کد خبر: ۳۸۲۳۱
|
۱۲ آبان ۱۴۰۲ | ۱۴:۳۰

مایکروسافت بزرگ‌ترین به‌روزرسانی ویندوز 11 را برای عموم کاربران منتشر کرد

این آپدیت به‌عنوان آخرین نسخه عمده سیستم‌عامل ویندوز 11 پیش از انتشار ویندوز 12 در نظر گرفته می‌شود.

به گزارش «نبض فناوری»مایکروسافت یک به‌روزرسانی کاربردی بزرگ را برای نسخه 2023 یا 23H2 ویندوز 11 منتشر کرده است. این به‌روزرسانی اکنون بدون استثناء در دسترس عموم کاربران قرار گرفته است. این آپدیت به‌عنوان آخرین نسخه اصلی سیستم‌عامل پیش از انتشار ویندوز 12 در نظر گرفته می‌شود.

البته در خصوص ماهیت این به‌روزرسانی، ابهاماتی وجود دارد. در واقع این آپدیت ابتدا در ماه سپتامبر به‌عنوان بزرگ‌ترین به‌روزرسانی در تاریخ ویندوز 11 معرفی شد و در ادامه کمپانی مایکروسافت به تدریج شروع به توزیع برخی نوآوری‌های خود در قالب آپدیت Windows 11 Moment 4 میان تعدادی از کاربران منتخب کرد.

بنابراین افرادی که هنوز موفق به دریافت آپدیت Windows 11 Moment 4 نشده‌اند؛ تمامی ویژگی‌های آپدیت اصلی از جمله دستیار جدید Copilot، قابلیت‌های هوش مصنوعی Cocreator در اپلیکیشن Paint، اکسپلورر بازطراحی شده، Photos and Scissors، نوار وظیفه اصلاح شده و بسیاری از امکانات دیگر را به‌صورت یکجا دریافت خواهند کرد.

آن‌دسته از کاربرانی که پیش‌تر آپدیت Windows 11 Moment 4 را دریافت نموده‌اند؛ در کنار Windows 11 2023 از امکانات جدیدی نظیر حذف افزونه Microsoft Teams موسوم به Chat بهره‌مند خواهند شد. پیش از این Microsoft Teams به شکلی عمیق با سیستم ادغام شده بود و به‌صورت پیش‌فرض در نوار وظیفه فعال می‌شد.

اکنون اپلیکیشن Chat دیگر به نوار وظیفه متصل نشده و تمامی امکانات در اپلیکیشن Microsoft Teams قابل دسترس هستند. همچنین با نصب کامل نسخه 23H2 ویندوز 11 کاربران بالاخره از شر دستیار صوتی کورتانا و اپلیکیشن قدیمی Mail خلاص خواهند شد.

نسخه 23H2 ویندوز 11 همانند ورژن‌های پیشین شامل 21H2 و 22H2 از پشتیبانی فعال برای مدت 2 سال (تا اکتبر 2025) بهره‌مند شده و آپدیت‌های تجمیعی ماهیانه، اصلاحات و ویژگی‌های جدید را دریافت خواهد کرد. جهت یادآوری بایستی خاطرنشان کرد که پشتیبانی از نسخه 21H2 ویندوز 11 در اوایل ماه جاری میلادی متوقف شد. از سوی دیگر شرکت مایکروسافت یک سال بعد یعنی در تاریخ 4 اکتبر 2024 (13 مهر ماه 1403) انتشار آپدیت برای ورژن 22H2 ویندوز 11 را متوقف خواهد کرد.

آپدیت Windows 11 2023 الزامات سخت‌افزاری پیشین را تغییر نداده و با اپلیکیشن‌ها، سرویس‌ها و درایورهای موجود سازگاری خواهد داشت. در حال حاضر این‌ به‌روزرسانی به‌صورت آپشنال (اختیاری) ارائه شده است؛ اما مایکروسافت قصد دارد تا طی ماه‌های آینده، کامپیوترهای شخصی را به‌طور خودکار به این نسخه به‌روزرسانی نماید.

در حال حاضر کاربران با مراجعه به مسیر Settings > Windows Update می‌توانند این به‌روزرسانی را به‌صورت دستی دانلود نمایند؛ در حالی‌که کسب‌وکارها می‌توانند از گزینه‌هایی مانند Windows Update for Business استفاده کنند. بر اساس پیش‌بینی‌ها فرآیند به‌روزرسانی حدودا 5 الی 10 دقیقه زمان خواهد برد.

منبع: آی تی رسان

ارسال نظرات
توسط پلتفرم نظرسنجی چندین در رویداد هاوینگ بیت‌کوین بررسی شد؛ سرنوشت صرافی‌های رمزارز ایرانی در پنج سال آینده
در بزرگترین نمایشگاه خودروی چین خودروهای الکتریکی آینده به صحنه آمدند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 8 اردیبهشت 1403 سقوط سودآوری بیت‌کوین
گزارش مالی سه‌ماهه مایکروسافت اعلام شد؛ رشد سرویس‌های ابری به‌لطف هوش مصنوعی
تحول مورد انتظار ربات‌های انسان نما در زندگی مردم ربات انسان‌نمای تسلا در آستانه عرضه به بازار
وبگردی