کد خبر: ۳۷۸۶۰
|
۱۸ مهر ۱۴۰۲ | ۲۰:۳۰

گوگل قطعات یدکی پیکسل ۸ را به‌مدت هفت سال عرضه می‌کند

گوگل اعلام کرد سری پیکسل ۸ تا هفت سال آپدیت نرم‌افزاری دریافت می‌کنند و حالا قصد دارد قطعات یدکی این گوشی‌ها را نیز تا هفت سال ارائه دهد.

به گزارش«نبض فناوری»سونیا جوبانپوترا، مدیر محصول گوگل در گفت‌وگو با Androidauthority اعلام کرد قطعات گوشی‌های سری پیکسل ۸ این شرکت به‌مدت هفت سال دردسترس خواهند بود.این بخشی از تعهد ما است و باید قطعات خود را دردسترس قرار دهیم تا سخت‌افزارمان را برای مدت طولانی زنده نگه داریم.

iFixit درحال‌حاضر قطعات تعمیری همه‌ی مدل‌های مدرن گوشی‌ پیکسل را با پشتیبانی گوگل می‌فروشد. از طرفی غول جست‌وجوی اینترنت تا سال آینده قانون حق‌تعمیر خود را نیز دراختیار مشتریانش قرار خواهد داد تا بتوانند خودشان قطعات مختلف گوشی‌های این شرکت را تعویض کنند.

 

طبق گزارش‌های اخیر کالیفرنیا به‌زودی قصد دارد قانون حق‌ تعمیر را به‌ امضاء برساند. این قانون شرکت‌ها را ملزم می‌کند قطعات یدکی، ابزار و اسناد راهنمای موردنیاز برای تعویض و تعمیر محصولاتشان را حداقل به‌مدت هفت سال پس‌ از عرضه‌ی اولیه به بازار ارائه دهند. قانون مذکور احتمالاً تا اوایل جولای ۲۰۲۴ اجرایی نخواهد شد؛ اما ظاهراً گوگل در این زمینه پیش‌دستی کرده است.

گوگل درحال‌حاضر هیچ روشی برای تعمیر پیکسل واچ ارائه نداده و شاید تصویب قانون کالیفرنیا این شرایط را تغییر دهد.

وعده‌ی گوگل برای انتشار آپدیت نرم‌افزاری به‌مدت هفت سال برای پیکسل ۸ و پیکسل ۸ پرو نیز به‌نوعی مکمل تأمین قطعات یدکی در این دوره‌ی زمانی است و بدین‌ترتیب خریداران از نظر فنی می‌توانند بدون هیچ مشکلی از گوشی خود تا سال ۲۰۳۰ استفاده کنند.

منبع: زومیت

ارسال نظرات
همزمان با نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی سکوی توسعه‌ نوآوری و فناوری صنعت پتروشیمی کشور رونمایی می‌شود
دادگاه ضدانحصار گوگل و وزارت دادگستری برگزار شد؛ احتمال جریمه غول فناوری به‌‌دلیل حذف مستندات مهم
رییس سازمان رگولاتوری اعلام کرد؛ تعهد اپراتورها برای پوشش فیبر نوری تا ۱۴۰۴
وبگردی