کد خبر: ۳۸۱۷۹
|
۰۹ آبان ۱۴۰۲ | ۱۲:۰۰

جذب بودجه برای توسعه باتری‌های تقویت شده با گرافن

یکی از شرکت‌های استرالیایی با همکاری دانشگاه کوئینزلند موفق به جذب بودجه‌ای از دولت فدرال شده تا با کمک این بودجه، توسعه باتری‌های تقویت شده با گرافن را تسریع کند.

به گزارش «نبض فناوری»، گروه تولید گرافن (Graphene Manufacturing Group) همکاری مشترکی با دانشگاه کوئینزلند آغاز کرده تا با جذب بودجه‌ای از شتاب‌دهنده اقتصادی استرالیا روی توسعه باتری‌های تقویت‌شده با گرافن بودجه کار کنند.

هدف از مشارکت بین موسسه مهندسی زیستی و فناوری نانو (AIBN) دانشگاه کوئینزلند (UQ) و گروه تولید گرافن، پیشبرد تجاری‌سازی باتری‌های تقویت‌شده با گرافن خواهد بود. طرفین برای ترویج توسعه فناوری باتری یون گرافن آلومینیوم، از کمک مالی شتاب‌دهنده اقتصادی دولت فدرال استرالیا استفاده می‌کنند.

دکتر شیائودان هوانگ می‌گوید: «دانشگاه کوئینزلند فناوری مهندسی مواد را تأمین می‌کند و گروه تولید گرافن دارای تسهیلات توسعه و تولید باتری است، بنابراین ما در کنار هم می‌توانیم فناوری باتری یون آلومینیوم گرافن را بیشتر توسعه دهیم.»

وی افزود: «یکی از ویژگی‌های اصلی این فناوری باتری، سرعت شارژ سریع‌تر و عمر طولانی‌تر است. با افزایش تقاضا برای باتری‌ها این فناوری توسعه یافته، این پتانسیل را دارد که تأثیر مثبت جهانی داشته باشد.»

گرافن یکی از هسته‌های اصلی کسب و کار گروه تولید گرافن استرالیا بوده و از آن در تولید باتری یون آلومینیوم گرافن که در دانشگاه کوئینزلند توسعه یافته، استفاده شده است. در سال‌های ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸، گروه تولید گرافن استرالیا فرآیند تولید گرافن اختصاصی خود را برای تولید گرافن از گاز طبیعی (یعنی متان) توسعه داد و اثبات کرد. این فرآیند می‌تواند گرافن با کیفیت بالا و مقیاس‌پذیر را تولید ‌کند که برای استفاده در کاربردهای فناوری تمیز، از جمله باتری‌های گرافنی مناسب باشد. گروه تولید گرافن یک شرکت فناوری پاک است که به دنبال ارائه راه‌حل‌های صرفه جویی در انرژی و ذخیره انرژی است که توسط گرافن انجام می‌شود.

ارسال نظرات
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 10 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین آماده سقوط است؟
در آخرین گزارش درآمد «تجارت الکترونیک پارسیان» در کدال، درآمد و فروش 438 میلیارد تومانی «رتاپ» در فروردین ماه
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۹۵ درصدی در دوره یکماهه فروردین ۱۴۰۳ نسبت به دوره مشابه سال قبل
توسط پلتفرم نظرسنجی چندین در رویداد هاوینگ بیت‌کوین بررسی شد؛ سرنوشت صرافی‌های رمزارز ایرانی در پنج سال آینده
در بزرگترین نمایشگاه خودروی چین خودروهای الکتریکی آینده به صحنه آمدند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 8 اردیبهشت 1403 سقوط سودآوری بیت‌کوین
گزارش مالی سه‌ماهه مایکروسافت اعلام شد؛ رشد سرویس‌های ابری به‌لطف هوش مصنوعی
وبگردی