کد خبر: ۳۷۹۵۳
|
۲۵ مهر ۱۴۰۲ | ۱۰:۴۶

راه‌اندازی مرکز ملی هوش مصنوعی چه تاثیری در روند توسعه این فناوری خواهد داشت؟

پدیدآورندگان هوش مصنوعی در دنیا نیز امروز به این نتیجه رسیده‌اند که این پدیده باید تنظیم‌گری شود و این امر در مرکز ملی هوش مصنوعی تحقق خواهد یافت.

به گزارش خبرنگار «نبض فناوری» هوش مصنوعی یکی از فناوری‌ها نوین است که امروزه اکثر کشور‌ها به آن ورود کرده و دستاورد‌هایی نیز در این حوزه داشته‌اند. ایران نیز یکی از کشور‌هایی است که در این خصوص برنامه‌هایی را برای رسیدن به اهداف مورد نظر خود در دستور کار خود قرار داده است.

برهمین مسئولان کشور اعتقاد براین دارند که باید در این بخش به صورت گسترده وارد شد. تا جاییکه رئیس جمهوری در جمع نخبگان براین امر مهم اشاره کرده و تأکید دارند.

چگونگی بهره‌گیری از «هوش مصنوعی» موضوع دیگر مورد اشاره از سوی یکی از نخبگان بود که رئیس جمهور ضمن تأکید بر اهمیت آن خاطرنشان کرد: این اهمیت موجب شد که مقدمات ایجاد مرکز ملی هوش مصنوعی انجام شود و آغاز به‌کار این مرکز به زودی اعلام خواهد شد.

وی افزود: پدیدآورندگان هوش مصنوعی در دنیا نیز امروز به این نتیجه رسیده‌اند که این پدیده باید تنظیم‌گری شود و این امر در مرکز ملی هوش مصنوعی تحقق خواهد یافت.

در حال حاضر حقیقتا در زمینه هوش مصنوعی ما در ایران در اول راه هوش مصنوعی قرار داریم. امروزه هوش مصنوعی به جایی رسیده که توانسته در زندگی فردی مردم نفوذ پیدا کنید و استفاده از آن در برخی کار‌های روزمره بسیار ناملموس باشد در حالی که ما تنها متوجه تاثیرات هوش مصنوعی نیستیم.

این مسئله نشان می‌دهد که رفته رفته استفاده از هوش مصنوعی بیشتر خواهد شد و کاربرد‌های جدی‌تری پیدا خواهد کرد. همین حالا هم از هوش مصنوعی در حوزه‌هایی مانند پزشکی، صنایع تولیدی، بازاریابی، اتوماسیون فرآیند‌های مختلف، اقتصاد و … به کار می‌رود و آینده‌ای شگفت انگیز نیز پیش بینی می‌شود.

ارسال نظرات
درمان دقیق تر بیماری‌ها؛ هوش مصنوعی گوگل داروساز می‌شود
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 22 اردیبهشت 1403 سقوط بیت‌کوین و اتریوم
به دلیل نقض حق امتیاز اختراع؛ مایکروسافت ۲۴۲ میلیون دلار جریمه شد
پس از نصب در مغز انسان؛ تراشه مغزی نورالینک مختل شد
به شکل یک سیگنال الکتریکی؛ کشف جی پی اس در مغز انسان
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 19 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین به سمت صعود حرکت می‌کند؟
با ثبت شکایت در دادگاه فدرال؛ تیک تاک در مقابل کاخ سفید قد علم کرد
وبگردی