کد خبر: ۳۸۴۸۰
|
۲۷ آبان ۱۴۰۲ | ۱۲:۴۰

قوانین سختگیرانه اتحادیه اروپا صدای «اپل» را درآورد

قانون جدید اتحادیه اروپا مسئولیتی جدی را در حوزه ضدّ انحصار برعهده «اپل» قرار می‌دهد؛ موضوعی که باعث اعتراض این شرکت شده است.

به گزارش «نبض فناوری»، رویترز اعلام کرد، طبق پستی که دیوان عدالت اتحادیه اروپا در ایکس منتشر کرده، شرکت اپل در اعتراض به تصمیمات اتخاذ شده توسط کمیسیون اروپا (تحت قانون بازارهای دیجیتال که اخیراً معرفی شده) یک پرونده حقوقی تشکیل داده است.

قانون جدید 22 دربان فناوری را مخاطب قرار می دهد که توسط 6 شرکت فناوری مایکروسافت، اپل، آلفابت، گوگل، آمازون، متا و تیک تاک اداره می شوند. شرکت‌های حوزه فناوری بر اساس ابعاد و اندازه خود، تعداد کاربران و درآمدی که به دست می‌آورند به عنوان شرکت‌های تاثیرگذار و دربان این حوزه شناخته می‌شوند.

هدف این قانون آسان‌تر کردن جابه‌جایی افراد بین سرویس‌های رقیب است و از آن‌ها می‌خواهد در برنامه‌های پیام‌رسان خود با رقبا همکاری کنند و به کاربران اجازه دهند تصمیم بگیرند کدام برنامه‌ها را روی دستگاه‌های خود نصب کنند.

در حالی که جزئیات چالش قانونی اپل علنی نشده است، بلومبرگ هفته گذشته گزارش داد که این شرکت گنجاندن اپ استور خود در لیست دربانان را به چالش خواهد کشید.

متا و تیک تاک نیز قبلاً درخواست‌های تجدیدنظر در مورد تصمیم کمیسیون برای گنجاندن خدمات خود را به چالش کشیده بودند.

متا در درخواست تجدیدنظر خود اعلام کرد که با تصمیم کمیسیون برای گنجاندن سرویس‌ مسنجر تحت قانون خدمات دیجیتال اروپا مخالف است. اما گنجاندن فیسبوک، واتساپ یا اینستاگرام را به چالش نکشید.

منبع/ فارس

ارسال نظرات
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 10 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین آماده سقوط است؟
در آخرین گزارش درآمد «تجارت الکترونیک پارسیان» در کدال، درآمد و فروش 438 میلیارد تومانی «رتاپ» در فروردین ماه
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۹۵ درصدی در دوره یکماهه فروردین ۱۴۰۳ نسبت به دوره مشابه سال قبل
توسط پلتفرم نظرسنجی چندین در رویداد هاوینگ بیت‌کوین بررسی شد؛ سرنوشت صرافی‌های رمزارز ایرانی در پنج سال آینده
در بزرگترین نمایشگاه خودروی چین خودروهای الکتریکی آینده به صحنه آمدند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 8 اردیبهشت 1403 سقوط سودآوری بیت‌کوین
گزارش مالی سه‌ماهه مایکروسافت اعلام شد؛ رشد سرویس‌های ابری به‌لطف هوش مصنوعی
وبگردی