کد خبر: ۳۸۳۳۰
|
۱۸ آبان ۱۴۰۲ | ۱۰:۰۰

گوگل قابلیت‌های هوش مصنوعی موتور جستجو خود را در اختیار کاربران 120 کشور دیگر قرار داد

با وجود این قابلیت‌ها کاربران مستقیماً از طریق نوار جستجوی گوگل به قابلیت‌های زیادی دسترسی پیدا می‌کنند.

به گزارش«نبض فناوری»گوگل که ابتدا در کنفرانس I/O سال جاری تجربه Search Generative Experience (SGE) را به‌صورت محدود در دسترس برخی کاربران قرار داده بود حالا قابلیت‌های هوش مصنوعی موتور جستجو خود را در دسترس بیش از 120 کشور جدید قرار داده است.

طبق پست وبلاگ گوگل، هم‌اکنون در کشورهای جدید می‌توانید SGE را از طریق نسخه دسکتاپ مرورگر کروم و با رفتن به بخش Search Labs فعال کنید. در طی چند هفته آینده نیز دسترسی به آن از طریق اپلیکیشن گوگل در اندروید و iOS نیز فراهم خواهد شد.

قابلیت‌های هوش مصنوعی موتور جستجوی گوگل

SGE ابتدا فقط در ایالات متحده راه‌اندازی شده بود و سپس اخیراً در دسترس هند و ژاپن نیز قرار گرفت. در حال حاضر نیز کاربران کشورهای بسیار بیشتری از جمله مکزیک، برزیل، کره جنوبی، اندونزی، نیجریه و آفریقای جنوبی نیز به آن دسترسی دارند.

علاوه بر این، گوگل چهار زبان جدید اسپانیایی، پرتغالی، کره ای و اندونزیایی را برای تمام افرادی که از SGE استفاده می‌کنند نیز فعال کرده است.

نکته قابل‌ذکر دیگر اینکه با وجود SGE می‌توانید سؤالات خود را مستقیماً از صفحه نتایج جستجو بپرسید. همچنین در طول جستجوی خود می‌توانید سؤالات و نتایج جستجوی قبلی خود را نیز مشاهده کنید. البته این به‌روزرسانی در هفته‌های آینده ارائه خواهد شد و ابتدا به زبان انگلیسی در دسترس کاربران ایالات متحده قرار می‌گیرد.

در آینده، اگر از SGE بخواهید عبارتی را برای شما ترجمه کند که در آن برخی از کلمات می‌توانند معانی متعددی داشته باشند، زیر آن عبارات خط کشیده می‌شود. با ضربه‌زدن روی هر یک از این کلمات، معانی متفاوت آن نمای داده می‌شود. قابلیت ترجمه مبتنی بر هوش مصنوعی SGE ابتدا در ایالات متحده برای ترجمه از انگلیسی به اسپانیایی فراهم خواهد شد و سپس کشورها و زبان‌های بیشتری را پشتیبانی خواهد کرد.

نهایتاً، در جستجوهای مربوط به کدنویسی و سلامت، کلامت خاصی برجسته می‌شوند و هنگامی که ماوس خود را روی آن‌ها نگه دارید، پیش‌نمایش تعریف آن‌ها یا تصاویر مرتبط را خواهید داد. این به‌روزرسانی نیز یک ماه آینده به زبان انگلیسی در ایالات متحده ارائه خواهد شد و به‌زودی از کشورها و زبان‌های بیشتری پشتیبانی خواهد کرد.

منبع:دیجیاتو

ارسال نظرات
توسط پلتفرم نظرسنجی چندین در رویداد هاوینگ بیت‌کوین بررسی شد؛ سرنوشت صرافی‌های رمزارز ایرانی در پنج سال آینده
در بزرگترین نمایشگاه خودروی چین خودروهای الکتریکی آینده به صحنه آمدند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 8 اردیبهشت 1403 سقوط سودآوری بیت‌کوین
گزارش مالی سه‌ماهه مایکروسافت اعلام شد؛ رشد سرویس‌های ابری به‌لطف هوش مصنوعی
تحول مورد انتظار ربات‌های انسان نما در زندگی مردم ربات انسان‌نمای تسلا در آستانه عرضه به بازار
وبگردی