کد خبر: ۳۸۱۱۲
|
۰۵ آبان ۱۴۰۲ | ۱۲:۰۰

مصرف بیش از حد بادام چه عوارضی دارد؟

مصرف بیش از حد بادام باعث بروز مسمومیت، افزایش وزن و تشکیل سنگ کلیه می‌شود.

به گزارش «نبض فناوری»از آنجایی که مصرف بادام فواید زیادی برای بدن به همراه دارد و سرشار از ویتامین‌های چرب، آنتی‌اکسیدان‌ها، ویتامین E و فیبر است مصرف بیش از حد آن باعث بروز مشکلاتی برای سلامتی می‎‌شود بنابراین رعایت اعتدال در زمینه مصرف بادام ضروری است. در ادامه به بررسی تعدادی از مشکلات ناشی از مصرف بیش از حد بادام می‌پردازیم:

مسمومیت ویتامین E

ویتامین E یک ویتامین محلول در چربی ضروری است که نقش مهمی در حفظ سلامت پوست، چشم‌ها و سیستم ایمنی بدن دارد، بادام منبع خوبی از این ویتامین است و مصرف آن به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی متعادل مفید است با این وجود باید این آجیل در مقادیر معقول استفاده شود. زیرا مصرف بیش از حد آن باعث بروز مسمومیت می‌‎شود و احتمال بروز اسهال و دیگر مشکلات گوارشی را افزایش می‌دهد، حتی ممکن است باعث ضعیف شدن سیستم ایمنی می‎‌شود.

مصرف بیش از حد بادام چه عوارضی دارد؟

افزایش وزن

مصرف بیش از حد بادام باعث افزایش وزن می‌شود، زیرا کالری زیادی دارد و حاوی چربی‌های سالم است، بنابراین لازم است به مقدار متعادل از این آجیل استفاده شود. با وجود اینکه بادام یک میان‌وعده خوشمزه و مغذی است، اما مصرف بیش از حد آن باعث افزایش وزن می‌‎شود.

مصرف بیش از حد بادام چه عوارضی دارد؟

تشکیل سنگ کلیه

بادام حاوی اگزالات است، مصرف مقدار زیادی بادام باعث می‌‎شود اگزالات در کلیه‌ها رسوب کنند و سنگ کلیه تشکیل شود، سنگ کلیه نیز ممکن است دردناک باشد و درمان آن نیاز به مراقبت پزشکی دارد، بنابراین به منظور پیشگیری از ابتلا به مشکلات کلیوی، به میزان متعادل بادام مصرف کنید.

مصرف بیش از حد بادام چه عوارضی دارد؟

مانع جذب مواد مغذی

بادام حاوی ترکیبی به نام اسید فیتیک است که در بیشتر غذاهای گیاهی یافت می‌شود و این پتانسیل را دارد که بر جذب مواد معدنی ضروری مانند کلسیم، آهن و روی بدن تاثیر بگذارد؛ اسید فیتیک به این مواد معدنی در سیستم گوارش متصل می‌شود و جذب آن‌ها برای بدن را دشوارتر می‌کند؛ در حالی که بادام یک میان وعده مغذی برای بدن است، مصرف بیش از حد آن می‌تواند مانع جذب کلسیم، آهن و روی شود.

حساسیت به آجیل

مصرف بادام برای برخی افراد که به آجیل حساسیت دارند، باعث بروز واکنش‌های آلرژیک شدید می‌شود و احتمال بروز علائمی مانند کهیر، تورم صورت، مشکلات تنفسی و در موارد شدیدتر، آنافیلاکسی را افزایش می‌دهد، بنابراین لازم است افرادی که به آجیل حساسیت دارند از مصرف بادام دوری کنند.

منبع: ایمنا

 

ارسال نظرات
توسط پلتفرم نظرسنجی چندین در رویداد هاوینگ بیت‌کوین بررسی شد؛ سرنوشت صرافی‌های رمزارز ایرانی در پنج سال آینده
در بزرگترین نمایشگاه خودروی چین خودروهای الکتریکی آینده به صحنه آمدند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 8 اردیبهشت 1403 سقوط سودآوری بیت‌کوین
گزارش مالی سه‌ماهه مایکروسافت اعلام شد؛ رشد سرویس‌های ابری به‌لطف هوش مصنوعی
تحول مورد انتظار ربات‌های انسان نما در زندگی مردم ربات انسان‌نمای تسلا در آستانه عرضه به بازار
وبگردی