کد خبر: ۳۸۳۳۱
|
۱۸ آبان ۱۴۰۲ | ۱۱:۰۰

اپل روی توسعه فناوری جدید باتری برای افزایش دوام و سرعت شارژ کار می‌کند

در این فناوری، استفاده از یک ترکیب کاتدی جدید در کنار نانو لوله‌های کربنی به بهبود چگالی باتری و شارژ سریع‌تر آن منجر خواهد شد.

به گزارش «نبض فناوری» اگرچه اپل به منظور تولید قطعات مورد نیاز محصولات خود معمولا با کمپانی‌های خارجی همکاری می‌کند؛ اما در عین‌حال به فعالیت‌های داخلی خود در زمینه مهندسی و طراحی نیز ادامه می‌دهد. بر اساس گزارش وبسایت ETnews، آخرین تلاش‌های غول کوپرتینویی در زمینه تحقیق و توسعه بر مقوله باتری آیفون تمرکز دارند.

این گزارش جدید نشان می‌دهد که اپل در حال تست مواد جدیدی برای کاتدها شامل نیکل، کبالت، منگنز و آلومینیوم است. همچنین رویکرد جدید به افزایش قابل توجه محتوای سیلیکون منجر خواهد شد. دمای سیلیکون در زمان شارژ شدن افزایش پیدا می‌کند و اپل به منظور کاهش این مشکل به راهکاری دست یافته است.

ترکیب کاتدی جدید نویدبخش افزایش چگالی باتری (به‌معنای ظرفیت بالاتر باتری در حجمی مشابه) و شارژ سریع‌تر آن خواهد بود. غول فناوری آمریکایی احتمالا از نانو لوله‌های کربنی (CNTs) به‌عنوان ماده رسانا بهره گرفته و این موضوع عملکرد باتری را بیش از پیش بهبود خواهد داد.

همچنین گزارش مورد اشاره ادعا می‌کند که نخستین دستگاه‌های اپلی (احتمالا گوشی‌های آیفون) با فناوری جدید باتری تا سال 2025 روانه بازار خواهند شد. این پدیده نشان می‌دهد که فرآیند توسعه فناوری جدید باتری از مراحل اولیه خود فاصله گرفته و در فاز انتهایی قرار دارد.

منبع:آی تی رسان

برچسب ها: اپل باتری شارژ
ارسال نظرات
توسط پلتفرم نظرسنجی چندین در رویداد هاوینگ بیت‌کوین بررسی شد؛ سرنوشت صرافی‌های رمزارز ایرانی در پنج سال آینده
در بزرگترین نمایشگاه خودروی چین خودروهای الکتریکی آینده به صحنه آمدند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 8 اردیبهشت 1403 سقوط سودآوری بیت‌کوین
گزارش مالی سه‌ماهه مایکروسافت اعلام شد؛ رشد سرویس‌های ابری به‌لطف هوش مصنوعی
تحول مورد انتظار ربات‌های انسان نما در زندگی مردم ربات انسان‌نمای تسلا در آستانه عرضه به بازار
وبگردی