کد خبر: ۳۸۴۸۲
|
۲۷ آبان ۱۴۰۲ | ۱۴:۳۵

قیمت گوشی سامسونگ s23 ultra امروز ۲۷ آبان + مشخصات و مقایسه با آیفون ۱۵ پرومکس

مشخصات، شرایط خرید گوشی سامسونگ Galaxy S23 Ultra و قیمت این محصول همچنین مقایسه با S22 Ultra به دلیل شباهت در ظاهر و مشخصات به‌ میزان زیادی مورد توجه کاربران فضای مجازی قرار است.

به گزارش «نبض فناوری»، یکم فوریه ۲۰۲۳ (دوازدهم بهمن ۱۴۰۱) سامسونگ نسل جدید پرچم‌داران گلکسی S خود پرده برداشت در این رویداد جدا از دو گوشی Galaxy S23 و +Galaxy S23 پیشرفته‌ترین عضو این خانواده Galaxy S23 Ultra نیز به‌نمایش گذاشته شد که هر سه تغییرات نه‌چندان گسترده‌ای را در مقایسه با همتایان سال گذشته خود تجربه کرده‌اند.

Galaxy S23 Ultra در ظاهر و مشخصات به‌میزان زیادی به S22 Ultra سال قبل شباهت داشت و حداقل روی کاغذ تنها تغییرات مهم آن را باید در دوربین اصلی، پردازنده چهار نانومتری جدید کوالکام و رنگ‌های تازه دستگاه جست‌وجو کرد.

شباهت طراحی گلکسی S23 Ultra به S22 Ultra به‌قدری است که به‌جز رنگ‌های متفاوت امکان تشخیص آن‌ها از یکدیگر در یک نگاه حتی برای چشم‌های حرفه‌ای‌تر این رده نیز چندان آسان نخواهد بود.

کناره‌های خمیده با دو سطح صاف در بالا و پایین، صفحه‌نمایش با حاشیه‌های اندک، دوربین سلفی پانچی مرکزی و پنج لنز مجزای دوربین همگی بدون تغییر در این گوشی تکرار شده و میزان بیرون‌زدگی لنزهای دوربین و حتی جایگاه فلش LED در میانه دو لنز کوچک‌تر سمت راستی نیز تغییر خاصی نکرده‌اند.

صفحه نمایش سامسونگ گلکسی S23 Ultra

صفحه‌نمایش Galaxy S23 Ultra روی کاغذ همانی‌ست که در S22 Ultra پیشین نیز دیده بودیم. یک پنل بزرگ ۶.۸ اینچی Dynamic AMOLED 2X با وضوح ۱۴۴۰×۳۰۸۸ پیکسل (+QHD با نسبت ۱۹.۵:۹) و فناوری LTPO که امکان تغییر آزادانه نرخ رفرش از ۱ تا ۱۲۰ هرتز را بسته به محتوا فراهم می‌آورد.

حداکثر میزان روشنایی نقطه‌ای این صفحه‌نمایش تغییری نکرده و همان 1.750nits سابق است، سنسور اثر انگشت اولتراسونیک نیز مثل قبل درون همین صفحه‌نمایش جای دارد.

S23 Ultra از ابعاد ۸.۹×۷۸.۱×۱۶۳.۴ میلی‌متری برخوردار است که با نادیده گرفتن یکی دو دهم میلی‌متر افزایش در طول و عرض تقریباً همان ابعاد S22 Ultra پیشین است و وزن حداکثر ۲۳۴ گرمی این مدل تنها چند گرمی سنگین‌تر از S22 Ultra است.

دوربین سامسونگ گلکسی S23 Ultra‌

سامسونگ از یک دوربین ۱۲ مگاپیکسلی با اندازه پیکسل ۱.۱۲ میکرونی، گشودگی دیافراگم f/2.2 و میدان دید ۸۰ درجه‌ای در این قسمت استفاده کرده است، این دوربین که در فیلم‌برداری حداکثر به وضوح 4K/60fps دست پیدا می‌کند همچنان مجهز به فوکوس خودکار بوده و HDR نیز در لیست امکانات آن به‌چشم می‌خورد.

بزرگ‌ترین تغییر در S23 Ultra در دوربین اصلی این گوشی رخ داده که برای اولین بار در یک گوشی سامسونگ از وضوح ۲۰۰ مگاپیکسلی بهره می‌برد، حسگر این دوربین از نوع ISOCELL HP2 سامسونگ است.

این سنسور امکان ترکیب چهار به یک برای برداشت عکس ۵۰ مگاپیکسلی در ابعاد ۱.۲ میکرون را نیز فراهم می‌کند، این دوربین در فیلم‌برداری به وضوح 8K با ۳۰ فریم در ثانیه دست پیدا کرده و قابلیت‌های تصویربرداری در شب و پرتره ویدئویی آن به‌گفته سامسونگ با بهبود قابل ملاحظه‌ای روبرو شده است.

قیمت گوشی سامسونگ s23 ultra امروز ۲۷ آبان + مشخصات و مقایسه با آیفون ۱۵ پرومکس

دوربین تله‌فتوی پریسکوپی این مجموعه از لنز با f/4.9 و فاصله کانونی ۲۳۰ میلی‌متری برخوردار است که ۱۰ برابر زوم اپتیکال را در اختیار کاربران قرار می‌دهد، سنسور کوچک ۱/۳.۵۲ اینچی این دوربین از پیکسل‌هایی به اندازه ۱.۱۲ میکرون برخوردار است و لرزه‌گیر اپتیکال و فوکوس خودکار نیز در آن حضور دارند و این دوربین نیز به فوکوس خودکار و OIS مجهز است.

