کد خبر: ۳۸۳۸۷
|
۲۱ آبان ۱۴۰۲ | ۱۶:۰۵

با این دستگاه‌ها قدرت پردازشی باورنکردنی در اختیار بگیرید

کامپیوترهای شخصی گرفته تا تجهیزات پیشرفته مرتبط با اینترنت اشیاء (IoT)، همه به دنبال قدرت پردازشی بهتر و باورنکردنی هستند. این مقاله به معرفی دستگاه‌هایی می‌پردازد که این قدرت پردازشی اساسی را در اختیار کاربران قرار می‌دهند. در واقع به بررسی معرفی قوی ترین سرورهایی که کاربران عادی نیز می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند را معرفی خواهیم کرد. سرورهای HPE که به عنوان یکی از معتبرترین گزینه‌ها در این زمینه شناخته می‌شوند.

کامپیوترهای شخصی گرفته تا تجهیزات پیشرفته مرتبط با اینترنت اشیاء (IoT)، همه به دنبال قدرت پردازشی بهتر و باورنکردنی هستند. این مقاله به معرفی دستگاه‌هایی می‌پردازد که این قدرت پردازشی اساسی را در اختیار کاربران قرار می‌دهند. در واقع به بررسی معرفی قوی ترین سرورهایی که کاربران عادی نیز می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند را معرفی خواهیم کرد. سرورهای HPE که به عنوان یکی از معتبرترین گزینه‌ها در این زمینه شناخته می‌شوند.

در دهه‌های اخیر، شاهد تغییرات چشمگیری در افزایش قدرت پردازش کامپیوتر ها و سرورها بوده‌ایم. از کامپیوترهای قدیمی با توانایی‌های محدود تا امروزه که سرورهای پردازشی توانمند و باورنکردنی به بخش حیاتی از روزمرگی‌مان تبدیل شده‌اند. این تحولات نه تنها توانایی‌های ما در انجام وظایف مختلف را تغییر داده، بلکه به ما امکان مدیریت و پردازش حجم عظیمی از داده‌ها را ارائه داده‌اند.

سرورهای پیشرفته HPE امروزه جزو بخش های اساسی در علم و صنعت شناخته می‌شوند. از انجام تحلیل‌های پیچیده داده گرفته تا مدیریت شبکه‌ها و انجام محاسبات مهندسی، این دستگاه‌ها قدرت پردازشی باورنکردنی را در اختیار ما قرار می‌دهند. در این مقاله، ما قصد داریم به بررسی انواع مختلف سرورهای HPE از نسل های مختلفی همچون Gen10 و جدیدترین نسل آن یعنی Gen11 بپردازیم که برای شما این قدرت پردازشی باورنکردنی را فراهم می‌کنند.

HPE با محصولات و سرورهای خود به عنوان یکی از معتبرترین گزینه‌ها در این زمینه شناخته می‌شود و در این مقاله، ما به معرفی انواع مختلف سرورهای HPE و قدرت‌هایی که این سرورها در اختیار کاربران قرار می‌دهند، خواهیم پرداخت. به همراه ما باشید تا در این سفر به دنیای قدرت پردازشی باورنکردنی با سرور HPE سر بزنیم و از نزدیک با این تکنولوژی پیشرفته آشنا شویم.

تاریخچه انسان همواره با پیشرفت فناوری و توسعه‌ی ابزارهای پردازشی همراه بوده است. از نقشه‌کشی های اولیه بشر تا کامپیوترهای فضایی پیشرفته، ابزارهای پردازشی همواره برای بهبود زندگی و افزایش توانایی‌های انسانی تعیین‌کننده بوده‌اند. این تغییرات، نه تنها از نظر قدرت پردازشی بلکه از جهت انعطاف‌پذیری و کارایی، به ابعاد جدیدی رسیده است. از دستگاه‌های ساده‌ی کاربردی در زندگی روزمره تا دستگاه‌های پیشرفته‌تر در علوم، صنعت و فناوری، این دستگاه‌ها از طراحی‌های ساده گرفته تا سیستم‌های پیچیده و قدرتمند به وجود آمده‌اند.

یکی از اصطلاحاتی که در دنیای فناوری مورد استفاده قرار می‌گیرد، High-Performance Computing است. HPC به توانایی بسیار زیاد دستگاه‌های پردازشی اشاره دارد که قادر به انجام محاسبات پیچیده با سرعت و دقت بالا هستند. این دستگاه‌ها به ما این امکان را می‌دهند که مسائل پیچیده‌تری را مدل‌سازی و تحلیل کنیم، داده‌های حجیم را پردازش کنیم، و به انجام وظایفی همچون مطالعات تحلیل داده، مهندسی معکوس، تحلیل شبیه‌سازی و غیره بپردازیم.

