کد خبر: ۳۸۴۷۴
|
۲۷ آبان ۱۴۰۲ | ۱۰:۳۰

با قابلیت‌های پینترست بیشتر آشنا شوید

پینترست جایی برای ترویج و کشف سبک زندگی است. کاربران پینترست از این شبکه اجتماعی به‌عنوان پلتفرمی برای اشتراک‌گذاری علایق خود، ایده‌پردازی و کشف و جمع‌آوری تصاویری که با سلیقه آن‌ها همخوانی دارد، استفاده می‌کنند.

به گزارش خبرنگار «نبض فناوری»  امروزه اکثر افراد با شبکه‌های اجتماعی سروکار دارند و بیشتر تمایل دارند فعالیت‌های روزمره از جمله فعالیت‌های کاری خود را که از نظر خودشان می‌تواند برای افراد دیگر تاثیر گذار باشد به اشتراک می‌گذارند. یکی از شبکه‌هایی که امروزه برخی افراد از آن استفاده می‌کنند پینترست است. پینترست نام شبکه اجتماعی پینترست (Pinterest) از ترکیب دو کلمه انگلیسی Pin به معنی پونز و Interest به معنی علاقه شکل گرفته است. دلیل اصلی این نامگذاری این است که فرم کلی پینترست شبیه به مجموعه‌ای از تخته‌ها (Board) با موضوعات گوناگون است که تصاویر، مطالب و لینک‌های فراوانی روی این بورد‌ها چسبانده (Pin) شده‌اند. در پینترست به دنبال هر موضوعی بگردید، دست خالی نخواهید ماند.
در پینترست برای هر چیزی که دنبالش هستید، بهترین و خلاقانه‌ترین ایده‌ها را پیدا می‌کنید. اگر می‌خواهید با جاذبه‌های توریستی شهری آشنا شوید یا حتی قصد کاهش وزن دارید و می‌خواهید چند حرکت جدید برای آب کردن چربی‌های شکم پیدا کنید، حتما در پینترست ایده‌های فراوانی پیدا خواهید کرد.
این شبکه اجتماعی به جای ترغیب کاربر به اشتراک‌گذاری شاهکار‌های عکاسی خود، به او فضایی می‌دهد تا شاهکار‌های دیگران را مطابق با سلیقه و علایق خود جمع‌آوری کند؛ مثل کلکسیونی از ایده‌های خلاقانه و جذاب.
پینترست جایی برای ترویج و کشف سبک زندگی است. کاربران پینترست از این شبکه اجتماعی به‌عنوان پلتفرمی برای اشتراک‌گذاری علایق خود، ایده‌پردازی و کشف و جمع‌آوری تصاویری که با سلیقه آن‌ها همخوانی دارد، استفاده می‌کنند.
پینترست علی رغم قدرت و امکانات فوق‌العاده خود، هنوز در کشور ما به اندازه اینستاگرام مورد توجه قرار نگرفته است. ینترست برای افرادی که عاشق ایده و خلاقیت یا دنبال اینفوگرافیک و آموزش‌های کاربردی هستند، ایدئال است. در پینترست می‌توانید مثل اینستاگرام چندین هزار فالوور داشته باشید و حتی کسب درآمد کنید.
اما بد نیست بدانیم که این شبکه اجتماعی در حال حاضر با بیش ۴۳۱ میلیون کاربر فعال در ماه (طبق آمار پایان سال ۲۰۲۱)، از پلتفرم‌های بسیار قدرتمند و معتبر در جمع شبکه‌های اجتماعی بزرگ دنیا محسوب شده و برای انواع کاربران با سلیقه‌ها و زمینه‌های کاری گوناگون حرفی برای گفتن دارد.
ینترست هم مانند سایر رسانه‌های اجتماعی، واژگان مخصوص به خود را دارد:‌
پین Pin: هر عکس یا ویدیویی که در پینترست به اشتراک می‌گذارید.
ری‌پین Repin: وقتی پین‌های کاربران دیگر را در پروفایل خود به اشتراک می‌گذارید.
برد Board: فضایی که پین‌های مرتبط در آن قرار دارند و شبیه تخته‌ای است که روی آن عکس چسبانده شده باشد.
لنز Lens: قابلیتی در اپلیکیشن موبایل به شکل آیکون دوربین است و می‌توان با آن از هر چیزی عکس گرفت تا پینترست به شما پین‌های مشابه کاربران دیگر را نشان دهد.
در پینترست می‌توانید محتوای وب‌سایت‌های دیگر یا عکس‌های گالری خود را به اشتراک بگذارید. هنگام گشت‌وگذار در اینترنت، هرجا با دکمه Pin It مواجه شدید، می‌توانید با کلیک بر آن، محتوای مورد علاقه خود را مستقیماً در برد مورد نظر خود در پروفایل پینترست ذخیره کنید. حتی می‌توانید پین‌های خود را در توییتر و فیسبوک به اشتراک بگذارید.
به‌طور کلی، هدف پینترست این است تا «تمام افراد جهان را ازطریق چیز‌هایی که برایشان جالب است، در ارتباط با یکدیگر قرار دهد.»
ویژگی اصلی این شبکه اجتماعی این است که در هنگام جستجو، به جای فهرستی از جمله‌ها و لینک‌های پشت سر هم (شبیه به صفحه نتایج موتور‌های جستجو)، مجموعه‌ای از تصاویر که مرتب و جذاب کنار هم چیده شده‌اند را می‌بینید که هر یک شما را به یک مطلب یا اینفوگرافیک مرتبط با آن موضوع هدایت می‌کنند. اگر به دنبال نتایج دقیق‌تری می‌گردید، می‌توانید از دسته‌بندی‌های پیشنهادی پینترست استفاده کرده یا کاربران دیگری را که سلیقه‌شان به شما نزدیک است را دنبال (Follow) کنید.
پینترست نیز همانند بسیاری شبکه‌های اجتماعی دیگر، از قابلیت تایید دو مرحله‌ای یا Two-Factor Verification بهره‌مند است. کافی است در قسمت تنظیمات روی کلمه Security کلیک کرده و دکمه مربوط به تایید دومرحله‌ای را فعال کنید. در صورت فعال بودن این گزینه، در هر بار لاگین، باید کدی را که پینترست به تلفن همراه شما اس ام اس می‌کند را وارد کنید تا بتوانید وارد حساب کاربری خود شوید.
اگر به شبکه‌های اجتماعی علاقه دارید، قطعا به پینترست نیز علاقمند خواهید شد. ویژگی‌های منحصر به فرد این شبکه مخصوصا قابلیت لینک گذاری و عدم وجود محدودیت در ابعاد تصاویر، فرصتی به کاربران هوشمند و خلاق داده تا از شبکه‌‎های اجتماعی به طرزی متفاوت و خاص برای ترویج محتوا و کسب و کارشان استفاده کنند.

ارسال نظرات
همزمان با نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی سکوی توسعه‌ نوآوری و فناوری صنعت پتروشیمی کشور رونمایی می‌شود
دادگاه ضدانحصار گوگل و وزارت دادگستری برگزار شد؛ احتمال جریمه غول فناوری به‌‌دلیل حذف مستندات مهم
رییس سازمان رگولاتوری اعلام کرد؛ تعهد اپراتورها برای پوشش فیبر نوری تا ۱۴۰۴
وبگردی