کد خبر: ۳۸۵۲۳
|
۳۰ آبان ۱۴۰۲ | ۱۱:۳۵

فشار اپل، دیزنی و آی‌بی‌ام به «ایلان ماسک» به خاطر مواضع ضداسرائیلی

کمپانی‌های بزرگ آمریکایی مانند دیزنی، اپل و آی‌بی‌ام‌به دلیل موضع ایلان ماسک مقابل اسرائیل، تبلیغات خود در ایکس را به حالت تعلیق در آوردند.

به گزارش «نبض فناوری»، شرکت سرگرمی لاینزگیت اعلام کرده که تبلیغات در ایکس را به حالت تعلیق درآورده است.

همچنین پس از اینکه ماسک از یک پست برخلاف میل اسرائیلی ها در شبکه های اجتماعی حمایت کرد، اپل تمام تبلیغات در ایکس را متوقف کرده است.

لازم به ذکر است که ایلان ماسک، مدیر شرکت اسپیس ایکس و ایکس روز چهارشنبه توییت هایی منتشر کرد که واکنش های انتقادی آنلاین را برانگیخت.

ماسک از اتحادیه ضد افترا انتقاد کرد. لیگ ضد افترا تحت رهبری یهودیان برای مبارزه با آنچه آن ها تبعیض در مورد خود می دانند در ایالات متحده فعالیت می کند.سپس ماسک مستقیماً گفت که اسرائیلی ها، اتحادیه ضد افترا و اقلیت‌ها پیام‌ها و دیدگاه‌های ضدسفیدپوستان منتشر می کنند.

«جاناتان گرینبلات» مدیر عامل لیگ ضد افترا،در پاسخ به توییت ماسک، در ایکس نوشت: «زمانی که مخالفت با اسرائیل در حال افزایش است و در سراسر جهان موج می زند، استفاده از نفوذ خود برای اعتبار بخشیدن و ترویج آن بدون شک خطرناک است.»

ماسک در توییت‌های بعدی افزود: « من عمیقاً از پیام‌های لیگ ضد افترا که عملاً نژادپرستی ضد سفیدپوست یا نژادپرستی ضد آسیایی یا نژادپرستی از هر نوعی را انجام می‌دهند آزرده خاطر هستم و حالم ازآنها بهم می‌خورد.»

اکنون این رفتار بر منافع تجاری ایلان ماسک تاثیر گذاشته و بسیاری از تبلیغ کنندگان مانند آی بی ام و دیزنی نیز میلی به تبلیغ در رسانه اجتماعی ماسک، ایکس، ندارند و تبلیغات خود را متوقف کرده‌اند.

یکی از سخنگویان آی بی ام گفت: «تحمل آی‌بی‌ام برای سخنان تبعیض آمیز صفر است و ما بلافاصله تمامی تبلیغات در ایکس را به حالت تعلیق درآورده‌ایم، در حالی که این وضعیت غیرقابل قبول را بررسی می‌کنیم».

منبع/ فارس

ارسال نظرات
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 10 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین آماده سقوط است؟
در آخرین گزارش درآمد «تجارت الکترونیک پارسیان» در کدال، درآمد و فروش 438 میلیارد تومانی «رتاپ» در فروردین ماه
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۹۵ درصدی در دوره یکماهه فروردین ۱۴۰۳ نسبت به دوره مشابه سال قبل
توسط پلتفرم نظرسنجی چندین در رویداد هاوینگ بیت‌کوین بررسی شد؛ سرنوشت صرافی‌های رمزارز ایرانی در پنج سال آینده
در بزرگترین نمایشگاه خودروی چین خودروهای الکتریکی آینده به صحنه آمدند
وبگردی