کد خبر: ۳۸۲۴۹
|
۱۳ آبان ۱۴۰۲ | ۱۶:۳۳

افتتاح چهاردهمین نمایشگاه ایران نانو

چهاردهمین نمایشگاه بین‌المللی فناوری‌نانو با حضور رئیس مرکز توسعه فناوری‌های راهبردی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری و سید محسن دهنوی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی افتتاح شد.

به گزارش «نبض فناوری»، مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری اعلام کرد، در این نمایشگاه ۹۰ شرکت نانویی، در این دوره از نمایشگاه بالغ بر ۹۰ شرکت و تعدادی آزمایشگاه و نهادهای ترویجی و حدود ۴۴ طرح فناورانه که در مسیر تجاری‌سازی هستند حضور دارند.

این رویداد می‌تواند یک موقعیت مناسب برای همکاری‌ فناورانه میان استارت‌آپ‌ها و فعالان اکوسیستم نوآوری کشور در مسیر تجاری‌سازی محصولات باشد. یکی از تفاوت‌های این دوره از نمایشگاه، حضور پر رنگ هیات‌های تجاری و شرکت‌های خارجی می‌باشد که شرکت‌ها می‌توانند از این فرصت برای معرفی دستاوردها و توانمندی‌های صادراتی خود استفاده کنند.

عماد احمدوند، دبیر ستاد توسعه فناوری نانو در حاشیه مراسم افتتاح چهاردهمین نمایشگاه نانو که در سالن خلیج فارس نمایشگاه بین‌المللی برگزار شد، گفت: در این دوره از نمایشگاه که تا ۱۶ آبان ادامه دارد، دو غرفه جدید برپا شده است. یکی غرفه توسعه فناوری که در آن ۳۰ طرح کسب و کارنوپا (استارتاپی) ارائه شده‌اند و غرفه بدیع که در آن ۱۰ طرح بدیع که قابلیت توسعه جهانی دارد ارائه شده‌اند.

احمدوند از رونمایی هفت طرح فناورانه در سومین روز از نمایشگاه و انعقاد پنج قرارداد فناورانه و تجاری در دیگر بخش‌های این رویداد خبر داد.

دبیر ستاد توسعه فناوری نانو گفت: قرار است در دومین روز از نمایشگاه فناوری نانو میزبان سفرای شش کشور از جمله سفیران کشورهای اندوزی، ونزوئلا و کوبا باشیم.

احمدوند، مرکز توسعه همکاری‌های راهبردی و مرکز شرکت‌های دانش‌بنیان را از دیگر بخش‌های معاونت علمی ریاست جمهوری دانست که در این نمایشگاه حضور دارند و گفت: این مجموعه‌ها به عنوان اجزای اکوسیستم نوآوری و فناوری کشور در نمایشگاه نانو حضور دارند. همچنین نمایشگاه ایران نانو ۱۴۰۲ در بخش بین‌الملل قوی‌تر از دوره‌ قبل خواهد بود که این موضوع برای شرکت‌های ایرانی یک فرصت است.

ارسال نظرات
به شکل یک سیگنال الکتریکی؛ کشف جی پی اس در مغز انسان
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 19 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین به سمت صعود حرکت می‌کند؟
با ثبت شکایت در دادگاه فدرال؛ تیک تاک در مقابل کاخ سفید قد علم کرد
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 18 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین صعودی ماند؟
دسترسی به اطلاعات پرسنل؛ وزارت دفاع انگلیس هک شد
در جلسه بررسی آخرین وضعیت فیبرنوری قم مطرح شد؛ پوشش کامل فیبرنوری استان قم ظرف یک هفته آینده انجام می شود
پژوهش جدید «دانشگاه ایالتی واشنگتن» نشان داد استفاده از ChatGPT برای ارزیابی مشکل قلبی عاقلانه نیست!
وبگردی