کد خبر: ۳۸۱۳۶
|
۰۶ آبان ۱۴۰۲ | ۱۵:۳۰
با وجود ممنوعیت خرید آنلاین؛

درخواست تیک تاک، متا و یوتیوب جهت مجوز تجارت الکترونیک در اندونزی

تیک تاک و یوتیوب تصمیم دارند همراه متا درخواست مجوز تجارت الکترونیک در اندونزی را بدهند. این درحالی است که اندونزی پیش از این خرید آنلاین در پلتفرم‌های اجتماعی را ممنوع کرده است.

به گزارش «نبض فناوری»، رویترز اعلام کرد، وزارت بازرگانی اندونزی تراکنش های تجارت الکترونیک در شبکه های اجتماعی را از یک ماه قبل ممنوع و اعلام کرد برای حفاظت از کسب وکارهای کوچک و متوسط آفلاین، بازار آنها و تضمین حفاظت از داده ها چنین اقدامی را انجام داده است.

طبق اطلاعات شرکت مشاوره «مومنتوم ورکز»، اندونزی با جمعیت ۲۷۰ میلیون نفر سال گذشته حدود ۵۲ میلیارد دلار تراکنش تجارت الکترونیک داشت.

قانون جدید اندونزی به طور خاص به تیک تاک خسارت می زند. این پلتفرم در ماه ژوئن تعهد کرد چند میلیارد دلار در جنوب شرقی آسیا و به خصوص اندونزی سرمایه گذاری کند. این اقدام در جهت ایجاد سرویس تجارت الکترونیک پلتفرم به نام «تیک تاک شاپ» بود.

این اپ به شرکت چینی بایت دنس تعلق دارد و تصمیم دارد درخواست مجوز تجارت الکترونیک را ثبت کند. همچنین به گفته ۳ منبع آگاه این شبکه اجتماعی مشغول بررسی بهترین راه برای انجام امر است.

تیک تاک مشغول مذکراه برای شراکت احتمالی با پلتفرم های تجارت الکترونیک محلی از جمله توکوپدیا. است و از سوی دیگر قصد دارد اپ جداگانه تیک تاک شاپ را در اندونزی راه اندازی کند.

دریافت مجوز تجارت الکترونیک از دولت اندونزی به فروشندگان امکان می دهد کالاها را تبلیغ کنند و تحقیقات بازاری انجام دهند، اما آنها نمی توانند سرویس پرداخت در اپ ارائه کنند. متا خواستار چنین مجوزی برای پلتفرم های فیس بوک، واتس اپ و اینستاگرام است.

منبع/ مهر

ارسال نظرات
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 10 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین آماده سقوط است؟
در آخرین گزارش درآمد «تجارت الکترونیک پارسیان» در کدال، درآمد و فروش 438 میلیارد تومانی «رتاپ» در فروردین ماه
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۹۵ درصدی در دوره یکماهه فروردین ۱۴۰۳ نسبت به دوره مشابه سال قبل
توسط پلتفرم نظرسنجی چندین در رویداد هاوینگ بیت‌کوین بررسی شد؛ سرنوشت صرافی‌های رمزارز ایرانی در پنج سال آینده
در بزرگترین نمایشگاه خودروی چین خودروهای الکتریکی آینده به صحنه آمدند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 8 اردیبهشت 1403 سقوط سودآوری بیت‌کوین
وبگردی