کد خبر: ۳۸۱۶۳
|
۰۸ آبان ۱۴۰۲ | ۱۲:۳۰

غول چاپ ژاپنی به خاورمیانه امید بست

غول چاپ ژاپنی سیکو اپسون در پی ضعیف شدن تقاضا در بازار خانگی خود و سایر کشورهای توسعه یافته، به رشد در خاورمیانه و آفریقا امید بسته است.

به گزارش «نبض فناوری»، شرکت اپسون در دوران پاندمی کووید ۱۹ که دورکاری رایج شد و تقاضا برای چاپگرهای خانگی را افزایش داد، با افزایش فروش روبرو شد. اما اپسون اکنون به دلیل کاهش جمعیت و رشد دیجیتالی سازی در بازارهای توسعه یافته، با کاهش تقاضا مواجه شده است.

خاورمیانه، ترکیه و آفریقا، بازارهای برخوردار از رشد در سال مالی ۲۰۲۲ بودند. بنابراین اپسون پس از موفقیتی که در هند با زیرمجموعه تخصصی خود داشت، در ماه اوت، پایگاه جدیدی در دوبی تاسیس کرد تا استراتژی در این منطقه را مستقیما مدیریت کند.

یاسونوری اوگاوا، مدیرعامل اپسون در مصاحبه‌ای پس از انتشار گزارش درآمدهای سه ماهه این شرکت، گفت: محصولات ما هنوز به شکل گسترده در خاورمیانه، توزیع نشده‌اند و پتانسیل عظیمی در این منطقه وجود دارد.

سود عملیاتی اپسون در سه ماهه سپتامبر، حدود ۷۰ درصد ریزش کرد و این شرکت پیش‌بینی خود از سود کل سال را از ۱۰۰ میلیارد ین، به ۸۰ میلیارد ین بازبینی کرد.

بر اساس گزارش رویترز، مدیرعامل اپسون گفت: این شرکت انتظار دارد اوضاع در نیمه دوم سال بهبود پیدا کند زیرا هزینه‌های موجودی انبار، کاهش پیدا کرده و با عدم رشد بیشتر نرخ تورم، تقاضای مصرف کننده بهبود پیدا کرده است. اپسون برای تحریک رشد تقاضا در بازارهای توسعه یافته، قصد دارد به مشتریان بازرگانی و صنعتی متمرکز شود.

منبع/ ایسنا

ارسال نظرات
توسط پلتفرم نظرسنجی چندین در رویداد هاوینگ بیت‌کوین بررسی شد؛ سرنوشت صرافی‌های رمزارز ایرانی در پنج سال آینده
در بزرگترین نمایشگاه خودروی چین خودروهای الکتریکی آینده به صحنه آمدند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 8 اردیبهشت 1403 سقوط سودآوری بیت‌کوین
گزارش مالی سه‌ماهه مایکروسافت اعلام شد؛ رشد سرویس‌های ابری به‌لطف هوش مصنوعی
تحول مورد انتظار ربات‌های انسان نما در زندگی مردم ربات انسان‌نمای تسلا در آستانه عرضه به بازار
وبگردی