کد خبر: ۳۷۸۹۹
|
۲۱ مهر ۱۴۰۲ | ۱۴:۰۰

هوش مصنوعی کدنویس Copilot هر ماه به مایکروسافت ضرر مالی می‌زند

تب تند معرفی هوش مصنوعی و ترکیب آن با خدمات مختلف، همیشه به نفع شرکت‌ها نیست و در بعضی موارد ضرر‌های سنگینی برجا می‌گذارد.

به گزارش «نبض فناوری»GitHub Copilot یک ابزار برنامه‌نویسی مجهز به هوش مصنوعی است که در نتیجه‌ی همکاری بین سه شرکت مایکروسافت، GitHub و OpenAI توسعه داده شده است.

گیت‌هاب کوپایلت با ارائه‌ی پیشنهاداتی به سبک تکمیل خودکار متن در گوشی‌، فرایند کدنویسی را برای برنامه‌نویسان راحت‌تر می‌کند. مدل هوش مصنوعی مورد استفاده در این ابزار توسط طیف متنوعی از زبان‌های برنامه‌نویسی موجود آموزش دیده است تا بهترین نتیجه را به‌ارمغان بیاورد.

درحال حاضر دو نوع اشتراک برای GitHub Copilot در نظر گرفته شده که شامل اشتراک انفرادی با قیمت ۱۰ دلار به‌صورت ماهانه یا ۱۰۰ دلار به‌صورت سالانه است و اشتراک تجاری با قیمت ۱۹ دلار در ماه.

با وجود حق اشتراک‌های ۱۰، ۱۹ و حتی ۱۰۰ دلاری، به گزارش وال‌استریت ژورنال، گیت‌هاب با ارائه‌ی ابزار هوش مصنوعی GitHub Copilot در حال ضرردهی است.

بر اساس تخمین‌ها، گیت‌هاب به‌طور متوسط به‌ازای هر کاربر در ابتدای سال میلادی جاری تقریباً ۲۰ دلار ضرر کرده، این درحالی است که بعضی از کاربران تا ۸۰ دلار به گیت‌هاب ضرر وارد کرده‌اند. این اعداد در کنار ۱٫۵ میلیون کاربر ماهانه به معنی ضرر بسیار زیاد گیت‌هاب است.

 

ضرردهی سنگین گیت‌هاب می‌تواند تا حدودی اعتراضات کاربران نسبت به مایکروسافت را کاهش دهد و قیمت‌گذاری این شرکت را توجیه کند، زیرا این شرکت اشتراک ماهانه‌ی Microsoft 365 Copilot را ۳۰ دلار درنظر گرفته است.

از نظر کاربران معترض، هزینه‌ی ۳۰ دلاری برای سرویسی که هنوز به‌صورت کامل مورد آزمایش قرار نگرفته زیاد است. به‌نظر می‌رسد که استراتژی قیمت‌گذاری مایکروسافت با هدف کاهش ضرر و جلوگیری از مشکلاتی مشابه آنچه برای GitHub Copilot رخ داد، بوده است.

منبع: زومیت

ارسال نظرات
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 10 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین آماده سقوط است؟
در آخرین گزارش درآمد «تجارت الکترونیک پارسیان» در کدال، درآمد و فروش 438 میلیارد تومانی «رتاپ» در فروردین ماه
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۹۵ درصدی در دوره یکماهه فروردین ۱۴۰۳ نسبت به دوره مشابه سال قبل
توسط پلتفرم نظرسنجی چندین در رویداد هاوینگ بیت‌کوین بررسی شد؛ سرنوشت صرافی‌های رمزارز ایرانی در پنج سال آینده
در بزرگترین نمایشگاه خودروی چین خودروهای الکتریکی آینده به صحنه آمدند
وبگردی