کد خبر: ۳۸۱۸۱
|
۰۹ آبان ۱۴۰۲ | ۱۲:۳۰

آی‌مک 24 اینچی جدید اپل با تراشه M3 معرفی شد

شب گذشته شرکت اپل از نسل جدید آی‌مک 24 اینچی خود رونمایی کرد. این در حالیست که از زمان معرفی آی‌مک با تراشه M1 تقریبا 3 سال گذشته است. مدل جدید از طراحی مشابه دستگاه نسل قبلی بهره می‌گیرد؛ اما اکنون به لطف استفاده از تراشه جدید M3 از عملکرد سریع‌تر و بهره‌وری انرژی مطلوب‌تری برخوردار است.

به گزارش «نبض فناوری»، آی‌مک جدید به لحاظ طراحی تقریبا مشابه با مدل نسل قبلی خود به‌نظر می‌رسد. بعلاوه این دستگاه همانند گذشته از یک نمایشگر 24 اینچی با رزولوشن 4.5K استفاده می‌کند. تراشه M3 بزرگ‌ترین تحول در آی‌مک 24 اینچی جدید محسوب می‌شود؛ خصوصا آنکه آی‌مک از زمان به‌کارگیری تراشه M1 در سال 2021 به‌روزرسانی نشده است.

تراشه M3 بر پایه چیپست A17 Pro مورد استفاده در سری آیفون 15 پرو طراحی شده است. این نیمه‌‌هادی نخستین تراشه اپلی است که بر پایه فرآیند 3 نانومتری برای دستگاه‌های مک طراحی شده است. به گفته اپل تراشه M3 پیشرفت‌های قابل‌توجهی را در زمینه پردازش گرافیکی به ارمغان خواهد آورد. این چیپست در کنار A17 Pro نخستین تراشه‌های اپلی هستند که از فناوری ردیابی پرتوی در سطح سخت‌افزاری پشتیبانی می‌کنند.

عملکرد هسته‌های پردازشی کارآمد در CPU تراشه M3 نسبت به تراشه M1 تا 30 درصد و در مقایسه با تراشه M2 حدودا 15 درصد سریع‌تر است. این تراشه به دلیل استفاده از معماری جدید نسبت به مدل‌های نسل قبلی خود انرژی کمتری مصرف کرده و در عین‌حال عملکرد مطلوب‌تری از خود ارائه می‌دهد. مدل پایه تراشه M3 مجهز به پردازنده مرکزی 8 هسته‌ای و پردازنده گرافیکی 10 هسته‌ای است.

آی‌مک 24 اینچی جدید اپل با تراشه M3 معرفی شد

قیمت‌گذاری آی‌مک جدید نسبت به گذشته بدون تغییر باقی مانده است. مدل پایه این محصول با 8 گیگابایت رم و 256 گیگابایت حافظه داخلی 1299 دلار قیمت‌گذاری شده است. شایان به ذکر است که در حال حاضر از ورژن‌های دیگر آی‌مک جدید با تراشه‌های M3 پرو و M3 مکس خبری نیست.

پیش‌سفارش این محصول از روز گذشته و از طریق وبسایت رسمی اپل آغاز شده است. بر اساس برآوردها، تحویل سفارشات از روز 7 نوامبر (16 آبان ماه) آغاز خواهد شد.

آی‌مک 24 اینچی جدید اپل با تراشه M3 معرفی شد

منبع/ آی‌تی‌رسان

ارسال نظرات
به شکل یک سیگنال الکتریکی؛ کشف جی پی اس در مغز انسان
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 19 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین به سمت صعود حرکت می‌کند؟
با ثبت شکایت در دادگاه فدرال؛ تیک تاک در مقابل کاخ سفید قد علم کرد
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 18 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین صعودی ماند؟
دسترسی به اطلاعات پرسنل؛ وزارت دفاع انگلیس هک شد
وبگردی