کد خبر: ۳۸۳۰۵
|
۱۶ آبان ۱۴۰۲ | ۱۷:۳۰

این هنر رزمی برای کنترل علائم پارکینسون خوب است

یک تحقیق جدید نشان داد نوعی ورزش رزمی می‌تواند به مدیریت علائم بیماری «پارکینسون» کمک کند.

به گزارش «نبض فناوری»، ساینس‌دیلی اعلام کرد، «تای چی» به عنوان یک هنر رزمی فواید زیادی برای سلامتی از جمله بهبود تعادل، کاهش اضطراب و پیشگیری از بیماری‌های قلبی عروقی دارد.

اما اینها تنها مزایای این ورزش نیستند. مطالعه ای که اخیرا منتشر شده برای اولین بار نشان داده است که تای چی می تواند شدت علائم پارکینسون را در دراز مدت کاهش دهد.

محققان برای انجام مطالعه خود، بیمارانی را که به بیماری «پارکینسون پراکنده» مبتلا بودند، انتخاب کردند. این یک نوع بیماری پارکینسون ارثی نیست. آنها بر روی بیماری پراکنده پارکینسون تمرکز کردند تا بتوانند فواید تای چی را منحصراً بر روی علائم پارکینسون بررسی کنند.

این مطالعه به مدت دو سال از 2016 تا 2018 انجام شد؛ سپس در یک دوره 3 ساله بین سال‌های 2019 تا 2021، علائم شرکت‌کنندگان در مطالعه پیگیری شد. در پایان مطالعه شرکت کنندگان در گروه تای چی عملکرد حرکتی بهتری داشتند.اثرات مثبت تای چی در علائم غیرحرکتی نیز آشکار بود، به طوری که افراد، کیفیت زندگی و رفاه، خواب و همچنین مزایای حافظه و تفکر را گزارش کردند.

با توجه به اینکه داروهای فعلی مورد استفاده برای درمان و مدیریت پارکینسون پیشرفت بیماری را به تاخیر نمی اندازد یا از بدتر شدن علائم جلوگیری نمی کند، داشتن مکمل درمانی در دسترس و در عین حال موثر مانند تای چی می تواند برای بیماران مفید باشد.

این اولین آزمایشی نیست که نشان می دهد تای چی ممکن است برای افراد مبتلا به بیماری پارکینسون فواید داشته باشد. اما آزمایش‌های قبلی فقط در کوتاه‌مدت، در دوره‌های شش ماهه، فوایدی را نشان دادند. این مطالعه اولین مطالعه در نوع خود است که مزایای طولانی مدت را نشان می دهد.

سایر انواع ورزش نیز مورد بررسی قرار گرفته اند تا ببینند آیا برای بیماران مبتلا به بیماری پارکینسون مفید هستند یا خیر؟ از جمله تمرینات تناوبی با شدت بالا و ورزش های هوازی مانند پیاده روی یا شنا. نشان داده شده که اینها برای علائم حرکتی مفید هستند و پیشرفت بیماری را در مدت زمان کوتاهی کاهش می دهند.

کاملاً مشخص نیست که چرا ورزش و به طور خاص تای چی برای افراد مبتلا به پارکینسون بسیار مفید است. اما از تحقیقات دیگر می دانیم که کمبود ورزش می تواند التهاب را افزایش دهد، که در خون افراد مبتلا به بیماری پارکینسون شناسایی می شود. التهاب مزمن می‌تواند منجر به از دست دادن نورون‌ها (سلول‌های عصبی که پیام‌ها را به سراسر بدن ارسال می‌کنند) در مغز شود.

افرادی که تای چی انجام می دهند نشانگرهای ضد التهابی در خون خود دارند. این شاید توضیح دهد که چرا این ورزش رزمی برای افراد مبتلا به پارکینسون مفید است زیرا التهاب را کاهش می دهد.

منبع/ فارس

ارسال نظرات
استخدام در آزمایشگاه مخفی؛ اپل کارمندان هوش مصنوعی گوگل را دزدید
توسط جیمز وب صورت گرفت؛ عکاسی از اسب فضایی با جزییات دقیق
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 11 اردیبهشت 1403 سقوط بیت‌کوین و اتریوم پیش از رویداد هنگ‌کنگ
وبگردی