تاریخچه دستگاه‌های پردازشی به گذشته بسیار کوتاهی برمی‌گردد، اما این مدت کوتاه تغییرات بزرگی را در تکنولوژی پردازشی به همراه داشته است. از رایانه‌های اولیه که به سختی توانایی اجرای عملیات ساده را داشتند، به دستگاه‌هایی که امروزه می‌توانند به سرعت داده‌های بزرگ را تحلیل کنند و به انجام وظایف پیچیده بپردازند، راهی درخشان طی کرده‌اند.

یکی از شرکت‌هایی که نقش بزرگی در این تحولات ایفا کرده است، HPE است. شرکت HPE به عنوان یکی از رهبران صنعت تکنولوژی اطلاعات شناخته می‌شود و از زمان تأسیس توانسته است تا تکنولوژی پردازشی را به سطوح جدیدی برساند. سرور HPE به عنوان یکی از جلوگیری‌های تکنولوژی پردازشی پیشرفته نه تنها به ارائه قدرت پردازشی بالا معتبری در جهان فناوری اطلاعات تبدیل شده‌اند، بلکه نیز در انجام وظایف گوناگون در صنایع مختلف نقش اساسی ایفا می‌کنند.

در زمینه‌ی سرورها، شرکت Hewlett Packard Enterprise انواع و اقسام سرورها را با امکانات مختلف عرضه می‌کند. با توجه به موارد مختلفی از جمله عملکرد، مقصد استفاده، قدرت محاسباتی و غیره، تعدادی از پرچمدارترین و قدرتمندترین سرورهای HPE را معرفی می‌کنیم.

HPE سرورهای نسل یازدهم ProLiant را معرفی کرد

سرورهای نسل یازده HPE ProLiant با تمرکز بر امنیت و اجرای بارهای کاری هیبرید ابری طراحی شده‌اند. در این نسل جدید، HPE به معرفی سرورهای ProLiant نسل 11 اختصاص داده است که برای مجموعه‌ای از پردازش های سنگین مناسب هستند. این پردازش ها شامل هوش مصنوعی (AI)، تجزیه و تحلیل داده، برنامه‌های ابری نیتیو (Cloud-native)، برنامه‌های گرافیکی، یادگیری ماشین مجازی‌سازی می‌شوند. سرورهای جدید HPE ProLiant دارای سه پردازنده هستند:

  • پردازنده‌های AMD Epyc نسل "Genoa"
  • پردازنده‌های Intel Xeon Scalable نسل "Sapphire Rapids"
  • پردازنده‌های ابری Ampere Altra و Altra Max

این سرورها نسبت به نسل قبلی دو برابر پهنای باند ورودی/خروجی (I/O) و 33٪ از تراکم GPU بیشتر با عملکرد بالا را فراهم می‌کنند تا پردازش های کاری مرتبط با هوش مصنوعی و گرافیک را پشتیبانی کنند.

سرورهای HPE ProLiant Gen11 نیز به چالش داشتن مراکز داده در مکان‌های مختلف پاسخ می‌دهند و از ادغام ابر عمومی با استفاده از سرویس HPE GreenLake برای مدیریت عملیات محاسباتی بهره می‌برند. این ادغام از یک کنسول مدیریت ابری مبتنی بر SaaS استفاده می‌کند که تمامی سرورهای شرکت را در محیط‌های درون سازمانی، در ابر و در مرزها پوشش می‌دهد.

تکنولوژی سرور HPE Gen11 برای پردازش سریع تر

امنیت در نسل Gen11 سرورهای اچ پی ای مورد تاکید بوده است. HPE با استفاده از HPE Silicon Root of Trust از ابتدا از کدهای فریمور در برابر بدافزار و رنسومور محافظت می‌کند. تراشه‌های Root of Trust، تراشه‌های امنیت داخلی‌ ای هستند که از تغییرات غیرمجاز در کدهای فریمور جلوگیری می‌کنند و کدها را تأیید می‌کنند تا از سلامت آنها اطمینان حاصل شود.

همچنین، سرورهای جدید با از ماژول TPM برای نظارت بر بوت امن و وضعیت سیستم استفاده می‌کند. این اولین بار است که TPM به عنوان ویژگی اجباری در این سرورها به کار رفته است. TPM یک تراشه مخصوص صنعتی است که با مادربرد یکپارچه شده و امنیت سخت‌افزاری را تضمین می‌کند.

این سرورها با پردازنده‌های AMD و Ampere از تاریخ 10 نوامبر در دسترس قرار گرفته اند و نسخه‌های Intel در ابتدای سال عرضه شدند. شما می‌توانید این سرورها را به صورت مستقیم خریداری کنید یا برای خرید سرور HPE از رایان پژواک به سایت این شرکت مراجعه کنید.

