کد خبر: ۳۷۷۷۳
|
۱۳ مهر ۱۴۰۲ | ۱۲:۳۰

سامسونگ احتمالاً پردازنده‌های گرافیکی موبایل خود را توسعه می‌دهد؛ پایان همکاری با AMD؟

در این گزارش گفته شده تیم System LSI سامسونگ که مسئول ساخت تراشه‌های اگزینوس است، توسعه داخلی پردازشگرهای گرافیک موبایلی خود را بررسی می‌کند.

به گزارش «نبض فناوری»، در حال که انتظار می‌رفت سامسونگ و AMD به همکاری با یکدیگر بر سر پردازنده‌های گرافیکی تراشه‌های اگزینوس ادامه دهند، اکنون در گزارش جدیدی گفته شده که غول کره‌ای قصد دارد پردازنده‌های گرافیکی داخلی خود را تولید کند که این امر می‌تواند باعث پایان همکاری بین این دو شرکت شود.

همکاری بین سامسونگ و AMD از سه سال پیش آغاز شد؛ در آن زمان، غول کره‌ای با همکاری AMD گرافیک RDNA2 را به تراشه‌های اگزینوس خود اضافه کرد. تراشه اگزینوس 2200 که اوایل سال گذشته میلادی در سری گلکسی S22 رونمایی شد، اولین پردازنده موبایلی سامسونگ بود که در آن از پردازشگر گرافیکی Xclipse شرکت AMD با معماری RDNA 2 استفاده شده است.

سامسونگ در توسعه پردازنده‌های گرافیکی موبایل خودکفا می‌شود؟

 

در ماه آوریل نیز این دو شرکت اعلام کردند که قصد دارند به همکاری خود با یکدیگر ادامه دهند. با این حال، اکنون در شایعه جدیدی گفته شده که سامسونگ ممکن است به همکاری خود با AMD پایان دهد. در این گزارش گفته شده که تیم System LSI سامسونگ (که مسئول ساخت تراشه‌های اگزینوس است) به جای وابستگی به AMD در حال بررسی توسعه پردازنده‌های گرافیکی موبایل داخلی خود است.

سامسونگ ظاهراً قصد دارد که تا سال 2025، قابلیت‌های توسعه داخلی خود در زمینه‌های هوش مصنوعی، خودرو، سنسورهای دوربین ایزوسل و گرافیک را تقویت کند. این امر به غول کره‌ای اجازه می‌دهد تا بر روند طراحی اجزای مهم پردازنده گرافیکی کنترل کاملی داشته باشد.

بنابراین اگر این شایعه درست باشد، به این معنی است که پردازنده‌های اگزینوس آینده به جای معماری AMD از پردازشگرهای گرافیکی سامسونگ بهره خواهند برد.

در حال حاضر، تراشه اگزینوس 2400 این شرکت که انتظار می‌رود سال آینده عرضه شود، همچنان از GPU مبتنی بر معماری بهبودیافته AMD بهره خواهد برد که عملکرد گرافیکی آن نسبت به قبل دو برابر بهتر شده است. با این وجود، مشخص نیست که سامسونگ و AMD برای آینده همکاری بلندمدتی داشته باشند.

منبع/ دیجیاتو

ارسال نظرات
توسط جیمز وب صورت گرفت؛ عکاسی از اسب فضایی با جزییات دقیق
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 11 اردیبهشت 1403 سقوط بیت‌کوین و اتریوم پیش از رویداد هنگ‌کنگ
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 10 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین آماده سقوط است؟
در آخرین گزارش درآمد «تجارت الکترونیک پارسیان» در کدال، درآمد و فروش 438 میلیارد تومانی «رتاپ» در فروردین ماه
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۹۵ درصدی در دوره یکماهه فروردین ۱۴۰۳ نسبت به دوره مشابه سال قبل
وبگردی