کد خبر: ۳۸۳۵۲
|
۱۹ آبان ۱۴۰۲ | ۱۳:۵۵

اعتراف مدیر سابق فیس‌بوک در سنا: متا آگاهانه به نوجوانان آسیب زده است

مدیر سابق فیس‌بوک در سنای آمریکا شهادت داد متا (شرکت مادر فیسبوک و اینستاگرام) از آسیب‌های پیش روی نوجوانان در پلتفرم‌های خود آگاه بوده است، اما آن را کنترل نکرده است. او گفت: «زمان آن فرا رسیده است که مردم و والدین میزان واقعی آسیب ناشی از این محصولات را درک کنند.»

به گزارش نبض فناوری؛ رویترز اعلام کرد، یک مدیر سابق فیس‌بوک روز سه‌شنبه در سنای ایالات متحده شهادت داد که شرکت مادر فیسبوک و اینستاگرام از آزار و اذیت و سایر آسیب‌های پیش روی نوجوانان بر روی پلتفرم‌های خود آگاه بوده، اما نتوانسته آن را کنترل کند.

«آرتورو بژار» از سال 2019 تا 2021 روی بهزیستی اینستاگرام کار می کرد و قبلاً مدیر تیم محافظت و مراقبت فیسبوک از سال 2009 تا 2015 بود.

بژار در جلسه استماع درباره شبکه‌های اجتماعی و تأثیر آن بر سلامت روان نوجوانان در مورد حریم خصوصی، فناوری و قانون شهادت داد. او در اظهارات کتبی که قبل از جلسه در دسترس قرار گرفت، گفت: «زمان آن فرا رسیده است که مردم و والدین میزان واقعی آسیب ناشی از این محصولات را درک کنند و کاربران جوان ابزارهایی برای گزارش و مقابله با سوء استفاده آنلاین داشته باشند.»

بژار به سناتورها گفت که مرتباً با مدیران ارشد شرکت از جمله مارک زاکربرگ، ملاقات می‌کرده و موضوعات در خواست های نامناسب به دختر خود در اینستاگرام را مطرح کرده اما بعد از مدتی به این نتیجه رسیده که مدیران اجرایی تصمیم گرفته اند که به این موضوع رسیدگی نکنند.

بژار در یکی از ایمیل‌های سال 2021، نشان داد 51 درصد از کاربران اینستاگرام در 7 روز تجربه بد یا مضری را در این پلتفرم داشته‌اند.

منبع/ فارس

ارسال نظرات
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 30 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین بعد از ۳ هفته رکوردی دیگر ثبت کرد
با کنترل از راه دور؛ سگ رباتیک نیروی نظامی چین شد
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 اردیبهشت 1403 صعود رمزارزهای پیشروی جهان
به دلیل عدم پیروی از مقررات؛ ترکیه گوگل را جریمه کرد
وبگردی