قلم S-Pen در سامسونگ گلکسی S23 Ultra‌

قلم S-Pen همچنان یکی از وجوه تمایز اصلی S23 Ultra نسبت به دیگر اعضای خانواده است و ظاهر، امکانات و جایگاه آن درون بدنه نیز تغییر خاصی را نشان نمی‌دهد. ابعاد این قلم ۴.۳۵×۵.۸×۱۰۵.۰۸ میلی‌متر بوده و ۳.۰۴ گرم وزن دارد، این قلم که از امکان ارتباطی بلوتوث برخوردار است ۴,۰۹۶ سطح فشار مختلف را تشخیص داده و مثل خود گوشی با استاندارد IP68 در برابر نفوذ آب و گرد و خاک مقاوم است.

قیمت گوشی سامسونگ s23 ultra امروز ۲۷ آبان + مشخصات و مقایسه با آیفون ۱۵ پرومکس

حافظه سامسونگ گلکسی S23 Ultra‌

سامسونگ این گوشی را با ۲۵۶ یا ۵۱۲ گیگابایت حافظه داخلی UFS 4.0 همراه با ۸ یا ۱۲ گیگابایت رم عرضه کرد و نسخه یک ترابایتی این مدل نیز مثل سال گذشته همراه با رم ۱۲ گیگابایتی در دسترس است، به‌گفته سامسونگ در زمینه مدیریت گرمای تولید شده و خنک‌سازی قسمت‌های داخلی نیز تغییراتی در S23 Ultra ایجاد شده است.

باتری سامسونگ گلکسی S23 Ultra‌

ظرفیت باتری گوشی تغییری نسبت به قبل نکرده و همان پنج هزار میلی آمپر ساعت پیشین است، اما با توجه به مصرف پایین‌تر پردازنده انتظار دوام باتری بالاتری از آن می‌رود و سامسونگ نیز از دوام بیش از ۲۴ ساعته این باتری در یک شرایط استفاده معمولی خبر می‌دهد، ۲۶ ساعت نمایش ویدئو و ۹۹ ساعت پخش موزیک دیگر زمان‌های رسمی اعلام شده برای این باتری است.‌

مقایسه سامسونگ گلکسی S23 Ultra و iPhone 15 Pro Max

گلکسی S23 Ultra در اندازه صفحه نمایش ۶.۸ اینچ, ۱۱۴.۷ سانتیمتر مربع (نسبت سطح صفحه نمایش به بدنه در حدود ۸۹.۹ درصد) و در حافظه داخلی دستگاه به صورت 256GB 8GB RAM, 256GB 12GB RAM, 512GB 12GB RAM, 1TB 12GB RAM است، آیفون Pro Max 15 در اندازه صفحه نمایش ۶.۷ اینچ, ۱۱۰.۲ سانتیمتر مربع (نسبت سطح صفحه نمایش به بدنه در حدود ۸۹.۸ درصد) و در حافظه داخلی دستگاه به صورت 256GB 8GB RAM, 512GB 8GB RAM, 1TB 8GB RAM است.

دوربین در گلکسی S23 Ultra دارای وضوح ۲۰۰ مگاپیکسلی و iPhone 15 Pro Max دوربین در وضوح ۴۸ مگاپیکسل و پیکسل‌های ترکیبی ۲.۴۴ میکرونی است، در تفاوت پردازنده این دو گوشی می‌توان به CPU هشت هسته‌ای (1x3.36 GHz Cortex-X3 & 2x2.8 GHz Cortex-A715 & 2x2.8 GHz Cortex-A710 & 3x2.0 GHz Cortex-A510) در سامسونگ گلکسی S23 Ultra و Hexa-core (2x3.78 GHz + ۴) در آیفون 15 ProMax اشاره کرد.

قیمت گوشی سامسونگ s23 ultra امروز ۲۷ آبان + مشخصات و مقایسه با آیفون ۱۵ پرومکس

قیمت گوشی سامسونگ گلکسی S23 Ultra‌

Samsung Galaxy S23 Ultra 5G 256/ RAM 12

قیمت از ۴۷.۲۳۰.۰۰۰ تومان است.

Samsung Galaxy S23 Ultra 5G 256/ RAM 8

قیمت از ۴۹.۳۵۰.۰۰۰ تومان است.

Samsung Galaxy S23 Ultra 5G 512/ RAM 12

قیمت از ۵۶.۹۰۰.۰۰۰ تومان است.

Samsung Galaxy S23 Ultra 5G 1TB/ RAM 12

قیمت موجود نیست.

 

منبع/ ایمنا

ارسال نظرات
در بزرگترین نمایشگاه خودروی چین خودروهای الکتریکی آینده به صحنه آمدند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 8 اردیبهشت 1403 سقوط سودآوری بیت‌کوین
گزارش مالی سه‌ماهه مایکروسافت اعلام شد؛ رشد سرویس‌های ابری به‌لطف هوش مصنوعی
تحول مورد انتظار ربات‌های انسان نما در زندگی مردم ربات انسان‌نمای تسلا در آستانه عرضه به بازار
قبل از کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان اپل این ماه یک رویداد مجازی برگزار می‌کند
وبگردی