کد خبر: ۳۷۹۵۹
|
۲۵ مهر ۱۴۰۲ | ۱۶:۳۰

کاهش 8 درصدی فروش گوشی‌ها در فصل سوم 2023؛ سامسونگ در صدر، اپل در جایگاه دوم

آمارها حاکی است که با وجود افت فروش کلی در بازار جهانی گوشی‌ها، سامسونگ 20 درصد از سهم بازار را در اختیار داشته است.

به گزارش «نبض فناوری»، سامسونگ در فصل سوم سال 2023 از نظر سهم در بازار جهانی موبایل در جایگاه نخست قرار داشته است. پس از این غول کره جنوبی، به‌ترتیب نام اپل، شیائومی، اوپو و ویوو دیده می‌شود. اما در این سه‌ماهه ظاهراً بازار گوشی‌ها نسبت به بازه مشابه پارسال 8 درصد کوچک‌تر شده است.

براساس گزارش شرکت کانترپوینت ریسرچ، امسال برای همه شرکت‌های تولیدکننده موبایل سال سختی بوده است. در فصل سوم 2023، سامسونگ با در اختیارداشتن 20 درصد از سهم بازار جهانی در صدر پرفروش‌ترین برند موبایل دنیا قرار داشته است. بااین‌حال، این شرکت نیز نسبت به فصل سوم 2022 با 1 درصد کاهش سهم روبه‌رو شده است.

در جایگاه دوم نام اپل دیده می‌شود که دوباره با افت سهم 1 درصدی، در سه‌ماهه سوم سال 16 درصد از سهم بازار را در دست داشته است. البته این شرایط می‌تواند متأثر از انتظار کاربران برای رونمایی از سری آیفون 15 بوده باشد. بنابراین باید جایگاه این شرکت در فصل چهارم 2023 را ببینیم.

سهم بازار تولیدکنندگان گوشی‌ها در فصل سوم 2023

کاهش 8 درصدی فروش گوشی‌ها در فصل سوم 2023؛ سامسونگ در صدر، اپل در جایگاه دوم

شیائومی با سهم 12 درصدی در جایگاه سوم دیده می‌شود. این شرکت نیز نسبت به بازه مشابه پارسال 1 درصد از سهم بازار خود را از دست داده است. در دو رده بعدی نام اوپو (مشتمل بر وان پلاس) و ویوو را می‌بینیم که به‌ترتیب 10 و 8 درصد از سهم بازار را در اختیار داشته‌اند و هر دو با افت 1 درصدی سهمشان مواجه شده‌اند.

مجموع سایر برندها نیز 34 درصد از سهم بازار را تشکیل داده‌اند که سهم آن‌ها نسبت به پارسال 3 درصد افزایش یافته است.

تحلیل‌گران انتظار دارند که فروش گوشی‌ها در فصل چهارم 2023 یا اوایل 2024 بهتر شود. این پیش‌بینی می‌تواند وابسته به موفقیت عرضه سری آیفون 15 و سری گلکسی S24 باشد. اما هنوز برای نتیجه‌گیری در این باره زود است و باید منتظر بمانیم تا ببینیم نتیجه عملکرد فروش محصولات این دو شرکت در بازارهای جهانی چه خواهد بود.

منبع/ دیجیاتو

ارسال نظرات
توسط پلتفرم نظرسنجی چندین در رویداد هاوینگ بیت‌کوین بررسی شد؛ سرنوشت صرافی‌های رمزارز ایرانی در پنج سال آینده
در بزرگترین نمایشگاه خودروی چین خودروهای الکتریکی آینده به صحنه آمدند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 8 اردیبهشت 1403 سقوط سودآوری بیت‌کوین
گزارش مالی سه‌ماهه مایکروسافت اعلام شد؛ رشد سرویس‌های ابری به‌لطف هوش مصنوعی
تحول مورد انتظار ربات‌های انسان نما در زندگی مردم ربات انسان‌نمای تسلا در آستانه عرضه به بازار
وبگردی