سرورهای پیشنهادی برای حداکثر قدرت پردازش داده ها

  1. سرور HPE DL380 Gen11: سرور HPE DL380 G11 بر پایه پردازنده‌های نسل چهارم Intel Xeon Scalable طراحی شده است و انواع ویژگی‌ها و بهبودهای عملکرد را به همراه دارد. با حداکثر 60 هسته در هر پردازنده و 16 ماژول حافظه DDR5 با سرعت تا 4800 مگاهرتز، این سرور قادر است نیازهای شما به توان پردازشی و حافظه را برآورده سازد.
  2. سرور HPE DL360 Gen11: سرور HPE DL360 G11 از CPU سرور اینتل زئون نسل چهارم برای پردازش بهره می‌‎برد و انواع ویژگی‌ها و بهبودهای عملکرد جدید ارائه می‌دهد. تا 60 هسته در هر پردازنده و 16 ماژول حافظه DDR5 با سرعت تا 4800 مگاهرتز، این سرور قادر است به نیازهای شما در زمینه پردازش و حافظه رم پاسخ دهد. این سرور مناسب برای زیرساخت IT، به صورت فیزیکی و مجازی طراحی شده است و از قابلیت‌های محاسباتی، حافظه، ارتباطات شبکه، گرافیک و امکانات امنیتی برای مشتریانی که تمرکزشان بر عملکرد با هر هزینه‌ای است، پشتیبانی می‌کند. سرور DL360 Gen11 یک انتخاب عالی برای کارهای روزانه و بارهای کاری در زمینه‌های محاسبات عمومی، مدیریت دیتابیس، زیرساخت مجازی سازی دسکتاپ، شبکه توزیع محتوا، شتاب‌دهنده لبه و تجزیه و تحلیل ویدیوهای هوشمند است.
  3. سرور HPE DL380 G10: این سرور یکی از محبوب‌ترین و قدرتمندترین مدل‌های سرورهای HPE است. با امکاناتی مانند پردازنده‌های اینتل Xeon Scalable، تعداد بالای اسلات‌های RAM و انواع امکانات توسعه‌پذیری، این سرور برای برنامه‌ها و وظایف مختلفی مناسب است. در حال حاضر این سرور پر فروش ترین مدل در بین کسب و کارهای ایرانی است.
  4. سرور HPE DL580 Gen10: این سرور یکی دیگر از پرچمدارهای HPE است و برای بارگذاری کارهای بزرگ و پردازش های سنگین مناسب است. با پشتیبانی از تعداد زیادی پردازنده، حافظه و انواع امکانات توسعه‌پذیری، این سرور امکان ارتقاء و افزایش عملکرد را فراهم می‌کند.
  5. سرور HPE ML350 Gen11: سرور تاور HPE ML350 G11 با طراحی شاسی قابل نصب در رک، قدرتمندترین و انعطاف پذیرترین گزینه را ارائه می‌دهد که برای محیط‌های مختلف مناسب است و عملکرد محاسباتی، امنیت، قابلیت اعتماد و ارتقا فوق‌العاده را ارائه می‌کند. این سرور به طور خاص برای تامین بارهای کاری متنوع در دفاتر کوچک، دفاتر دورکاری و شرکت‌های بزرگ، کسب‌وکارهای کوچک و در حال رشد و مراکز داده طراحی شده است. سرور HPE ProLiant ML350 Gen11 یک انتخاب عالی برای کسب و کار های در حال رشد است.
  6. سرور HPE ML110 Gen11: سرور HPE ML110 G11 یک سرور تاور با یک پردازنده با عملکرد و امنیت بالا در عین قیمت مقرون به‌صرفه است. این سرور از پردازنده اینتل Xeon Scalable 4th، حافظه DDR5 با ظرفیت حداکثر 1024 گیگابایت، 4 اسلات PCIe Gen5 x16، 1 اسلات OCP3 x16، هشت هارد دیسک با فرم فاکتور بزرگ (LFF) یا 16 درایو فرم فاکتور کوچک (SFF) پشتیبانی می‌کند. این سرور به راحتی به یک رک با استفاده از 5.5U از فضای رک تبدیل می‌شود.
ارسال نظرات
در آستانه برگزاری رویداد سالانه I/O انجام شد رونمایی گوگل از پیشرفت‌ جدید هوش‌ مصنوعی خود
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 25 اردیبهشت 1403 نرخ تسلط بازار بیت‌کوین چه میزان است؟
«آبادیران»، بستر نقش آفرینی دانش بنیان‌ها در تحقق گفتمان مردمی‌‌کردن اقتصاد دهقانی خبر داد: برنامه‌های حمایتی ویژه معاونت علمی برای توسعه نوآوری‌های فراگیر اجتماعی
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 24 اردیبهشت 1403 وام مسکن با پشتوانه بیت‌کوین
در اعتراض به دستمزدها؛ کارمندان اپل اعتصاب می‌کنند
وبگردی