کد خبر: ۳۸۴۹۰
|
۲۸ آبان ۱۴۰۲ | ۱۰:۳۰

کدام پروژه‌ها در حوزه متاورس فعال هستند؟

متاورس دارای پروژه‌های متعدد زیادی است که به کاربران این امکان را داده در حین بازی کسب درآمد هم داشته باشند. این پروژه‌های و پلتفرم‌ها در حوزه ارزهای دیجیتال از محبوبیت زیادی برخوردار هستند و طرفداران زیادی را به خود اختصاص داده‌اند.

به گزارش خبرنگار «نبض فناوری» متاورس فرضیه‌ای از آیندهٔ اینترنت است که از محیط‌های مجازی سه‌بعدی آنلاین غیرمتمرکز و پایدار تشکیل می‌شود. این دنیای مجازی از طریق هدست‌های واقعیت مجازی، عینک‌های واقعیت افزوده، گوشی‌های هوشمند، رایانه‌های شخصی و کنسول‌های بازی قابل دسترسی خواهد بود. متاورس پیوند جهان فیزیکی با زندگی دیجیتال، دنیای آواتارها و نسل بعدی اینترنت است.

متاورس به عنوان شبکه ای از جهان های مجازی منحصربه فرد با کارکردهای مختلف تعریف می شود که بلاک چین و ارزهای دیجیتالی به یکی از بخش‌های مهم در آن تبدیل شده اند.

محبوبیت متاورس پس از تغییر نام «فیس‌بوک» به «متا» توسط مارک زاکربرگ دوچندان شد و اکنون غول‌های فناوری در حال برنامه‌ریزی برای پروژه‌های متاورس خود هستند. ظهور بلاک چین و بازی‌های بلاک چینی، تحولی اساسی در متاورس ایجاد کرده و این فناوری را به‌سمت تمرکززدایی و امنیت بیشتر سوق داده است.

فناوری بلاک چین امکان ایجاد اکوسیستم‌های متاورسی غیرمتمرکز را فراهم می‌کند. این بدان معناست که هیچ شرکت یا نهادی نمی‌تواند کنترل این اکوسیستم‌ها را در دست داشته باشد و هرکسی می‌تواند در ایجاد و توسعه آنها مشارکت کند.

بهترین پروژه های متاورس

متاورس دارای پروژه‌های متعدد زیادی است که به کاربران این امکان را داده در حین بازی کسب درآمد هم داشته باشند. این پروژه‌های و پلتفرم‌ها در حوزه ارزهای دیجیتال از محبوبیت زیادی برخوردار هستند و طرفداران زیادی را به خود اختصاص داده‌اند. از مهمترین پرو‌ژه‌های  متاورسی به موارد زیر می‌توان اشاره کرد.

  دیسنترالند

دیسنترالند یکی از نمونه‌های شناخته شده و مطرح در دنیای متاورس در جهان است. پلتفرم دیسنترالند بر اساس فناوری بلاک‌چین کار می‌کند و در آن‌ها گیمرها می‌توانند به کمک ارزهای دیجیتال ساختمان‌هایی مثل شهربازی بسازند و حتی از آن‌ها کسب درآمد کنند.

سند باکس

سندباکس یکی از بهترین پروژه‌های متاورسی بوده که طرفداران زیادی هم دارد. این پروژه مبتنی بر بلاک‌چین دارای امکانات و قابلیت‌های زیادی است که کاربران در آن امکان خرید، فروش، و ادعای مالکیت اموال متفاوت خود را دارند. این پلتفرم در عین امنیت و قابلیت اطمینان دارای معایبی است که از مهمترین آنها به هزینه بالای شبکه اتریوم برای خرید بلاک‌چین می‌توان اشاره کرد.

ناکاموتو

ناکاموتو یکی دیگر از پروژه‌های متاورسی است که در این بازی هم مثل بازی دیسنترالند، کاربران امکان خرید زمین‌های مجازی، ساختن آن و درنهایت فروش آن را دارند. خرید و فروش زمین مجازی به منزله سرمایه‌گذاری در متاورس است.

  اکسی اینفینیتی 

اکسی اینفینیتی یکی از پروژه‌هایی که بسیاری از کاربران با نام آن آشنا هستند. محبوبیت این بازی آنلاین به این دلیل است که در حین بازی امکان کسب درآمد را نیز به کاربران خود می‌دهد. در اکسی اینفینیتی کاربران می‌توانند حیوانات موردعلاقه خود را به‌صورت مجازی پرورش داده و با استفاده از انها کسب درآمد کنند.

ارسال نظرات
استخدام در آزمایشگاه مخفی؛ اپل کارمندان هوش مصنوعی گوگل را دزدید
توسط جیمز وب صورت گرفت؛ عکاسی از اسب فضایی با جزییات دقیق
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 11 اردیبهشت 1403 سقوط بیت‌کوین و اتریوم پیش از رویداد هنگ‌کنگ
وبگردی