کد خبر: ۳۸۲۰۹
|
۱۰ آبان ۱۴۰۲ | ۱۹:۰۰

ترکیه «سوپر گرافن» تولید و صادر می‌کند

شرکت نانوگرافی (Nanografi) در ترکیه موفق به تبدیل گرافن به یک سوپر ماده شده است. این شرکت یکی از بزرگترین تاسیسات تولید گرافن را در جهان دارد و به شکل کارآمدی اقدام به تولید چیزی به نام «سوپر گرافن» می‌کند.

به گزارش «نبض فناوری»، این شرکت با اصلاح گرافن و بهبود آن اقدام به تولید گرافنی کرده است که ویژگی جالب توجهی دارد. این محصول به صورت انبوه در حال تولید و صادرات است.
یونس عمر دلی از مدیران بخش توسعه نانوگرافی می‌گوید که آنها در سال ۲۰۱۱ کار را در این زمینه را آغاز کردند و با توسعه مدل‌های تولید یکی از بزرگترین تأسیسات تولید انبوه گرافن در جهان را در آنکارا در اوایل سال ۲۰۲۰ راه‌اندازی کردند. دلی با اشاره به اینکه آنها تولید محصولات جدیدی را آغاز کرده‌اند، گفت که این شرکت در سال گذشته محصولات خود را به ده‌ها کشور با بازارهای رقابتی صادر کرده است.
وی گفت: «ما محصولات خود را در دانشگاه‌ها، شرکت‌های پیشرفته در اروپا و آمریکای شمالی ارسال کردیم. بیش از ۹۰٪ از گردش مالی ما از صادرات بوده است. مشتریان محصولات ما به‌طور کلی دانشگاه‌ها و مؤسسات پیشرفته هستند.
شرکت‌های پیشرفته در جهان در زمینه‌های مختلف مانند هوافضا، صنعت دفاعی، الکترونیک و تحقیقات شیمیایی از محصولاتی که توسط مهندسان ترکیه‌ای تولید شده است، استفاده می‌کنند.»
وی گفت: «گرافن در حال حاضر در بخش‌های مختلف در سراسر جهان به شکل فعلی خود مورد استفاده قرار می‌گیرد. تولیدکنندگان بیشتری نسبت به گذشته وجود دارند و رشته‌های تحصیلی مرتبط با این ماده در دانشگاه‌ها تأسیس شده‌اند و بودجه بسیار بیشتری برای مطالعات، تحقیق و توسعه گرافن اختصاص یافته است.»
این شرکت به دنبال ایجاد حفره روی سطح گرافن بود تا با این کار خواص گرافن را تغییر دهد. وی در ادامه توضیح داد: «هدف این بود که با این سوراخ‌ها به خصوصیات جدیدی برای گرافن برسیم، هرچند که بیشتر این نتایج در مقالات دانشگاهی بود و به صورت محصول این نوع گرافن تولید نشده بود. در نانوگرافی، با تحقیق و توسعه، مدتی است که روی این محصول کار می‌کنیم و محصولی را تهیه کرده ایم که ما آن را “Super Graphene” می‌نامیم، که در مقالات دانشگاهی به‌عنوان “گرافن هولی” می‌گویند. از نظر قابلیت، دریافتیم که این ماده عملکرد بسیار مؤثرتری نسبت به گرافن معمولی دارد. ما به محصولی با مقادیر رسانایی فوق‌العاده بالا، مساحت سطح بسیار بزرگتر و خصوصیات الکتروشیمیایی با کیفیت‌تر از گرافن شناخته شده دست یافته ایم.»
دلی خاطرنشان کرد: «این شکل جدید از گرافن تقریباً سه برابر هدایت بیشتر از گرافن معمولی است و عملکرد رسانایی آن به ۱۶٫۵۰۰ میکروسیمن رسیده است. ما شاهد افزایش زیست‌حسگرهای پوشیدنی، قابل حمل و کارآمد انرژی و حسگرهای گاز و به ویژه با استفاده از سوپر گرافن هستیم. در این مرحله می‌توان گفت که ما نسخه‌ای از گرافن را با ویژگی‌های برتر تهیه کرده و آن را تولید کرده‌ایم.»

ارسال نظرات
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 10 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین آماده سقوط است؟
در آخرین گزارش درآمد «تجارت الکترونیک پارسیان» در کدال، درآمد و فروش 438 میلیارد تومانی «رتاپ» در فروردین ماه
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۹۵ درصدی در دوره یکماهه فروردین ۱۴۰۳ نسبت به دوره مشابه سال قبل
توسط پلتفرم نظرسنجی چندین در رویداد هاوینگ بیت‌کوین بررسی شد؛ سرنوشت صرافی‌های رمزارز ایرانی در پنج سال آینده
در بزرگترین نمایشگاه خودروی چین خودروهای الکتریکی آینده به صحنه آمدند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 8 اردیبهشت 1403 سقوط سودآوری بیت‌کوین
گزارش مالی سه‌ماهه مایکروسافت اعلام شد؛ رشد سرویس‌های ابری به‌لطف هوش مصنوعی
وبگردی