کد خبر: ۳۸۰۵۲
|
۰۱ آبان ۱۴۰۲ | ۱۳:۴۰

چگونه می‌توان التهاب استخوان را کاهش داد؟

استفاده از کمپرس سرد باعث کاهش سریع التهاب استخوان می‌شود، قرار دادن کمپرس سرد بر ناحیه آسیب‌دیده می‌تواند تورم را به‌طور موثری کاهش دهد.

به گزارش «نبض فناوری»، التهاب استخوان زمانی رخ می‌دهد که پوشش مفصل متورم شود یا به شدت آسیب ببیند، یک روش کلیدی برای کنترل این مشکل مصرف داروهای تجویز شده توسط پزشک متخصص است. داروهای ضدالتهابی غیراستروئیدی مانند ایبوپروفن نقش مهمی در کاهش درد و التهاب استخوان دارد، همچنین استراحت کردن و خودداری از فعالیت‌هایی که التهاب را وخیم‌تر می‌کند، می‌تواند به بهبود سلامت استخوان کمک کند. در بعضی شرایط ممکن است استفاده از آتل برای بی‌حرکت نگه‌داشتن ناحیه آسیب‌دیده ضروری باشد، در ادامه به بررسی تعدادی از اقدامات ساده برای کاهش التهاب استخوان می‌پردازیم:

استفاده از کمپرس سرد

استفاده از کمپرس سرد باعث کاهش سریع التهاب استخوان می‌‎شود، قرار دادن کمپرس سرد بر ناحیه آسیب‌دیده می‌تواند تورم را به‌طور مؤثری کاهش دهد. به منظور ایجاد محافظت در برابر سرما، استفاده از یک پارچه یا حوله به عنوان یک مانع بین پوست بدن و کمپرس سرد ضروری است، توصیه می‌‎شود هر بار به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه از این کمپرس استفاده کنید.

فیزیوتراپی

فیزیوتراپی به کنترل التهاب استخوان کمک قابل‌توجهی می‌کند، این روش باعث تقویت عضلات و ارتقای سلامت استخوان می‌شود؛ حضور مداوم در جلسات فیزیوتراپی می‌تواند مزایای ماندگاری برای افرادی که دارای مشکلات استخوانی هستند، به همراه داشته باشد.

پیروی از رژیم غذایی مناسب

پیروی از رژیم غذایی مناسب تأثیر قابل‌توجهی بر کاهش التهاب استخوان دارد، بنابراین توصیه شده است مواد غذایی ضدالتهابی مانند میوه‌ها، سبزی‌ها، غلات کامل و ماهی‌های چرب سرشار از اسیدهای چرب امگا ۳ را در رژیم غذایی خود بگنجانید، مصرف این مواد غذایی التهاب سیستمیک را به‌طور مؤثری کاهش می‌دهد و باعث تقویت سلامت استخوان می‌شود.

کاهش وزن

چاقی و اضافه وزن باعث می‌شود فشار زیادی به استخوان‌ها و مفاصل وارد شود و التهاب و درد را وخیم‌تر کند، حفظ وزن سالم با پیروی از یک رژیم غذایی متعادل و داشتن فعالیت بدنی به کاهش فشار وارد شده به استخوان کمک می‌کند.

مصرف مکمل

مکمل‌های مختلفی وجود دارد که می‌توانند التهاب استخوان‌ها را به‌طور بالقوه تسکین دهند؛ برای نمونه، مکمل‌های اسید چرب امگا ۳ دارای ویژگی‌های ضدالتهابی هستند که برای بهبود سلامت مفاصل مفید است، مکمل گلوکزآمین کندرویتین برای کاهش علائم آرتروز توصیه می‌شود، البته لازم است قبل از مصرف مکمل‌ها با متخصص مشورت کنید.

منبع/ ایمنا

ارسال نظرات
به شکل یک سیگنال الکتریکی؛ کشف جی پی اس در مغز انسان
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 19 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین به سمت صعود حرکت می‌کند؟
با ثبت شکایت در دادگاه فدرال؛ تیک تاک در مقابل کاخ سفید قد علم کرد
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 18 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین صعودی ماند؟
دسترسی به اطلاعات پرسنل؛ وزارت دفاع انگلیس هک شد
وبگردی