کد خبر: ۳۷۸۰۸
|
۱۵ مهر ۱۴۰۲ | ۱۵:۴۰

کره‌جنوبی به گوگل و اپل هشدار داد

کره جنوبی به گوگل و اپل در مورد جریمه‌های احتمالی در مورد بازاریابی برنامه‌ها و انحصار طلبی آن‌ها هشدار داد.

به گزارش «نبض فناوری»، رویترز اعلام کرد، رگولاتور مخابرات کره جنوبی اعلام کرد که شرکت های آلفابت (مادر گوگل) و اپل از موقعیت غالب خود در بازار اپلیکیشن سوء استفاده کرده اند و نسبت به جریمه های احتمالی تا 50.5 میلیون دلار به آن ها هشدار داد.

کمیسیون ارتباطات کره در بیانیه‌ای اعلام کرد که این دو غول فناوری توسعه‌دهندگان اپلیکیشن‌ها را مجبور به استفاده از روش‌های پرداخت خاص کردند و باعث تاخیر ناعادلانه در بررسی اپلیکیشن شدند.

در بیانیه آمده است که کمیسیون ارتباطات کره به شرکت ها برای اقدامات اصلاحی هشدار می دهد و در مورد جریمه ها بررسی خواهد شد.

گوگل در بیانیه ای گفت: « هنگامی که تصمیم کتبی نهایی با ما به اشتراک گذاشته شود، به دقت بررسی خواهیم کرد تا اقدام بعدی را ارزیابی کنیم.»

همچنین اپل بیانیه‌ای صادر کرد و گفت: «ما با نتیجه‌گیری‌های کمیسیون ارتباطات کره مخالفیم و معتقدیم تغییراتی که در اپ استور اعمال کرده‌ایم با قانون تجارت مخابرات مطابقت دارد.»

کره جنوبی در سال 2021، اصلاحیه ای را در قانون تجارت مخابراتی تصویب کرد که اپراتورهای فروشگاه های برنامه را از مجبور کردن توسعه دهندگان نرم افزار به استفاده از سیستم های پرداخت خود منع می کرد.

کمیسیون ارتباطات کره اعلام کرد که اعمال برخی روش‌های پرداخت توسط گوگل و اپل احتمالاً هدف قانون برای ترویج رقابت منصفانه را تضعیف می‌کند.

به گفته این کمیسیون، پس از شنیدن صحبت‌های شرکت‌ها، تنظیم‌کننده می‌تواند تصمیم بگیرد که جریمه‌هایی تا 68 میلیارد وون (50.47 میلیون دلار) از جمله 47.5 میلیارد وون برای گوگل و 20.5 میلیارد وون برای اپل اعمال کند.

منبع/ فارس

ارسال نظرات
توسط پلتفرم نظرسنجی چندین در رویداد هاوینگ بیت‌کوین بررسی شد؛ سرنوشت صرافی‌های رمزارز ایرانی در پنج سال آینده
در بزرگترین نمایشگاه خودروی چین خودروهای الکتریکی آینده به صحنه آمدند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 8 اردیبهشت 1403 سقوط سودآوری بیت‌کوین
گزارش مالی سه‌ماهه مایکروسافت اعلام شد؛ رشد سرویس‌های ابری به‌لطف هوش مصنوعی
تحول مورد انتظار ربات‌های انسان نما در زندگی مردم ربات انسان‌نمای تسلا در آستانه عرضه به بازار
وبگردی