کد خبر: ۳۷۸۵۰
|
۱۸ مهر ۱۴۰۲ | ۱۱:۲۶

مصوبه مهم شورای اجرایی فناوری اطلاعات برای حذف کاغذبازی

وزیر ارتباطات در صفحه ویراستی خود از ۳ مصوبه مهم در بیست‌وششمین جلسه شورای اجرایی فناوری اطلاعات برای تثبیت گام‌های هوشمندسازی دولت خبر داد.

به گزارش خبرنگار «نبض فناوری» عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در صفحه ویراستی خود درخصوص گزارش بیست و ششمین جلسه شورای اجرایی فناوری اطلاعات نوشته است:  « در 26امین جلسه شورای اجرایی فناوری اطلاعات با حضور رییس جمهور تصمیمات خوبی برای شتاب بخشی به اجرای دولت هوشمند گرفته شد. ممنوعیت اخذ اسنادی که سرویس برخط استعلامی آن وجود دارد،فراهم کردن زیرساخت ارائه خدمات به ایرانیان خارج از کشور و تکمیل خدمات دستگاهها در «پنجره ملی خدمات دولت هوشمند» از جمله آنهاست.
در همین راستا، رضا باقری اصل، معاون امور دولت، مجلس و استان‌های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، در پاسخ به ویراست وزیر ارتباطات نوشته است: «امروز سه مصوبه مهم برای تثبیت گام‌های هوشمندسازی داشتیم. 1.فاز دوم پنجره ملی دولت هوشمند. 2.خدمات پرکاربرد و مشارکت الکترونیکی 3. 20 پروژه پیشران دولت هوشمند. با همراهی اعضاء شورا این مصوبات کمک زیادی به هوشمندسازی دولت خواهد نمود.
پ.ن.این جلسه چهارم شورا در دولت سیزدهم بود.»

لازم به ذکر است شورای اجرایی فناوری اطلاعات با ریاست رئیس‌جمهور و با حضور وزرای ارتباطات و فناوری اطلاعات، کشور، تحقیقات و فناوری، علوم، صنعت، معدن و تجارت، دادگستری، دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، آموزش و پرورش، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، تعاون، امور اقتصادی و دارایی، کار و رفاه اجتماعی، رئیس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی، رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور، وزیر اطلاعات و رییس سازمان برنامه و بودجه کشور، معاون علمی و فناوری رییس جمهور، دبیر شورای عالی فضای مجازی و سه نفر از متخصصان فناوری اطلاعات بر گزار می‌گردد. وظیفه این شورا ایجاد زمینه و بستر گسترش کاربردهای فناوری اطلاعات و ارتباطات در کشور، توسعه و استقرار دولت الکترونیک و برنامه های توسعه بخش های مختلف در چهارچوب سیاست های کلی نظام، مصوبات شورایعالی فضای مجازی و قوانین مربوط در قلمرو فناوری اطلاعات و تعیین خط مشی های اجرایی است.

ارسال نظرات
به شکل یک سیگنال الکتریکی؛ کشف جی پی اس در مغز انسان
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 19 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین به سمت صعود حرکت می‌کند؟
با ثبت شکایت در دادگاه فدرال؛ تیک تاک در مقابل کاخ سفید قد علم کرد
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 18 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین صعودی ماند؟
دسترسی به اطلاعات پرسنل؛ وزارت دفاع انگلیس هک شد
وبگردی