کد خبر: ۳۸۴۷۰
|
۲۶ آبان ۱۴۰۲ | ۱۹:۰۰

اسپاتیفای مشتری هوش مصنوعی گوگل شد

اسپاتیفای همکاری خود را با گوگل کلود توسعه می دهد تا از مدل های زبانی بزرگ برای کمک به شناسایی الگوهای شنیداری کاربر در پادکست ها و کتاب های صوتی خود استفاده کرده و توصیه های مناسب را برای آنها، ارائه کند.

به گزارش «نبض فناوری»ابزارهای هوش مصنوعی مانند چت جی پی تی شرکت OpenAI و گوگل بارد، با استفاده از انبوه عظیمی از داده‌ها، آموزش دیده اند تا متن و محتوای دیگر را تولید کنند.

گوگل کلود که متعلق به شرکت آلفابت است، مدل های زبانی بزرگ متعددی مانند PaLM۲، کودی، ایماجن و Chirp دارد که با استفاده از متن، کد، تصاویر، صوت و ویدئو، آموزش داده شده اند.

اسپاتیفای یکی از نخستین شرکت هایی بود که از هوش مصنوعی استفاده کرد تا الگوریتم های توصیه موسیقی خود را بهبود دهد. این شرکت سوئدی اکنون قصد دارد از مدل های زبانی بزرگ برای انجام این کار در محتواهای مختلف دیگر مانند پادکست و کتاب صوتی استفاده کند.

بر اساس گزارش رویترز، این غول پخش موسیقی آنلاین، به دنبال تقویت درآمدش با افزایش فورمت های درآمدزایی مانند پادکست و کتاب صوتی است. اسپاتیفای پیش از این، حاشیه سود بالا با گسترش پرهزینه فعالیتش به بخش پادکست و کتاب صوتی را وعده داده بود.

منبع: ایسنا

 

ارسال نظرات
توسط پلتفرم نظرسنجی چندین در رویداد هاوینگ بیت‌کوین بررسی شد؛ سرنوشت صرافی‌های رمزارز ایرانی در پنج سال آینده
در بزرگترین نمایشگاه خودروی چین خودروهای الکتریکی آینده به صحنه آمدند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 8 اردیبهشت 1403 سقوط سودآوری بیت‌کوین
گزارش مالی سه‌ماهه مایکروسافت اعلام شد؛ رشد سرویس‌های ابری به‌لطف هوش مصنوعی
تحول مورد انتظار ربات‌های انسان نما در زندگی مردم ربات انسان‌نمای تسلا در آستانه عرضه به بازار
وبگردی