کد خبر: ۳۸۳۹۹
|
۲۲ آبان ۱۴۰۲ | ۱۵:۳۰

تراشه M3 Ultra اپل احتمالاً پردازشگری با 80 هسته گرافیکی خواهد داشت

قدرتمندترین عضو خانواده M3 اپل احتمالاً دوبرابر نسخه MAX قدرت داشته باشد. انتظار می‌رود M3 Ultra در سال 2024 عرضه شود.

به گزارش «نبض فناوری»، بعد از معرفی سه تراشه‌ M3، به‌نظر می‌رسد که چهارمین و قدرتمندین عضو این خانواده، یعنی M3 Ultra دارای 80 هسته گرافیکی باشد. به عبارت دیگر، این تراشه دوبرابر M3 Max قدرت خواهد داشت. اگرچه این بالاترین عددی است که این غول فناوری تابه‌حال برای چیپست‌های سفارشی خود استفاده کرده، اما در مقایسه با M2 Ultra، چندان تفاوتی بین تعداد هسته‌های گرافیکی وجود ندارد.

براساس گزارش‌ «مارک گرمن» از بلومبرگ، M3 Ultra به‌شکل مؤثری، 2 برابر تعداد هسته‌ها و سایر عناصر نسخه Max را ارائه می‌کند. این موضوع به این دلیل است که اپل دو تراشه Max را با یک اتصال داخلی به یکدیگر وصل می‌کند – که آن‌ها را Ultra می‌نامد. تراشه‌های سیلیکونی اپل معمولاً بدین صورت هستند: یک نسخه پایه، یک نسخه Pro با هسته‌های CPU و GPU بیشتر، نسخه Max با دو‌برابر هسته‌های گرافیکی بیشتر و یک نسخه Ultra که در آن هر دو نوع هسته در مقایسه با Max، دو‌برابر شده است.

تراشه M3 Ultra اپل احتمالاً پردازشگری با 80 هسته گرافیکی خواهد داشت

تراشه M3 Ultra قدرتمندترین عضو خانواده

در نسل قبلی پردازنده‌های اپل، یعنی سری M2، نسخه Pro دارای 12 هسته پردازنده و 19 هسته گرافیکی و نسخه Max دارای 12 هسته پردازنده و 38 هسته گرافیکی بود. M2 Ultra نیز تا 24 هسته CPU و 76 هسته GPU ارتقا یافت. بااین‌حال، اپل در نسل جدید M3 کمی از این رویکرد منحرف شد. M3 Max شامل هسته‌های CPU بیشتر و همچنین دوبرابرشدن هسته‌های GPU است.

بدین‌ترتیب احتمال دارد در M3 Ultra (که اپل هنوز آن را معرفی نکرده است) در CPU و GPU شاهد رشد تصاعدی هسته‌ها باشیم و به 32 هسته CPU و 80 هسته گرافیکی برسد. اگر رم نیز مجدداً ارتقا پیدا کند، احتمالاً اپل می‌تواند پیکربندی جدید 256 گیگابایتی نیز ارائه دهد.

مارک گرمن در خبرنامه خود بیان می‌کند که جزئیات نسخه اولترا ظرف چند ماه دیگر مشخص شده و در سال 2024 عرضه خواهد شد.

منبع/ دیجیاتو

ارسال نظرات
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 16 اردیبهشت 1403 زمان اوج بیت‌کوین مشخص شد
همزمان با نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی سکوی توسعه‌ نوآوری و فناوری صنعت پتروشیمی کشور رونمایی می‌شود
دادگاه ضدانحصار گوگل و وزارت دادگستری برگزار شد؛ احتمال جریمه غول فناوری به‌‌دلیل حذف مستندات مهم
رییس سازمان رگولاتوری اعلام کرد؛ تعهد اپراتورها برای پوشش فیبر نوری تا ۱۴۰۴
وبگردی