کد خبر: ۳۸۲۲۷
|
۱۲ آبان ۱۴۰۲ | ۱۲:۳۰

کاهش 39 درصدی تولید خودروهای برقی تویوتا به خاطر اوج‌گیری مدل‌های هیبریدی

تویوتا به خاطر افزایش استقبال از مدل های هیبریدی از هدفگذاری های قبلی عقب نشینی کرده و خودروی برقی کمتری تولید می کند.

به گزارش«نبض فناوری»شرکت تویوتا هر چند دیرتر از رقبا وارد بازار خودروهای برقی شده، ولی با وجود این، فروش 202 هزار مدل برقی را برای سال مالی کنونی هدف‌گذاری کرده است. با توجه به استقبال بسیار فراتر از انتظار از مدل‌های هیبریدی، این شرکت در برنامه‌ها و اهداف خود تجدیدنظر نموده و فروش 123 هزار خودروی برقی را نشانه‌گیری کرده است. این امر به‌معنای کاهش 39 درصدی در تولید و فروش مدل‌های برقی تویوتاست.

به‌نظر می‌رسد تویوتا برای حفظ جایگاه خود و دستیابی به عنوان پرفروش‌ترین خودروساز جهان این استراتژی جدید را دنبال می‌کند. به‌بیان دیگر، این کمپانی برای دستیابی به سود حداکثری می‌خواهد کماکان روی مدل‌های بنزینی و هیبریدی خود حساب کند. پیش‌تر، تویوتا سود عملیاتی 3 تریلیون ینی را پیش‌بینی کرده بود. این رقم معادل 20.1 میلیارد دلار می‌شود. اما طبق پیش‌بینی‌های جدید، سود عملیاتی تویوتا برای سال مالی کنونی با رشدی قابل ملاحظه به 4.5 تریلیون ین (معادل 30.15 میلیارد دلار) افزایش خواهد یافت.

تویوتا و تولید 3.9 میلیون خودروی برقی‌شده

تویوتا در نظر دارد در سال مالی حاضر که 31 مارس پایان می‌یابد، 3.6 میلیون خودروی هیبریدی در سرتاسر جهان بفروشد. این رقم برای سال مالی قبل برابر با 3.5 میلیون دستگاه بود. بد نیست اشاره کنیم خودروساز بزرگ ژاپنی، فروش 3.9 میلیون دستگاه خودروی برقی‌شده – شامل انواع مدل‌های تمام برقی، هیبریدی، هیبریدی شارژ و پیل سوختی – را هدف‌گیری کرده است. اگر این رقم در سال مالی فعلی محقق شود، در مقایسه با سال مالی قبلی 42 درصد بیشتر خواهد بود. همچنین در این صورت، خودروهای برقی‌شده 37 درصد از کل فروش تویوتا را به خود اختصاص خواهند داد.

انتظار می‌رود تا پایان سال مالی، تویوتا و لکسوس در مجموع 10.1 میلیون دستگاه خودرو تولید کنند. در فصل مالی قبلی تویوتا حاشیه سود عملیاتی 12.6 درصدی در سرتاسر جهان را ثبت کرد که در مقایسه با سال قبلی این رقم بیش از دو برابر رشد کرده است.

تویوتا پریوس

عرضه ده خودروی برقی جدید تا سال 2026

همان‌طور که در ابتدا نیز اشاره شد، تویوتا در زمینه تولید خودروهای برقی از رقبای خود عقب افتاده است. برای جبران عقب‌ماندگی، این شرکت در نظر دارد تا سال 2026 ده خودروی برقی جدید وارد بازار کند. این کمپانی حساب ویژه‌ای روی باتری‌های جامد باز کرده و می‌خواهد محصولات برقی خود را با این نوع باتری به‌فروش برساند. تویوتا چندی قبل ادعا کرد به‌لطف باتری جامد مدل‌های برقی آن خواهند توانست با یک بار شارژ تا 621 مایل یا 1000 کیلومتر مسافت را طی کنند، رقمی که تقریباً دو برابر استانداردهای کنونی است.

یوئیچی میازاکی مدیر مالی تویوتا معتقد است فروش بالای خودروهای هیبریدی، سرمایه‌های لازم برای توسعه مدل‌های برقی جدید را تأمین می‌کند. شایان ذکر است رقبایی مثل فورد و جنرال موتورز نیز مثل تویوتا در استراتژی برقی‌سازی محصولات خود تجدیدنظر کرده و دنبال تحقق رکوردهای ازپیش‌تعیین‌شده نیستند.

منبع:دیجیاتو

 

ارسال نظرات
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 10 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین آماده سقوط است؟
در آخرین گزارش درآمد «تجارت الکترونیک پارسیان» در کدال، درآمد و فروش 438 میلیارد تومانی «رتاپ» در فروردین ماه
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۹۵ درصدی در دوره یکماهه فروردین ۱۴۰۳ نسبت به دوره مشابه سال قبل
توسط پلتفرم نظرسنجی چندین در رویداد هاوینگ بیت‌کوین بررسی شد؛ سرنوشت صرافی‌های رمزارز ایرانی در پنج سال آینده
در بزرگترین نمایشگاه خودروی چین خودروهای الکتریکی آینده به صحنه آمدند
وبگردی