کد خبر: ۳۷۸۹۷
|
۲۱ مهر ۱۴۰۲ | ۱۰:۴۶

چه ارتباطی بین حافظه و اشتها وجود دارد؟

مطالعات نشان داده اختلال در ارتباط بین حافظه و مدارهای مغزی تنظیم کننده اشتها مستقیماً با شاخص توده بدنی (BMI) مرتبط است.

به گزارش خبرنگار «نبض فناوری»بر اساس تحقیقات جدید، اختلال در ارتباط بین حافظه و مدارهای مغزی تنظیم کننده اشتها مستقیماً با شاخص توده بدنی (BMI) مرتبط است، به ویژه در بیمارانی که از اختلال یا پرخوری رنج می‌برند که می تواند منجر به چاقی شود، مانند اختلال پرخوری (BED). این تحقیق خاطرنشان می‌کند که افراد چاق دارای ارتباط بین هیپوکامپ پشتی جانبی (dlHPC) و هیپوتالاموس جانبی (LH) هستند که ممکن است بر توانایی آنها برای کنترل یا تنظیم تأثیر بگذارد.

یافته‌های این مطالعه نشان می‌دهد که مغز برخی افراد می‌تواند اساساً در مناطقی که خطر چاقی را افزایش می دهد متفاوت باشد. شرایطی مانند اختلال در غذا خوردن و چاقی بسیار پیچیده‌تر از مدیریت ساده خودکنترلی و تغذیه سالم‌تر است. چیزی که این افراد به آن نیاز دارند، اراده بیشتر نیست، بلکه معادل درمانی یک برق‌کار است که بتواند این ارتباطات را در مغزشان درست کند. dlHPC در ناحیه‌ای از مغز قرار دارد که حافظه را پردازش می‌کند و LH در ناحیه‌ای از مغز است که مسئول نگه داشتن بدن در یک حالت پایدار است که به آن هموستاز می‌گویند. تحقیقات قبلی ارتباطی را با از دست دادن عملکرد هیپوکامپ انسان در افراد مبتلا به چاقی و اختلالات غذایی مرتبط، مانند BED، پیدا کرده است. با این حال، خارج از تکنیک‌های تصویربرداری مانند تصویربرداری رزونانس مغناطیسی (MRI)، مطالعه نقش هیپوکامپ در انسان‌های مبتلا به چاقی و اختلالات خوردن مرتبط با آن دشوار بوده است. در این مطالعه، محققان توانستند بیمارانی را که مغزشان از قبل در واحد مانیتورینگ صرع تحت نظارت الکتریکی قرار می‌گرفت، ارزیابی کنند. محققان فعالیت مغز را همانطور که بیماران پیش‌بینی می‌کردند زیر نظر گرفتند و سپس یک خوراکی شیرین (میلک شیک شکلاتی) دریافت کردند. زمانی که شرکت کنندگان انتظار دریافت وعده غذایی با ارزش را داشتند محققان دریافتند که هر دو dlHPC و LH به طور همزمان فعال می‌شوند. در افراد چاق، محققان دریافتند که اختلال در این مدار هیپوتالاموس-هیپوکامپ مستقیماً با BMI آنها متناسب است. یعنی در شرکت کنندگان با BMI بالا، ارتباط حتی بیشتر مختل شد. برای تایید بیشتر این ارتباط، تیم هالپرن از تکنیکی به نام پاک‌سازی مغز برای تجزیه و تحلیل بافت مغز استفاده کردند. این تکنیک هورمون متمرکز کننده ملانین را نشان داد، هورمونی که برای تنظیم رفتار تغذیه ای که در LH تولید می‌شود شناخته شده است. آنها وجود MCH را در dlHPC و در هیچ جای دیگری یافتند که ارتباط بین این دو منطقه را تایید می‌کند.

هیپوکامپ هرگز برای درمان چاقی یا اختلال در غذا خوردن که گاهی باعث چاقی می‌شود هدف قرار نگرفته است. محققان امیدوارند که بتوانند از این تحقیق برای شناسایی افرادی که احتمال دارد بعداً در زندگی خود به چاقی مبتلا شوند و درمان‌های جدید  چه تهاجمی و چه غیر تهاجمی  برای کمک به بهبود عملکرد این مدار حیاتی که به نظر می‌رسد در حالت اشتباه است استفاده کنند.

برچسب ها: حافظه اشتها چاقی
ارسال نظرات
توسط جیمز وب صورت گرفت؛ عکاسی از اسب فضایی با جزییات دقیق
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 11 اردیبهشت 1403 سقوط بیت‌کوین و اتریوم پیش از رویداد هنگ‌کنگ
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 10 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین آماده سقوط است؟
در آخرین گزارش درآمد «تجارت الکترونیک پارسیان» در کدال، درآمد و فروش 438 میلیارد تومانی «رتاپ» در فروردین ماه
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۹۵ درصدی در دوره یکماهه فروردین ۱۴۰۳ نسبت به دوره مشابه سال قبل
وبگردی