کد خبر: ۳۷۷۶۳
|
۱۲ مهر ۱۴۰۲ | ۱۵:۳۰

برای اولین بار یک شرکت آمریکایی به‌خاطر دفع نادرست زباله فضایی جریمه شد

کمیسیون فدرال ارتباطات آمریکا برای اولین بار شرکتی را به دلیل دفع نادرست زباله‌های فضایی جریمه کرد.

به گزارش «نبض فناوری»، انگجت اعلام کرد، مقامات آمریکا می گویند که برای اولین بار جریمه ای در مورد زباله های فضایی صادر و یک شرکت تلویزیونی را که نتوانسته ماهواره را به درستی دفع کند، 150هزار دلار جریمه کردند.

کمیسیون فدرال ارتباطات شرکت دیش نتورک را به دلیل ناکامی در خارج کردن صحیح ماهواره ای به نام اکو استار-۷ که از سال 2002 در مدار قرار داشت، مورد انتقاد قرار داد.

این کمیسیون که مجوز خدمات مخابراتی مبتنی بر فضا را می دهد، گفت: «با پایان یافتن عمر عملیاتی ماهواره اکو استار-۷ شرکت دیش نتورک آن را به ارتفاعی پایین‌تر از آنچه دو طرف توافق کرده بودند، منتقل کرده بود، جایی که می‌تواند نگرانی‌هایی در مورد زباله‌های مداری ایجاد کند.»

این کمیسیون گفت دیش به عنوان یک ارائه دهنده تلویزیون ماهواره ای ایالات متحده، در سال 2012 متعهد شد که ماهواره را تا 300 کیلومتر بالاتر از قوس عملیاتی خود قرار دهد. اما با کم شدن سوخت، ماهواره را در ارتفاع کمی بیش از 120 کیلومتر بالاتر از قوس اولیه قرار داد.

شرکت دیش نتورک با کمیسیون فدرال ارتباطات در مورد الزامات دفع زباله مخالفت کرده و استدلال می‌کند که بازوی اجرایی کمیسیون هیچ یافته خاصی مبنی بر اینکه کمیسیون فدرال ارتباطات نگرانی‌های ایمنی زباله‌های مداری ایجاد می‌کند نداشته است.

یکی از سخنگویان دیش در بیانیه ای گفت: « ماهوره اکو استار-7 قدیمی بود که به صراحت از قانون کمیسیون فدرال ارتباطات مستثنی شده بود.»

اداره هوانوردی فدرال آمریکا اخیراً از قصد خود برای کاهش زباله‌های فضایی با الزام شرکت‌های خصوصی به دفع ابزار پرتاب موشک، به عنوان مثال، بازگرداندن آنها به جو زمین یا انتقال آنها به مداری با نام قبرستان که دارای شلوغی کمتری است خبر داد.

اداره هوانوردی فدرال گفت: « تجمع زباله های مداری اگر کنترل نشود، خطر برخورد در مدارهای مورد استفاده برای پروازهای فضایی انسان و ماهواره ها را افزایش می دهد.»

آژانس فضایی اروپا تخمین می زند که حدود 1 میلیون قطعه زباله بزرگتر از 1 سانتی متر برای غیرفعال کردن یک فضاپیما در مدار زمین به اندازه کافی بزرگ هستند.

منبع/ فارس

ارسال نظرات
استخدام در آزمایشگاه مخفی؛ اپل کارمندان هوش مصنوعی گوگل را دزدید
توسط جیمز وب صورت گرفت؛ عکاسی از اسب فضایی با جزییات دقیق
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 11 اردیبهشت 1403 سقوط بیت‌کوین و اتریوم پیش از رویداد هنگ‌کنگ
وبگردی