخت.

منبع/ فارس

ارسال نظرات
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 30 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین بعد از ۳ هفته رکوردی دیگر ثبت کرد
با کنترل از راه دور؛ سگ رباتیک نیروی نظامی چین شد
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 اردیبهشت 1403 صعود رمزارزهای پیشروی جهان
به دلیل عدم پیروی از مقررات؛ ترکیه گوگل را جریمه کرد
وبگردی