کد خبر: ۳۸۴۸۶
|
۲۷ آبان ۱۴۰۲ | ۱۸:۳۰

تأخیر در عرضه رقیب اصلی ChatGPT؛ گوگل Gemini ظاهراً تا اوایل 2024 منتشر نمی‌شود

به‌نظر می‌رسد که گوگل در عرضه هوش مصنوعی Gemini با مشکلاتی مواجه است. قرار بود این هوش مصنوعی رقیب ChatGPT باشد.

به گزارش «نبض فناوری»، گوگل راه‌اندازی سیستم هوش مصنوعی Gemini خود را تا سه‌ماهه اول 2024 به تعویق انداخته است؛ البته احتمال دارد که نسخه آزمایشی آن در ماه جاری میلادی در دسترس تعدادی از کارشناسان قرار بگیرد. این تأخیر علت‌های مختلفی دارد و یکی از آن‌ها احتمالاً کامل‌نبودن بخش اصلی این هوش مصنوعی است.

براساس گزارش The Information، گوگل در رقابت با OpenAI با موانعی مواجه شده است و هوش‌مصنوعی جمینای را تا فصل اول سال 2024 عرضه نمی‌کند. گوگل قبلاً به تعدادی از شرکای تجاری خود گفته بود که این هوش مصنوعی در ماه جاری میلادی راه‌اندازی می‌شود. براساس گزارش‌ها، مشکل این است که گوگل هنوز درحال کار روی نسخه اولیه ابزار هوش مصنوعی مکالمه‌محور خود است. قرار است Gemini توانایی انجام کارهای پیچیده و ساده را داشته باشد. به‌نظر می‌رسد که توسعه‌دهندگان این هوش مصنوعی هنوز بخش اصلی این ابزار را کامل نکرده‌اند.

تأخیر در عرضه هوش مصنوعی گوگل Gemini

به‌نظر می‌رسد عامل دیگر این تعویق، ناکامی‌های نسخه اولیه بارد در اوایل سال 2023 باشد؛ زیرا گوگل می‌خواهد هر دو سیستم را یکپارچه کند. گوگل نگرانی‌هایی در مورد ادغام جمینای و بارد دارد و برای رفع این مشکل، این شرکت تیمی را درنظر گرفته است.

«سرگئی برین»، یکی از بنیان‌گذاران گوگل، در ماه جولای (تیرماه) به این شرکت بازگشت تا در ساخت سیستم جدید هوش مصنوعی Gemini کمک کند. هدف از ساخت Gemini درواقع این است که پیش‌زمینه نسل بعدی هوش مصنوعی انسان‌نما باشد. به عبارت دیگر، Gemini واکنش اصلی گوگل به مدل GPT-4 شرکت OpenAI محسوب می‌شود.

هوش مصنوعی گوگل از PalM 2 بهره خواهد برد، زیرا گوگل به‌دنبال ایجاد تغییرات و گونه‌های متعدد Gemini است تا در موقعیت‌های مختلف بسته به نیاز کاربران، توانایی‌های خاصی ارائه دهد. علاوه‌براین، قرار است Gemini با Vertx AI نیز ادغام شود. به‌این‌ترتیب این هوش مصنوعی در پلتفرم‌های مختلفی مثل یوتوب، گوگل مپس و جیمیل به کار برده خواهد شد.

منبع/ دیجیاتو

ارسال نظرات
توسط پلتفرم نظرسنجی چندین در رویداد هاوینگ بیت‌کوین بررسی شد؛ سرنوشت صرافی‌های رمزارز ایرانی در پنج سال آینده
در بزرگترین نمایشگاه خودروی چین خودروهای الکتریکی آینده به صحنه آمدند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 8 اردیبهشت 1403 سقوط سودآوری بیت‌کوین
گزارش مالی سه‌ماهه مایکروسافت اعلام شد؛ رشد سرویس‌های ابری به‌لطف هوش مصنوعی
تحول مورد انتظار ربات‌های انسان نما در زندگی مردم ربات انسان‌نمای تسلا در آستانه عرضه به بازار
وبگردی