کد خبر: ۳۸۳۵۶
|
۱۹ آبان ۱۴۰۲ | ۱۷:۳۱

اسپری شفاف‌کننده عینک با فناوری نانو تولید شد

پژوهشگران دانشگاه علوم پزشکی تهران با به‌کارگیری فناوری نانو موفق به طراحی و ساخت اسپری شفاف‌کننده عدسی عینک شدند.

به گزارش نبض فناوری، استفاده روزانه از عینک طبی و آفتابی باعث کثیف شدن شیشه عینک می‌شود. این مساله می‌تواند بر کیفیت دید افراد تاثیر بگذارد. معمولا افراد برای تمیزکردن عینک، شیشه عینک را با نفس خود مرطوب کرده و آن را با دستمال یا پیراهن پاک می‌کنند. این کار باعث ایجاد لکه‌های کثیف و خش دار شدن شیشه عینک می‌شود.

اسپری عینک روشی مناسب برای وضوح تصاویر و موثرترین و ایمن‌ترین ابزاری است که می‌تواند پس از تمیزکردن شیشه، عینکی بدون خش و بدون پرز به افراد تحویل دهد.

یک گروه از پژوهشگران دانشگاه علوم پزشکی واحد تهران به‌تازگی با به‌کارگیری فناوری نانو موفق به طراحی و ساخت اسپری شفاف‌کننده عدسی عینک شدند؛ این محصول به طور کامل داخلی است و ویژگی‌هایی مانند نداشتن الکل و آمونیاک و مواد شوینده، حفظ کتیگ یا آنتی‌رفلکس، بالابردن یو وی (شفافیت و وضوح تصویر) دارد.

براساس گزارش ستاد توسعه فناوری نانو و میکرو، مبین شبیهی مدیرخط تولید شرکت تولیدکننده اسپری شفاف‌کننده عینک با فناوری نان درباره این محصول توضیح داد: این محصول، شفاف‌کننده عدسی عینک است. درون این محلول نانوذرات نقره به‌کار برده شده که علاوه بر تمیزکنندگی تا ۱۰ برابر شفافیت در عدسی ایجاد می‌کند.

وی افزود: همچنین درون این محلول آب و الکل استفاده نشده است به همین دلیل هیچ آسیبی به فرم و عدسی وارد نمی‌شود. این محلول روغنی بوده و به دلیل داشتن ذرات ریز و نانونقره می‌تواند به مقدار جزئی خشگیری نیز انجام دهد.

این پژوهشگر اظهار داشت: این محصول تاکنون نمونه مشابه داخلی نداشته و برای نخستین بار توسط پژوهشگران دانشگاه آزاد علوم‌ پزشکی واحد تهران طراحی و ساخته شده است.

شبیهی تاکید کرد: اکنون این محصول به تولید انبوه رسیده و در تهران و اصفهان با قیمت مناسب و ارزان به فروش می‌رسد و فقط به شفاف‌کنندگی عدسی محدود نمی‌شود؛ بلکه برای گوشی تلفن، ال‌ای‌دی و ال سی دی تلویزیون و شیشه‌های ساختمانی نیز کاربرد دارد.

وی همچنین گفت: طرح اسپری شفاف‌کننده عینک با فناوری نانو در حال ثبت اختراع بوده و مجموعه دانشگاه نیز برای اجرای این طرح نیازمند حمایت‌های بخش دولتی است.

منبع/ ایرنا

ارسال نظرات
به شکل یک سیگنال الکتریکی؛ کشف جی پی اس در مغز انسان
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 19 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین به سمت صعود حرکت می‌کند؟
با ثبت شکایت در دادگاه فدرال؛ تیک تاک در مقابل کاخ سفید قد علم کرد
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 18 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین صعودی ماند؟
دسترسی به اطلاعات پرسنل؛ وزارت دفاع انگلیس هک شد
در جلسه بررسی آخرین وضعیت فیبرنوری قم مطرح شد؛ پوشش کامل فیبرنوری استان قم ظرف یک هفته آینده انجام می شود
وبگردی