کد خبر: ۳۸۲۲۴
|
۱۲ آبان ۱۴۰۲ | ۰۹:۳۰

ودافون اسپانیا ۵ میلیارد دلار فروخته شد

اپراتور ودافون اسپانیا با مبلغ ۵ میلیارد یورو به کمپانی Zegona که در بخش ارتباطات، رسانه و فناوری اروپا فعالیت دارد، واگذار شده که دومین قرارداد بزرگ مدیرعامل جدید کمپانی ودافون است.

به گزارش «نبض فناوری» براساس این قرارداد، ودافون ۴.۱ میلیارد یورو نقد و ۰.۹ میلیارد یورو سهام ترجیحی قابل بازخرید دریافت خواهد کرد.

مذاکرات بین دو شرکت در ماه سپتامبر آغاز شده و مارگریتا دلا واله، مدیرعامل ودافون ضمن اشاره به چالش برانگیز بودن بازارهای ارتباطی که با با بازده پایین در برخی مناطق مواجه شده‌اند، گفته است: این قرارداد، گامی کلیدی در میزان رشد ماست و فرصتی را فراهم می‌آورد تا منابع خود را در بازارهایی با ساختارهای پایدار و مقیاس محلی کافی متمرکز کنیم.

گفتنی است این دومین قرارداد بزرگ ودافون از زمان مدیرعاملی دلا واله است؛ پیش از این قرارداد ادغام این شرکت با اپراتور بریتانیایی Three UK منعقد شده بود.

مدیرعامل زِگونا هم ضمن ابراز خرسندی از این معامله اعلام کرده است: ما از این فرصت بازگشت به بازار مخابرات اسپانیا بسیار استقبال می‌کنیم زیرا این خرید، سومین معامله ما در اسپانیاست و با اتخاذ استراتژی مناسب، مطمئن هستیم که می‌توانیم ارزش قابل توجهی برای سهامداران خلق کنیم.

بنابراین با توجه به اینکه بازار اپراتورهای تلفن همراه اسپانیا به شدت رقابتی است، ودافون در تلاش است تا ارزش بازارش در کنار Orange MasMovil و رهبر بازار ارتباطی اسپانیا (Movistar) حفظ شود.

منبع: ایسنا

ارسال نظرات
در بزرگترین نمایشگاه خودروی چین خودروهای الکتریکی آینده به صحنه آمدند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 8 اردیبهشت 1403 سقوط سودآوری بیت‌کوین
گزارش مالی سه‌ماهه مایکروسافت اعلام شد؛ رشد سرویس‌های ابری به‌لطف هوش مصنوعی
تحول مورد انتظار ربات‌های انسان نما در زندگی مردم ربات انسان‌نمای تسلا در آستانه عرضه به بازار
وبگردی